دلایل حذف 1500 دانش آموز از سواری / تلاش آموزشی برای بازگشت دانش آموزان

ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795126

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت؛

بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد دلایل ترک تحصیل 1500 دانش آموز را تشریح کرد و گفت: دلایلی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد صبح امروز در بازدید از مدارس ابتدایی شهرستان مهریز با بیان اینکه ویروس کراون بر آموزش و پرورش اثر منفی می گذارد، اظهار داشت: بر اساس آمار حدودا هزار و 500 دانش آموز در استان نیازهای مالی و نبود شرایط فرهنگی و فقر خانوادگی و یا ورود به بازار کار باعث بازماندن آنها از تحصیل شد.

وی افزود: هنوز 434 دانش آموز بازگشته به مدرسه هستند که توسط همکاران شناسایی شده اند و امیدواریم با تلاش خانواده هایشان به مدرسه بازگردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به کاهش تحصیلات دانش آموزان گفت: شیوع ویروس کرونا همه عرصه های زندگی اجتماعی را متحول کرده و آموزش را به سمت آموزش مجازی سوق داده است.

بهادزورزاده ادامه داد: آموزش مجازی در شرایط سخت تاج راهی برای جلوگیری از رکود آموزش است که به یک اندازه برای همه دانش آموزان سودمند نیست و باعث ایجاد شکاف بین دانش آموزان و معلمان در کلاس می شود.

وی یکی از دلایل اصلی افت تحصیلی دانش آموزان در فضای مجازی را عدم ارتباط چهره به چهره معلم و دانش آموز عنوان کرد و گفت: این افت در پایه اول و دوم بیشتر مشهود است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: افت تحصیلی تنها شامل تجدید و طرد دانش آموزان نمی شود، بلکه زمانی که میزان یادگیری و توانایی دانش آموزان کمتر از حد انتظار باشد، افت تحصیلی رخ داده است. آموزش در جامعه متنوع تر شده است.

بهادرزاده گفت: حضور در درس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون دانش آموزان، والدین و معلمان می تواند گام موثری برای جبران موفقیت تحصیلی دانش آموزان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید