اختلافات در وین قابل حل است

ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790674

نماینده روسیه در مذاکرات وین با بیان اینکه دیدگاه ایران و آمریکا در این مذاکرات متفاوت است، خاطرنشان کرد: وظیفه مذاکره کنندگان حل این اختلافات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در آستانه دور جدید مذاکرات تاکید کرد که اختلافات در مذاکرات می تواند حل شود.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تماس های ما با آمریکا و ایران در جریان رایزنی های وین نشان می دهد که هر دو کشور برای احیای برجام بسیار جدی هستند اما دیدگاه آنها در مورد راه ها و روش ها متفاوت است.

اولیانوف ادامه داد: غلبه بر این اختلافات وظیفه مذاکره کنندگان است که در سایه وحدت هدف امکان پذیر است.

وی که نماینده روسیه در مذاکرات وین است، ساعاتی پیش در توئیتی نوشت: نشست های غیررسمی برای آمادگی برای از سرگیری دور هفتم مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل در وین در حال انجام است.

این دیپلمات روس در بیانیه ای از تحریم های آمریکا علیه ایران با وجود برگزاری مذاکرات وین نیز انتقاد کرد و نوشت که حتی در جریان مذاکرات وین نیز آمریکا تحریم های جدیدی وضع کرد و ایران به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه داد. این خوب نیست. زمان آن فرا رسیده که به این رویه پایان داده شود تا فضای مناسبی برای احیای سریع و موفقیت آمیز برجام ایجاد شود.

هفتمین دور مذاکرات برای احیای توافق هسته ای پس از یک ماه وقفه از دوشنبه گذشته در وین آغاز شد و تا روز جمعه ادامه داشت. ایران تاکید کرده است که در مذاکرات با هدف لغو تمامی تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و دستیابی به یک توافق خوب شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید