ادامه رفتار «پوششی»! | روز جدید

ادامه رفتار «پوششی»!  |  روز جدید

روز جدید : فرار از فشار مضاعف برای عملکرد ضعیف و عدم موفقیت وقتی با اعتراض سهامداران ترکیب شود، در دولت سیزدهم راه حلی وجود دارد: گزارش مبهم از فساد و مخالفت با رهبران اصلاح طلب گذشته. این تدبیر عبدالملکی وزیر مستعفی کار بود که نتیجه نداد و حالا امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید که در دوره محدود خود شاهد تجمعات گسترده شهدا و خانواده های شهدا و اعتراض به وی بود. اقدامات هر روز افزایش می یابد.

چرا مدیران بنیاد شهید وزرای دولت اصلاحات شدند؟

قاضی زاده هاشمی خود یکی از چهره های سیاسی است که افکار عمومی را به دلیل حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و ایفای نقش به عنوان کاندیدای سرپوش ابراهیم رئیسی می شناسند. او مانند اکثر کاندیداهای اصولگرا، بالاترین حقوق خود را در کابینه دریافت کرد و در اظهاراتی عجیب، ریشه سیاسی برخی از مدیران بنیاد شهید را در سه دهه پیش زیر سوال برد: برخی – شاید دو، سه درصد – جامعه ایثارگر و شهادت با بنیادی که در این سال ها شکل می گیرد، شاهد انحرافات سیاسی بوده ام. متأسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران به ویژه در سال های اول تأسیس به این گونه مسائل پرداخت. تعداد زیادی از خدمتگزاران بشر در بنیاد وجود دارد. اما با ملاحظاتی خاص عده ای دیگر هم آمدند; اگر به تاریخچه بنیاد شهید نگاه کنید، بسیاری از مدیران بنیاد شهید بعداً وزیر دولت اصلاحات شدند، یعنی چنین سازمانی بود و با چنین نگرشی اداره می شد».

وی گفت: یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در همان زمان سال ها مدیر معاونت اقتصادی بنیاد شهید بود و در جریان اصلاحات انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور داشت.

گزارش مبهم از فساد

گازی زاده پس از ارائه چینی ها درباره وجود رهبران اصلاحات گذشته توسط بنیاد شهید گفت: «گروه بزرگی از مدیران بانک دی دستگیر و زندانی شده اند. هنوز از میزان خسارت و سوء استفاده اطلاعی نداریم. روز گذشته مدیرعامل فعلی بانک دی همراه من بود و اعلام کرد که تنها یکی از شرکت ها حدود 5000 میلیارد تن فولاد اختلاس کرده است. “موضوع را بررسی کنید.”

قاضی زاده اوضاع را آشفته توصیف کرد اما بدون اشاره به عملکرد خود به عنوان رئیس سازمان در مبارزه با فساد و شفافیت گفت: جاهای مختلفی وجود دارد که هر از گاهی اخباری به گوش می رسد که تا حدودی باید با شهدا مرتبط باشد. خالص ترین و ناب ترین سازمان »

گزارش دولت احمدی نژاد از فساد کلان بنیاد شهید

مرداد 1391 رسانه ها از بازداشت یکی از مدیران سابق بنیاد شهید به اتهام اختلاس خبر دادند. گفته می شود این مرد که تنها با نام کوچکش رضا شناخته شده بود، طی یک قرارداد محرمانه با یک شرکت بیمه، از بنیاد شهید اختلاس کرده است. یکی از عوامل سازمان بازرسی کل کشور در این رابطه با رضا تماس گرفت و مدیرعامل بنیاد شهید به کارمند سازمان بازرسی پیشنهاد رشوه داد.

در نهایت ماموران رضا و لاله را در پارک لاله قرار دادند و او چند فقره چک یک میلیارد و نیم تنی فولاد به کارمندان داد تا پرونده را ببندند اما دستگیر و به دادگاه منتقل شد.

این آغاز یک پرونده فساد گسترده در این نهاد انقلابی در دهه اخیر است. فسادی که گزارش های اولیه آن به 15 میلیارد تن می رسید. مسعود زریبافان، رئیس وقت بنیاد و از مهم ترین دوستان و نزدیکان محمود احمدی نژاد، مبلغ شش میلیارد تن را اعلام کرد.

بعداً اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس به تخلفات مالی «صدها میلیارد تومانی» رسیدگی کردند و حتی روزنامه فرهیختگان از تصویب «بیش از هزار میلیارد تومان تخلفات مالی» در بنیاد شهید خبر داد.

از آن زمان تاکنون بارها رسانه ها به «تخریب صدها میلیارد تومانی» در دوران ریاست مسعود زریبافان متهم شده اند، اما جزئیات گزارش مجلس هرگز اعلام نشده است.

در نهایت محمدعلی پورمحتر، رئیس وقت کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به ایلنا گفت که این گزارش تهیه و به علی لاریجانی ارائه شده است اما «بخش‌هایی از این گزارش قابل انتشار در رسانه‌ها نیست».

پورمختار به توضیح این که «این گزارش یک گزارش ویژه است و توضیح بیشتر در مورد آن غیرممکن است» اکتفا کرد، اما امیر هژسته، عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: «فشارهای سیاسی از بیرون و داخل مجلس» مانع شدند. این گزارش در جلسه علنی مجلس ارائه شد.

رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم با بیان اینکه در صورت اجازه رئیس مجلس، 30 هزار سند تخلفات این نهاد در دولت محمود احمدی نژاد را منتشر می کنم، گفت: این موضوع در حال بررسی است.

به هر حال گزارش تحقیق و تفحص در مجلس هیچ گاه قرائت نشد و وکیل مسعود زریبافان، معاون سابق رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید گفت: پس از تحقیق و تفحص در سال 92 از بنیاد شهید، برخی رسانه های اصلاح طلب ادعاهای کذب کردند. علیه بنیاد شهید دولت دهم و نتیجه تحقیق و تفحص مجلس، تبرئه موکلم و بنیاد دولت دهم از اتهامات عنوان شده بود.

بنیاد شهید و بنگاه اقتصادی.

بنیاد شهید یک سازمان بزرگ و ثروتمند است. سازمان اقتصادی کوثر، زیرمجموعه بنیاد شهید، دارای بیش از 30 شرکت است و از دامپروری و کشاورزی گرفته تا الکترونیک و مالی را در بر می گیرد.

بنیاد شهید همچنین مجموعه ای از شرکت ها به نام شاهد را راه اندازی کرده است که بیش از 10 شرکت را در اختیار دارد و از ساخت و ساز، انرژی و تجارت تا خدمات فرودگاهی را شامل می شود. چندین شرکت و موسسه مالی و اعتباری نیز وابسته به بنیاد شهید هستند. از جمله بانک ایران زمین و بانک دی که اختلاس مورد اشاره رئیس بنیاد شهید در بانک دی صورت گرفت.

این یک شرکت دولتی است که در سال های اخیر فساد مالی داشته و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

گزارش در مورد فساد از مبارزه با فساد جالب تر است

این فرصت مغتنمی است تا قاضی هاشمی با اعلام اختلاس چند صباحی در جریان اخبار باشد. دولت سیزدهم در آستانه یک سال است و کار بنیاد شهید مورد اعتراض اکثر خانواده های شهدا و ایثارگران قرار گرفته است. گازی زاده معتقد است که این میدان باعث ناراحتی برخی از مردم شده است، اما خانواده های معترض به نظر می رسد در خیابان ها هستند و هر از گاهی در مقابل بنیاد اعتراض می کنند و شعار می دهند. آنها از کمبود معیشت به تنگ آمده اند و سیاست بازی مشکل آنها را حل نمی کند.

این فرصت مغتنمی است تا قاضی هاشمی با اعلام اختلاس چند صباحی در جریان اخبار باشد. اما به نظر می رسد خانواده های معترض در خیابان هستند و هر از گاهی در مقابل بنیاد اعتراض می کنند و شعار می دهند. آنها از کمبود معیشت به تنگ آمده اند و سیاست بازی مشکل آنها را حل نمی کند

بنیاد شهید یک سازمان بزرگ و ثروتمند است. این شرکت مالک شرکت های بزرگ است و به چندین موسسه مالی و اعتباری وابسته است. این همان مسیر بنگاه دولتی است که در سال های اخیر دچار فساد شده و مشکلات زیادی را برای بنیاد شهید ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید