ادامه بازی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ چه گروه های سنی باید واکسن سرخک بزنند + فیلم


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822335

جلسه ستاد مبارزه با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در شرایطی برگزار شد که یکی از محورهای این نشست، تمرکز بر تزریق واکسن سرخک بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در جلسه ستاد تاج و تخت کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات استانداری استانداری بابیان اینکه این واکسیناسیون اولین و دومین واکسیناسیون بود. دوز مصرفی بهتر از میانگین کشوری است، اما دوز سوم با حضور مدارس و دانشگاه‌ها نیاز به تاکید بر دوز سوم واکسن دارد و نوبت سوم در دستور کار است.

گلم نژاد با بیان اینکه برای اتخاذ روش های مختلف نیازمند اقدامات آموزشی هستیم، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان کمتر از میزان بروز ملی و جهانی است.

وی به روند تشخیص این بیماری اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی تاکید بر اقدامات بهداشتی ادامه دارد.

گلم نژاد گفت: بازی تاج در استان ادامه دارد و پیش بینی می شود نوبت سوم واکسن کراون کمتر از میانگین کشوری نباشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه یک هزار و 656 ویزیت از کلاس های بهداشت، 12 کلاس تعطیلی و 24 کلاس در قوه قضائیه معرفی شده است، گفت: عدم واکسیناسیون گروه های 5 تا 12 تاثیر منفی بر وضعیت سلامت دارد. رتبه کشوری استان بر اساس واکسیناسیون

وی با اشاره به فعال شدن بیماری سرخک و ابتلای 200 نفر در کشور، گفت: توسعه افغانستان و ورود مهاجران به کشور ورودی می تواند بیماری سرخک را تحت تاثیر قرار دهد.

بانشی گفت: کودکان باید در 12 ماهگی و 18 ماهگی واکسن سرخک را تزریق کنند. تاکید کرد.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه همچنان باید بر واکسیناسیون تاکید شود، گفت: آموزش و پرورش برای اخذ رضایت اولیا برای واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 12 سال تشکیل جلسه دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه ایام شب های قدر نباید در فضای بسته برگزار شود و اگر قرار است در شهرهای قرمز تا 30 درصد با زمان 90 دقیقه و در شهرهای زرد و نارنجی با زمان 90 دقیقه برگزار شود، گفت: کتاب دعا و وسایل شخصی افراد را نزد خود نگه دارید تا دچار مشکل نشوند.

وی خطاب به ناظران نظارت بر بازار، خواستار توجه بیشتر به وضعیت بازار شد و گفت: کشور شاهد حضور اتباع خارجی بوده و استان ما نیز از این نظر مستثنی نیست، جلسه ای برای اتباع خارجی و کسانی که مجوز لازم را ندارند. “تاکید بر سازماندهی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید