پیام آموزشی مهم برای معلمان و مربیان

پیام آموزشی مهم برای معلمان و مربیان

علیرغم اخبار منتشر شده مبنی بر انقضای قرارداد بیمه تکمیلی معلمان در سه روز آینده و نگرانی از بلاتکلیفی معلمان به دلیل بلاتکلیفی در مورد تمدید یا امضای قرارداد جدید، آموزش و پرورش اعلام کرد: «هیچ وقفه ای در فرآیند بیمه تکمیلی فرهنگیان وجود ندارد. . و تعهدات مربوط به بیمه تکمیلی فرهنگیان به قوت خود باقی است.»

وزارت آموزش و پرورش با توجه به اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت خدمات تکمیلی بیمه درمانی معلمان و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع در دیدار با معلمان، پس از جمع بندی نظرات و پیشنهادات ارائه شده توسط کارشناسان و نمایندگان شرکت های مختلف بیمه تجاری در نهایت با شرکت بیمه دانا تفاهم نامه و قرارداد همکاری منعقد شد.

بر اساس این قرارداد از اول تیرماه سال گذشته تا اول تیرماه امسال معلمان تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکت دانا قرار گرفتند که به گفته اداره رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این مدت بیش از یک نفر میلیون و 400 هزار معلم و افراد تحت تکفل تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفتند.

پیش از این اداره کل مراقبت‌های اجتماعی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خلاصه‌ای از فعالیت‌های ۱۱ ماهه شرکت بیمه طرف قرارداد توسط معلمان و اعضای خانواده‌شان اعلام کرده بود:

1. استفاده از خدمات پاراکلینیکی (گروه اول) شامل رادیوگرافی، سونوگرافی، ماموگرافی، اسکنر، ام آر آی، تراکم سنجی استخوان، پزشکی هسته ای و … حدود 600000 جهت.

2. استفاده از خدمات پاراکلینیکی (گروه دوم) شامل تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس، نوار عضلانی، نوار مغزی، نوار عصب، خدمات تشخیصی قلب و عروق شامل انواع الکتروکاردیوگرافی، الکتروکاردیوگرافی و …. بیش از 170000 بازدید

3. استفاده از خدمات پاراکلینیکی (گروه سوم و چهارم) شامل انواع تحقیقات پزشکی-تشخیصی از قبیل آسیب شناسی پزشکی- ژنتیکی، ناهنجاری های جنینی، تست های غربالگری نشانگرهای جنینی و تحقیقات ژنتیکی جنین و بالغ بر 560 هزار ویزیت.

4. استفاده از خدمات برای جبران هزینه های ویزیت و داروهای ایرانی و خارجی و …. بیش از 3 میلیون بازدید

5. استفاده از خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، ترمیم دندان، درمان ریشه، جراحی لثه و … بیش از 370000 ویزیت

6. جراحی و بستری در بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود بیش از 100 هزار ویزیت

7. استفاده از خدمات برای جبران هزینه های مربوط به خرید عینک طبی یا لنز طبی برای بیش از 140000 مورد

همچنین بر اساس اعلام این اداره کل طی 11 ماه گذشته در مجموع بیش از چهار میلیون بازدید فرهنگیان برای دریافت خدمات انجام شده است که برخی از آنها در بندهای فوق ذکر شده است.

به گزارش ایسنا، علیرغم اینکه از اول تیرماه سال جاری یعنی سه روز دیگر قرارداد فوق الذکر برای بیمه تکمیلی منقضی می شود، هنوز خبری مبنی بر تمدید این قرارداد و یا انعقاد قرارداد جدید با بیمه دیگری منتشر نشده است. شرکتی از وزارت آموزش و پرورش، اما دیروز عباس دانشور، رئیس اداره بیمه وزارت آموزش و پرورش با رد برخی گمانه زنی های رسانه ای مبنی بر توقف بیمه تکمیلی معلمان، اعلام کرد: «هیچ وقفه ای در فرآیند بیمه تکمیلی فرهنگیان وجود ندارد. و تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان همچنان پابرجاست.

وی همچنین تاکید کرد: اخبار تکمیلی معلمان و اطلاعات جدید اضافه شدن در قالب بخشنامه های اداری و اخبار مرتبط تنها از طریق پورتال وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید