اخذ گواهی واکسیناسیون با واکسن های ایرانی برای ورود به مجارستان

اخذ گواهی واکسیناسیون با واکسن های ایرانی برای ورود به مجارستان

روز جدید رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم در آستانه میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، برخی کشورهای غربی نه تنها ادعای مسیحیت را داشته باشند، بلکه به تعالیم مسیحی نیز عمل کنند.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در دیدار پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان با اشاره به توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور گفت: ایران و مجارستان پتانسیل زیادی برای توسعه روابط و افزایش مبادلات اقتصادی دارند.

رئیس جمهور با تاکید بر تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی گفت: روابط و روابط ایران و مجارستان قابل قبول نیست و می توانیم با همکاری های دوجانبه سطح روابط را به نقطه قابل قبولی برسانیم.

رئیسی روابط کشورهای اروپای شرقی و ایران را تاریخی و مهم توصیف کرد و گفت: اگر کشورهای اروپای شرقی مستقل عمل کنند، از نظر سیاسی و اقتصادی سود خواهند برد.

رئیس جمهور در خصوص مهاجرت اتباع افغانستان به کشورهای اروپایی گفت: حدود 4 میلیون پناهجوی افغان در ایران هستند و استقبال می شود. کشورهای غربی وعده های زیادی برای کمک به پناهجویان افغان داده اند، اما نداده اند.

رئیس جمهور کمک ایران به مهاجران افغانستانی را یک وظیفه انسانی و اسلامی دانست و گفت: از پناهجویان افغان چه بخواهند در ایران بمانند و چه بخواهند از ایران عبور کنند، حمایت می کنیم.

رئیسی تاکید کرد: ثمره دو دهه حضور ناتو و آمریکا در افغانستان، کشتار، جنایت، خونریزی و درماندگی مردم افغانستان است. بیش از 30000 کودک افغان در نتیجه حضور آمریکا در افغانستان از کار افتاده اند.

رئیس جمهور بر حاکمیت افغانستان توسط مردم آن کشور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: افغانستان باید توسط یک حکومت مستقل اداره شود.

حجت الاسلام رئیسی همکاری ایران و مجارستان در زمینه تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته را برای امنیت منطقه و جهان موثر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در عمل با تروریسم مبارزه می کند اما برخی فقط مبارزه می کنند. تروریسم

رئیس جمهور با اشاره به نگاه دوگانه غرب در برخورد با مشکلات گفت: معیارهای دوگانه غرب به اعتماد مردم لطمه وارد می کند و امیدواریم در آستانه میلاد حضرت عیسی(ع) برخی کشورهای غربی تنها مدعی مسیحیت نباشند. بلکه از آموزه های مسیحی پیروی کنید.”

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان گفت: ما معتقدیم که غرب و ناتو در موضوع افغانستان ریاکارانه عمل کرده اند و اکنون نگران موج عظیم پناهجویان افغان هستیم.

سیارتو با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بر اساس تفاهم نامه ایران و مجارستان، واکسن های تولیدی هر دو کشور پذیرفته می شود و از فردا مجارها و ایرانی ها می توانند پس از واکسیناسیون داخلی به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

وزیر امور خارجه و بازرگانی مجارستان با خرسندی از توجه دولت جمهوری اسلامی ایران به روابط تجاری و اقتصادی گفت: برای ارتقای سطح روابط تهران و بوداپست تلاش می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید