ادامه افزایش تدریجی دما / افزایش گرد و غبار در مناطق حساس


زمان: 08:47
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843438

سازمان هواشناسی از تداوم افزایش تدریجی دما تا روز یکشنبه در سراسر کشور به ویژه سواحل دریای خزر و همچنین خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان های قزوین، البرز و تهران در برخی مناطق بارش کوتاه مدت همراه با رعد و برق و گاهی موقتی خواهد بود. بادهای قوی. مستعد گرد و غبار و فردا (جمعه) در این مناطق وزش باد خواهد بود.

از شنبه تا اواسط هفته آینده در بعدازظهر و اوایل عصر در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال بارش کوتاه مدت و گاهی رعد و برق وجود دارد. همچنین طی سه روز آینده وزش باد شدید، رگبار گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی برای نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل پیش بینی می شود.

افزایش تدریجی دما تا روز یکشنبه در سراسر کشور به ویژه سواحل دریای خزر ادامه دارد.

امروز تا شنبه نواحی شرقی دریای عمان مواج و طوفانی است.

بر اساس اخطار نارنجی رنگ امروز سازمان هواشناسی برای وزش باد شدید برای نیمه شرقی کشور، مناطق شمالی زابل و شرق خراسان جنوبی دارای این شرایط هستند. روز جمعه مناطق شرقی خراسان جنوبی و شرق کرمان این شرایط را خواهند داشت. شرق هرمزگان نیز روز شنبه با طوفان گرد و غبار، اختلال در تردد و کاهش دید به این مناطق اضافه می شود که می تواند به صنعت کشاورزی آسیب وارد کند و درختان افتاده را از بین ببرد.

آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد و بیشینه دما ۳۳ و کمینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید