ادعای عجیب روزنامه نگار سعودی درباره یک شورشی مستقل

ادعای عجیب روزنامه نگار سعودی درباره یک شورشی مستقل

تیم های استقلال و پرسپولیس روز پنجشنبه در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

با وجود بازتاب گسترده رسانه ای در کشور، این مسابقه مورد توجه رسانه های خارجی قرار نگرفت و اگر واکنش جانی اینفانتینو به حضور 3000 تماشاگر زن در این دیدار نبود، احتمالاً از سوی رسانه های غیرایرانی به کلی نادیده گرفته می شد.

بررسی بازتاب رسانه ای این مسابقه در رسانه های مطرح عربی و اروپایی نشان می دهد که این مسابقه مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت و آنها نه تنها اقدامی برای پوشش این مسابقه انجام ندادند، بلکه از چشم آنها پنهان ماند.

تنها پس از واکنش جانی اینفانتینو به حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی بود که برخی رسانه ها به صحبت های او پرداختند و درباره دربی یکصد و دومین تهران صحبت کردند.

از میان رسانه های عرب زبان، سایت های خبری «کُره»، «النهار» از لبنان و «مصر تایمز» سخنان اینفانتینو را منتشر کردند و در رسانه های اروپایی و آمریکایی مانند «سفوت» از فرانسه، «گازتا دی مانتووا». از ایتالیا، «واشنگتن پست» از آمریکا، «لوفیگارو» از فرانسه، «آنسا» از ایتالیا و «لانسیون» از آرژانتین به پوشش سخنان اینفانتینو اکتفا کردند.

سایت خبری اسلاتی در پوشش خبری خود از این دیدار به عکسی از مهدی هاشمی نسب و صورت مصدومش اکتفا کرد و نوشت که وی توسط هواداران پرسپولیس مصدوم شده است.

در شبکه های اجتماعی نیز وضعیت تا حدودی به همین منوال بود و به جز یک روزنامه نگار برجسته سعودی، این دیدار تاثیر چندانی در شبکه های اجتماعی نداشت.

«نواف العسیوی» روزنامه نگار عربستانی با انتشار عکسی از مهدی هاشمی نسب با صورت مصدوم نوشت: کمک مربی استقلال از ناحیه چشم بر اثر پرتاب سنگ توسط هواداران پرسپولیس مصدوم شد. البته او این مسابقه را قبل از بازی اعلام کرده بود و نتیجه مسابقه را پوشش داده بود.

البته خبر مصدومیت سرمربی استقلال در برخی رسانه ها صحت نداشت چرا که بعد از این دیدار هاشمی نسب در مورد زخم ابروی خود گفت که در صحنه خوشحالی بعد از گل در برخورد با بازیکنان مصدوم شد. از تیمش .