پیام آموزشی مهم برای مربیان

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 1402 به روش مرکز سنجش حرفه ای مطابق با شایستگی گزینی و استخدام معلمان عدالت محور برگزار می شود. وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون ورودی MES اطلاعیه ای صادر کرد. نحوه جذب معلم در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 1402 اعلام شد آگهی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

پیام آموزشی مهم برای مربیان

وزارت آموزش و پرورش در خصوص کنکور 1402 اطلاعیه ای صادر کرد.

پیام مهم آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون استخدامی معلم 1402، به اطلاع می رساند با توجه به اهمیت و تأثیر گزینش و جذب معلم بر کیفیت نظام آموزشی کشور، فرآیندهای ارزشیابی تکمیلی انجام شود. آزمون استخدامی ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری این امر به روش مرکز سنجش حرفه ای در راستای شایسته گزینی و انصاف محور در جذب معلمان انجام می شود.

مرکز ارزیابی فرآیندی است که در آن متقاضیان شغل توسط چندین ارزیاب آموزش دیده در مراحل مختلف از طریق ادبیات ارزیابی جدید و نوآورانه بر اساس صلاحیت های شغلی با استفاده از ابزارهایی مانند مطالعه موردی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرند.

جدول شایستگی کنکور 1402 بر اساس حوزه های عمومی، تخصصی و اختصاصی طراحی شده است. حوزه کلی شامل مهارت های ارتباطی، سازگاری، انعطاف پذیری، تفکر تحلیلی، حل مسئله، خلاقیت، نوآوری، تغییر طلبی، مسئولیت پذیری و در حوزه شایستگی های خاص و تخصصی، مهارت های تدریس موثر، کاربرد فناوری، مهارت های آموزشی و غیره است. . که توسط آن ارائه می شود توسط ارزیابان آموزش دیده ارزیابی خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که تمام سناریوهای مورد استفاده در شروع هر روز تغییر و متفاوت خواهند بود.

اخیراً دوره ها و بروشورهای غیرقانونی و فاقد صلاحیت با عناوینی مانند دوره های تخصصی و تضمین قبولی آزمون شغلی و غیره با هدف درآمدزایی ارائه می شود. داوطلبان عزیز فرآیند ارزیابی اضافی وجود ندارد و این فقط برای کسب درآمد می باشد.

لذا توصیه می شود از خرید و تولید بروشور در این زمینه و همچنین کلیه اخبار، اطلاعات، توضیحات و اقدامات لازم جهت تسهیل و راهنمایی لازم به داوطلبان عزیز در فرآیند ارزیابی بیشتر آزمون استخدامی صرفا خودداری شود. از طریق درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش و «پوروش» به نشانی https://medu.gov.ir/ یا کانال رسمی اطلاع رسانی آزمون استخدامی در شبکه شاد به نشانی https://shad.ir/madeh28_1402.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای جذب 28 هزار نفر
وزیر جدید آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ورودی وزارت آموزش و پرورش برای جذب 28 هزار نفر خبر داد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش به زودی ۱۱ هزار سرایدار و تعدادی معلم نظامی استخدام می کند و برای ۲۸ هزار نفر آزمون استخدامی برگزار می شود.

صحرج همچنین تصریح کرد: معلمانی که دارای مدرک لیسانس و زیر 60 سال هستند تا سن 60 سالگی و معلمانی که زیر 65 سال و دارای مدرک فوق لیسانس هستند تا 65 سال می توانند به کار ادامه دهند. .

وزیر آموزش و پرورش درباره سرانه پرداختی که تاکنون از طریق ادارات آموزش و پرورش توزیع می شد، توضیح داد: از این پس سرانه ها به حساب مدارس می رود.

صحرایی در خصوص شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: در این زمینه طبق قانون عمل می کنیم که شهریه مدارس تا پایان خرداد هر سال اعلام می شود و هیچ مدرسه ای مجاز به اخذ شهریه بیشتر از شهریه سال قبل نیست. ، تا زمان اعلام شهریه سال آینده اگر مدرسه ای بیش از عرف مقرر سال گذشته دریافت کرده باشد خلاف قانون است و ناظران با آن برخورد می کنند.

وی با یادآوری اینکه نزدیک به 18 هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تعداد کمی از این مدارس که حتی به یک درصد هم نمی رسند، چنین شرایطی دارند. از مدارس دیگری که خدمات عالی را با قیمت های بسیار پایین به سیستم آموزشی ارائه می کنند غافل نشویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این مدارس یک درصدی زیر ذره بین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ است و قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد و هیچ مدارایی با متخلفان نخواهیم داشت. این مدارس باید بدانند که اگر بیش از شهریه مصوب دریافت کنند و خانواده های ما مخالفت کنند، قطعا آنها را جدی خواهیم گرفت.

صحرایی همچنین از رسانه ها خواست که به مدارس و نه کمتر از یک درصد مدارسی که رفتارهای نامتعارف دارند تمرکز کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای تقویت مدارس دولتی گفت: تقویت مدارس دولتی نه تنها یک برنامه بلکه بر عهده دولت است و حتما این موضوع را بررسی خواهم کرد اما توجه داشته باشید که شرایط فعلی ایجاد نشده است. در چارچوب یکی دو سال باید اصلاح شود. کمی صبر داشته باش

وی تصریح کرد: مشکلات امروز آموزش و پرورش نهادی نیست بلکه مسائل ملی است. امروز و در این ایام در اولین سالهای گام دوم انقلابمان با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه جانبه همه نهادها آن را حل کنیم. به گفته رهبر انقلاب بدون کمک آموزش و پرورش نمی توان پیشرفت های سختی را طی کرد و معلمان به عنوان معماران آینده ایران سرمایه اصلی کشور هستند.

وزیر آموزش و پرورش کار مهمی را در پیش رو وزارت متبوع دانست که یکی از آن مسائل مربوط به تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید است و گفت: به زودی 11 هزار سرایدار استخدام خواهیم کرد البته با تاکید بر مدارس با تراکم بیشتر.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: 3200 معلم سرباز را با رویکرد و رویکرد جدید آموزش و پرورش جذب می کنیم و کسانی که تاریخ اعزام آنها تا اول تیرماه است می توانند با اداره کل آموزش و پرورش تماس گرفته و برای خدمت به عنوان معلم ثبت نام کنند.

صحرایی با بیان اینکه در آینده نزدیک آزمون دبیری خواهیم داشت، افزود: این آزمون به زودی برای 28 هزار نفر برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین برنامه ویژه ای برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی داریم که به تمامی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است و بر این اساس معلمانی که دارای مدرک لیسانس و زیر 60 سال هستند می توانند خدمت کنند. تا 60 سالگی.البته با رعایت نکات کیفی خدمات قبلی به تحصیل ادامه دهند.

صحرایی همچنین گفت: معلمانی که زیر 65 سال و دارای مدرک فوق لیسانس هستند می توانند تا سن 65 سالگی به این خدمت ادامه دهند. این اقدام در مدارس و استان هایی است که تراکم طبقاتی بیشتر است و نیروی انسانی بیشتری نیاز است و از آنجا این کار را شروع می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره مربیان آموزشی در مدارس نیز گفت که برای حدود 11 هزار نفر مجوز اولیه گرفته است که امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اتفاق مهم دیگر این است که برای اولین بار به صورت مستقیم وارد حساب سرانه مدرسه می شویم و سیاست مدرسه را برمی گردانیم سیاست راهبردی ما در برنامه ریزی فعالیت های آموزشی و پرورشی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید