اختصاص 2 میلیارد تن برای اجرای طرح ورزشی در شهرستان تخصصی سرایان / بنتونیت که احداث می شود.


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866441

در سفر استاندار خراسان جنوبی به سرایان؛

2 میلیارد تن اعتبار در بازدید استاندار خراسان جنوبی از چاه باستانی قلعه سه گانه سرایان برای تکمیل این پروژه ورزشی اعطا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، استاندار خراسان جنوبی امروز در ششمین سفر شهرستانی خود به سرایان ضمن بازدید از پروژه اورژانس جاده چاه طالب از محور آنتن چاه غیاث بازدید کرد.


برای اصلاح محور چاه غیاث سرایان 32 میلیارد تن فولاد نیاز است

محور آنتن چاه غیاث – چاه تریخی – پنیر چاه در مجموع 22 کیلومتر طول دارد. این محور راه دسترسی 185 خانوار معادل 625 نفر ساکن در سه روستای چاه گیاس، چاه ترخی و چاه پنیری است.

همچنین در آذرماه سال 1400 پروژه خیریه احداث پایگاه اضطراری در جاده چاه طالب با زیربنای 145 متر مربع آغاز شد و برای تکمیل و بهره برداری نیاز به اعتبار دارد. کمک یک میلیارد تومانی استاندار در تکمیل پروژه اورژانس جاده چاه طالب از نتایج این بازدید بود.


بهره برداری از 25 سایت کشاورزی

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی چند طرح آبیاری زیرزمینی به وسعت 30 هکتار به نمایندگی از 25 طرح در حوزه کشاورزی شهرستان با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. هدف از اجرای این طرح صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری می باشد.

اجرای این طرح ها با وام 69 هزار و 133 میلیون ریالی، اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال 409 نفر را به همراه دارد.


image 2022 6 16 11 47 3 322 XXt خبر خاکستری


اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مشکلات مجتمع دامپروری سرایان.

استاندار خراسان جنوبی در جریان برنامه های بازدید از این پروژه در شهرستان ساریان از نزدیک وضعیت مجتمع دامپروری ساران را زیر نظر گرفت و در گفتگو با مالکان و اطلاع از کاستی های این مجتمع دامی تصمیماتی برای رفع مشکلات موجود اتخاذ شد. .

قنات در ارائه دستورات لازم برای حل مشکل گازرسانی به این مجتمع تولیدی بر تشکیل جلسه ای با محوریت هماهنگی امور عمرانی استان برای حل مشکل آبرسانی به این مجتمع دامی تاکید کرد.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید، اداره کل “راهداری و حمل و نقل جاده ای” با تامین قیر لازم از صاحبان مجتمع، مکانیزاسیون مناسب برای آسفالت معابر داخلی مجتمع را فراهم می کند.


image 2022 6 16 12 27 35 74 DEk خبر خاکستری


۲ میلیارد تومان برای تکمیل چاه باستانی سه قلعه
بازدید از محل احداث گود باستا سه قلعه از دیگر برنامه های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان سرایان بود. عملیات اجرایی قلعه باستانی خیر ساز سه قلعه از سال 1376 آغاز و به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد. در این بازدید مقرر شد؛ یک میلیارد تن از سوی استانداری و یک میلیارد تن از سوی استانداری برای این پروژه اختصاص می یابد.

استاندار خراسان جنوبی که در ششمین سفر شهرستانی خود امروز به سرایان سفر کرده است از معدن بنتونیت این شهرستان بازدید کرد. معدن بنتونیت دوست آباد بزرگترین معدن بنتونیت شناخته شده در ایران است و بیشترین تولید بنتونیت را دارد.


image 2022 6 16 12 27 52 96 7ka خبر خاکستری

این معدن با ذخیره ثابت 3.6 میلیون تن و ذخیره بالقوه بیش از 10 میلیون تن متعلق به شرکت صنایع پودر بندر امام است. این معدن دارای مجوز تولید سالانه 200000 تن می باشد که مقدار زیادی بنتونیت مورد نیاز بخش گلوله های فولادی و حفاری را تامین می کند.

واحد تولید پودر بنتونیت شرکت پودر کهن دارای 2 خط تولید فعال با برآورد تولید 30000 تن در سال می باشد. خط سوم این واحد هم اکنون با ظرفیت تولید 30 هزار تن در سال در حال ساخت است.

در این بازدیدها نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، ائمه جمعه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی استاندار را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید