اختصاص 25 میلیارد تومان برای احداث مرکز توانبخشی در مازندران


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893033

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام کرد؛

وی گفت: در سفر رئیس جمهور 25 میلیارد تومان برای ساخت مرکز توانبخشی مازندران در نظر گرفته شد که تاکنون 7 میلیارد تومان آن محقق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سعید کنسال عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بحث درمان جامعه ایثارگری 657 هزار و 474 نفر از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران تحت بیمه تکمیلی درمانی هستند که نسبت به آن 6 درصد افزایش داشته ایم. به سال گذشته

وی افزود: بر اساس قانون جامع دولت باید صددرصد هزینه های درمان جامعه ایثارگر را پوشش دهد که هم اکنون به دلیل کمبود اعتبار، چالش های اصلی ایثارگران ظاهر شده است. جامعه قربانی».

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه با سرانه گیری توانسته ایم این خلاء را پوشش دهیم. وی خاطرنشان کرد: میزان این سرانه در سال گذشته 175 هزار تومان بوده که خوشبختانه در سال جاری به 375 هزار تومان رسیده است.

این مسئول ادامه داد: بیش از دو برابر شدن سرانه به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم نمی تواند ذائقه جامعه ایثارگر را برآورده کند.

کوهنسال گفت: 74 میلیارد تومان به مراکز درمانی دولتی و خصوصی بدهی داریم که در کشور به 2 میلیارد و 640 میلیارد تومان رسید و این بدهی باید در سطح کشور تامین و تسویه شود.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل بدهی دولت به بنیاد و بنیاد به بیمه نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران تصریح کرد: فرهنگ اشتغال در رابطه با جامعه ایثارگر باید تغییر کند و پس از تعیین سهم متمرکز جامعه ایثارگر در دستگاه ها، آزمون از بین داوطلبان برگزار می شود. جامعه ایثارگر

این مقام مسئول افزود: در سفر ریاست جمهوری 10 درصد از سهم تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ 228 میلیارد تومان بین جامعه ایثارگران توزیع شد که تاکنون محقق نشده و به محض توزیع، پاسخگویی به شرایط مردم برای وام ایجاد اشتغال و کارآفرینی را معرفی خواهیم کرد.

کوهنسال اعلام کرد: کار ساماندهی قبور شهدا در تمامی شهرستان ها در حال انجام است و این امر در 12 شهر انجام شده است.

وی تاکید کرد: 3 میلیارد تومان از اعتبارات بنیاد و 2 میلیارد نیز از سفر ریاست جمهوری برای تکمیل گلزارهای نیمه کاره شهدا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران بیان کرد: 80 گلزار شهدا با 85 درصد پیشرفت در استان داریم.

این مسئول گفت: 5 هزار و 357 فرزند شاهد و ایثارگر در مراکز آموزش و پرورش و 2 هزار و 150 مدرسه شاهد مشغول به تحصیل هستند.

کوهنسال خاطرنشان کرد: در خصوص بند د تبصره 20 نیازمند توجه بیشتر مجریان است و به عنوان مدعی در خط مقدم هستیم.

وی افزود: نگاه دلهره آور ایثارگران به اجرای عملی قوانین همچنان پابرجاست و روسای دستگاه های اجرایی باید توجه ویژه ای به اجرای این قوانین داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران خاطرنشان کرد: 4100 نفر از بنیاد شهید مازندران برای تغییر وضعیت نامه دریافت کرده اند که یقین داریم 3899 نفر محقق شده و مابقی در مرحله رایزنی هستند.

این مسئول با بیان اینکه در این بحث در چند دستگاه اجرایی نگرانی هایی وجود دارد، گفت: وی اذعان داشت: برخی از شهرداری ها این کار را کردند اما برخی شهرداری ها به بهانه ها و توجیهات مختلف از جمله کمبود قدرت اجرایی اقدام عملی برای تغییر وضعیت نکردند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه همه دستگاه های اجرایی است و برای تغییر شرایط باید قانون را به طور کامل اجرا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران یادآور شد: در سفر رئیس جمهور 25 میلیارد تومان برای ساخت مرکز توانبخشی مازندران در نظر گرفته شد که تاکنون 7 میلیارد تومان آن محقق شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید