ادعاهای تند علیه مولوی عبدالحمید در رسانه های اصولگرا/ وی دانشجویان چینی را عامل شیوع ویروس کرونا در ایران می داند.

ادعاهای تند علیه مولوی عبدالحمید در رسانه های اصولگرا/ وی دانشجویان چینی را عامل شیوع ویروس کرونا در ایران می داند.

روزنامه جوان، روزنامه اصولگرای نزدیک به ابراهیم رئیسی، در یادداشتی اتهاماتی را علیه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، یکی از شخصیت های برجسته اهل سنت ایران مطرح کرد.

این روزنامه نوشت:

مولوی عبدالحامد در دو دهه اخیر اظهارات و مواضع مختلفی را مطرح کرد که حواشی زیادی برای او، منطقه سیستان و بلوچستان و کشور ایجاد کرد. وی با توجه به تحصیلات و تفکرات دینی خود (حنفی بودن) از تفکر و رفتار حوزه علمیه دیوبندی پیروی می کند و قاعدتاً باید تمایز شدیدی با تفکر وهابی داشته باشد. مثلاً اهل توسل و عبادت نزد بزرگان و محب اهل بیت علیهم السلام است. اما به دلیل روابط و ارتباطی که با آل سعود داشت، سخنانی را بر زبان می آورد که با عقاید و رفتار حنفی دیوبندیه در تضاد بود و در قلمرو افکار تکفیری وهابی ها قرار گرفت. این تناقضات بارها مورد انتقاد علمای حنفی از مناطق دیگر ایران قرار گرفته است.

مولوی عبدالحمید از نظر سیاسی از حامیان جناح چپ و اصلاح طلبان بود و در رویدادهای سیاسی داخلی به ویژه در فتنه 88 علناً از این جریان حمایت کرد، در حالی که ائمه جمعه اجازه حمایت آشکار از جناح یا حزب را نداشتند. و منافع ملی را زیر پا بگذارد.

از جمله می توان آن را یکی از عجیب ترین و عجیب ترین مواضع مولوی عبدالحمید در سال های اخیر در زمان شیوع بیماری کرونا در ایران دانست. مخصوصاً جایی که علت شیوع بیماری در ایران توسط طلاب چینی جامعه المصطفی ارائه شد! علاوه بر این، بیماری کرونا را ارتش خدا می نامیدند که برای عذاب چینی ها به این کشور فرستاده شد! و چنین.

حتي جالب است كه وي در سال 1396 در زلزله كرمانشاه اين حادثه را به عنوان مجازات گناهان مردم آن منطقه از جانب خداوند مطرح كرده بود كه البته سخنان و سخنان فوق در مورد بيماري كرونا با متفاوتي مواجه شد. واکنش علمای اهل سنت و شیعه و به صورت گسترده علمی، پاسخ به اظهارات نادرست وی منتشر شد.

علاوه بر این، توهین های مکرر وی به مسلمانان فلسطین و ادعای او مبنی بر اینکه آنها نماز نمی خوانند و بنابراین نمی توانند کشور خود را از چنگال اسرائیل نجات دهند نیز از جمله مواردی است که سیل انتقاد از مواضع نامناسب وی را به راه انداخته است. دیگر اینکه در جنگ سوریه با گروه های تکفیری و داعش بارها علیه سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در سوریه موضع گرفته و به آن حمله کرده است.

بررسی مواضع و سخنان مولوی عبدالحمید در دو دهه اخیر و عملکرد وی باعث شده است که وی در بسیاری از موارد سخنگوی دشمنان نظام و مرجعیت و مشروعیت وی در نزد بزرگان اهل سنت و مذاهب اهل سنت باشد. ایران اسلامی از دست رفته است جز مواضع ضد ملی ایشان، توهین به برخی از مراجع عظام شیعه از جمله آیت الله مکارم شیرازی و نشستن بر سر سفره رنگارنگ آل سعود و دوستی سیاسی با ایشان، موجب لطمه جدی به احترام ایشان در نزد ایشان شد. شیعیان ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید