ادارات دولتی کرمان روز پنجشنبه تعطیل شدند/ خسارت 2100 میلیارد تومانی به راه های استان بر اثر سیل امسال


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918329

جلسه ستاد بحران استان کرمان صبح امروز با حضور اعضای این ستاد در دفتر استاندار برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز در جلسه ستاد بحران استانداری کرمان اظهار داشت: با توجه به وضعیت انرژی در کشور بر اساس مصوبات، اجازه کاهش ساعت کاری ادارات و یا برای یک روز تعطیل، برای کنترل انرژی، بنابراین این پیشنهاد تصمیم گرفتیم پنجشنبه را تا پایان فصل زمستان (اسفند) تعطیل اعلام کنیم.

فداکار بیان کرد: میزان مصرف انرژی باید نسبت به ابتدای آذرماه کاهش یابد و در این حوزه ادارات، موسسات، مساجد، مدارس و …. باید همکاری کنند تا صنعت تعطیل نشود.

استاندار کرمان تاکید کرد: ادارات دولتی، مدارس، مساجد و… باید مصرف انرژی را در ساعات کاری مدیریت کند و خاطرنشان کرد: اگر خدمات عمومی مصرف خود را مدیریت نکنند، گاز آنها قطع می شود.

حمید سالخورد صبح امروز در جلسه مدیریت بحران استان کرمان گفت: با توجه به وقوع سیل در مردادماه امسال، در مرحله اول 100 میلیارد تخصیص یافت که 80 میلیارد آن تخصیص و 20 میلیارد اعتبار جاری است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه در مرحله دوم 30 میلیارد دارایی و 6 میلیارد اعتبار جاری توزیع شده است، گفت: سازمان هایی مانند جهاد کشاورزی استان، منابع طبیعی شمال و جنوب رفسنجان، آموزش و پرورش . ، هلال احمر و برخی نهادهای دیگر تخصیص اعتبار دریافت کرده اند.

وی گفت: به مناسبت سالگرد زلزله بم نمایشگاه رویداد ایران قوی با حضور استان ها در تهران برگزار می شود که استان می تواند در این نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های خود را در حوزه بحران ها و دستگاه های مختلف به نمایش بگذارد. از این میان هلال احمر، جهاد کشاورزی، مدیریت راه و حمل و نقل جاده ای، برق، آب و … می توانند در این نمایشگاه حضور موثر داشته باشند.

خسارت 2100 میلیارد تومانی سیل امسال در جاده های استان کرمان

عراقی زاده مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: میزان خسارت سیل بهمن 1400 130 میلیارد و میزان خسارت سیل مرداد 1401 2100 میلیارد تومان بوده که در مجموع 2 هزار و 230 میلیارد تومان تاکنون 83 میلیارد تومان برای تعمیر پل ها و راه ها قرارداد بسته شده و 180 میلیارد تومان نیز به صورت امانی انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مبلغ مطالبات 330 میلیارد تومان است که 300 میلیارد تومان آن به پیمانکاران و 30 میلیارد تومان مربوط به تعمیرات ماشین آلات است.

منوچر فلاح با بیان اینکه هیچ مشکلی در کشور برای تولید و انتقال گاز نداریم، گفت: مغایرت همیشه وجود داشته که ناشی از عدم رعایت بهینه مصرف داخلی است.



مصرف گاز کرمانی ها در بخش خانگی در فصل زمستان 9 برابر است

مدیرعامل گاز استان کرمان ادامه داد: در صورتی که مصرف آب و برق از تابستان به زمستان دو برابر شود، میزان مصرف گاز در این مدت هفت تا ده برابر خواهد بود و در حال حاضر میزان گاز مصرفی کرمانی ها در خانگی بخش نه برابر است..

وی با اشاره به اینکه دمای هوای راحت 21 درجه است، گفت: طبق نامه اداره کل دمای هوا در دستگاه 18 درجه باشد و موتورها یک ساعت قبل از پایان کار در ادارات و یک ساعت قبل از آن خاموش شوند. حضور مردم روشن کن

فلاح خاطرنشان کرد: شرکت گاز منازل را بصورت رایگان راه اندازی می کند. زیرا این کار 15 تا 20 درصد مصرف را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید