خبر بد آموزشی برای مربیان

خبر بد آموزشی برای مربیان

صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رونمایی از طرح مالکیت که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: بحث واگذاری ارزش مالکیت یکی از مطالبات دیرینه معلمان است. معلمان در مدت خدمت، مقداری از سرمایه خود را در صندوق تأمین معلمان پس‌انداز می‌کنند، دولت نیز مقداری از آن را سرمایه‌گذاری می‌کند و به مرور زمان بر آن سود تعلق می‌گیرد.

و ادامه داد: این مبلغ زمانی به آنها واگذار می شود که یک فرد فرهنگی بازنشسته شود اما سودی که از محل املاک و سرمایه صندوق است به آنها واگذار نشده است.

صحرایی افزود: در یک سال و نیم اخیر مطالعات گسترده ای در خصوص امور مالی و حسابرسی و کارهای مربوطه در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که امکان واگذاری بخشی از سرمایه وجود دارد و کل سرمایه بررسی شده است. آنها تصمیم گرفتند که کدام قسمت ها را می توان انتقال داد.

وی افزود: آنها شروع به واگذاری شرکت هایی کردند که دو ویژگی داشتند، اول اینکه در بورس بودند و دوم اینکه سودآور بودند. زیرا برخی شرکت ها سودآور نیستند.

وزیر موقت آموزش و پرورش افزود: طرح ارزش املاک را آغاز کرده و امروز ارائه کردیم و این تقاضا در مسیر تحقق است. قطار از ایستگاه خارج شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود خود واگذاری از امروز آغاز شود، گفت: اعلام کرده ام که حاضرید 10 درصد سهام را به صندوق واگذار کنید، سپس این کار را انجام دهید. یعنی 10 درصد از کل دارایی های صندوق در این 3 شرکت است و درصد بسیار کمی از این 3 شرکت نیز درخواست واگذاری می شود. می توان تعداد را زیاد کرد و به درصدی رسید که این تدریجی 50 پله نباشد بلکه به 5 پله برسد.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش بینی ما این است که تا 6 ماه آینده این انتقال آغاز شود. هر شرکتی که سودآور باشد به بورس می‌رود و پس از تعیین قیمت، فرصت واگذاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: یک میلیون و 600 هزار معلم شاغل و بازنشسته داریم که از بازنشستگان شروع می شود. این کار تحول آفرینی است که توسط اسلاف آقای نوری انجام شده است. کارگران در مرحله بعدی هستند.

نوری همچنین گفت: این سوال از ابتدا مطرح شد. دوستان برای شروع این کار مدت زیادی طول کشید. شروع تعیین ارزش ملک در یک برنامه زمانی منطقی و با دقت بسیار بالا انجام خواهد شد و مطمئن هستم با انگیزه دوستان و کار جهادی نظرسنجی از اساتید محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید