ادعای مصاحبه با بستگان تحت فشار نیروهای امنیتی مضحک است/ نیکا با مادرش اختلاف داشت


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901980

عموی نیکا شاکرمی اظهارات مادرش مبنی بر اینکه مصاحبه ها و اظهارات نزدیکان متوفی تحت فشار نیروهای امنیتی بوده را خنده دار خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های ضد انقلاب از ابتدای هفته گذشته موج جدیدی را برای ادامه اغتشاشات و اغتشاشات در کشور با رمز «نیکا شاکرمی» آغاز کردند و در همین راستا چندین روز به تجمعات و اعتراضات شدید دعوت کردند.

با وجود اینکه زوایای مختلفی درباره علت فوت «نیکا شاکرمی» وجود دارد، اما مادر «نیکا» در گفت و گو با «رادیو فردا» حرف های عجیبی زد. وی در این مصاحبه مدعی است که سایر بستگان خانم نیکا کرمی برای اظهار نظر در مورد فوت این مرحوم تحت فشار هستند! به همین منظور مجدداً به سراغ عموی مادری مرحوم «نیکا شاکرمی» رفتیم تا نظر او را درباره اظهارات مادر «نیکا» جویا شویم.

سعید خیرالهی در خصوص اظهارات مادر نیکا مبنی بر اینکه اعضای خانواده تحت فشار نیروهای امنیتی برای اعتراف به مرگ نیکا قرار گرفته اند، گفت: ابتدا باید بگویم که دیدگاه سیاسی اعضای خانواده متفاوت است، اما هر اظهار نظر شخصی است. امام اعتقادات شخصی داشتند و خنده دار است که یک نفر بحث تهدید را مطرح کند. اما مادر نیکا قطعا بیشتر به برادرش “محسن” و خواهرش “آتش” فکر می کرد که من از آنها اطلاعی ندارم چون در مراسم خاکسپاری حضور داشتم زیرا آنها آن را اغتشاش خواندند و علیرغم توقع خانواده خواستار وصال شدند و من. شرکت نکردم و انتظاراتی را که وجود دارد ندیدم و البته نمی توانم نظری بدهم، اما هیچکس حتی به من و برادرم «منوچهر» توصیه ای به اظهار نظر نکرده است، چه برسد به اینکه ما را تهدید کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای مادر نیکا مبنی بر دفن متوفی در گورستانی دورافتاده، افزود: اگر این قبرستان دورافتاده و کویری بوده چرا پدر نیکا نیز در آنجا دفن شده است، این ادعاها غیرقابل قبول است زیرا پدر نیکا نسرین شاکرمی فوت کرده است. او نیز در آنجا مدفون است و پدرش نیز در آنجا مدفون است. در واقع این قبرستان قبرستان خانوادگی آنهاست و فقط 45 کیلومتر با خرم آباد فاصله دارد و این قبرستان حتی به جاده اصلی نزدیک است. صحبت های مادر «نیکا» متاثر از فضا شد چرا که عده ای آنها را تحریک می کنند و آنها هم سوار بر موج احساسات می شوند و حرف هایی می زنند که عواقب و سوء استفاده دیگران از این ماجرا را درک نمی کنند.

خیراللهی همچنین در پاسخ به این سوال در خصوص اظهارات مادر نیکا مبنی بر اینکه “در مسیر تهران به خرم آباد بارها ما را تهدید کردند و بدون اطلاع ما جنازه را دزدیدند و دفن کردند” مدیرکل حراست استانداری با ما تماس گرفت. ، برای متقاعد کردن مادر نیکا برای انتقال جسد به سردخانه با رعایت پروتکل های امنیتی طی مراسمی با حضور سپاه و نیروی انتظامی در ورودی شهر خرم آباد و انتقال آن به سردخانه تا جایی برای هیچکس فراهم نشود و تجمعات باید برگزار شود.

وی ادامه داد: وقتی موضوع را با آنها در میان گذاشتیم نپذیرفتند و با مدیرکل حراست نیز موضوع را به استاندار در میان گذاشتیم که اگر حساس باشند اشکالی ندارد و اصرار نمی کنند. چنان شد که بدون فشار و تهدید زیاد کسی، جسد را شخصا به سردخانه قبرستان صالحین تحویل دادند.

خیراللهی درباره تشییع پیکر نیکا نیز گفت: بعدازظهر همان روز که جسد به روستا منتقل شد، جلسه ای با حضور خانواده نیکا برگزار شد. در این جلسه تلاش شد تا دلایل خود را ارائه کرده و آنها را متقاعد کنند که به دلایل امنیتی نباید مراسم خاکسپاری در خرم آباد انجام شود که بستگان پدری از این پیشنهاد استقبال کردند و دفن «نیکا» در قبرستان پدری را منوط به رضایت مادرش دانستند. ، که او مخالف بود. سرانجام فردای آن روز برای جلوگیری از هرگونه مزاحمت و حادثه جسد به قبرستان روستای حیات الغیب منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.

عموی مادر مرحوم نیکا در پاسخ به این سوال که آیا مادر نیکا در مراسم تشییع جنازه شرکت کرده است یا خیر، گفت که وی در مراسم تشییع شرکت نکرده است و افزود: زمانی که جسد به قبرستان روستا منتقل شد قطعاً حضور نداشت، اما زمانی که بستگان ته به قبرستان بازگشتند. تشییع جنازه، ظاهراً او نیز حضور داشته است.

خیرالهی با اشاره به مطالب مطرح شده درباره تفاوت های نیکا و مادرش در فضای مجازی، گفت: همچنین شنیده ایم که مادر نیکا و متوفی با هم اختلافاتی داشتند که گاهی به درگیری فیزیکی می انجامید و به همین دلیل است که «نیکا» بارها می شد. به خانه خاله اش در تهران می رود.

عموی مادر مرحوم نیکا همچنین درباره اظهارات مادر فوت شده مبنی بر اعلام نظر پزشکی قانونی و رئیس دادسرا در خصوص فوت نیکا گفت: این پرونده هنوز مبهم است و تحقیقات تکمیل نشده و همه به این موضوع رسیده اند. تحلیل و تفسیر خود در این زمینه اما باید اعلام شود آخرین نظر منتظر مانده است.

وی تصریح کرد: اگر در این زمینه شبهاتی وجود داشته باشد می توان برخی از آنها را به دستگاه های امنیتی و انتظامی نسبت داد که اسناد و مدارک خود را به موقع منتشر نمی کنند و افکار عمومی را قانع نمی کنند و همچنین جولان جولان برای خارجی ها. رسانه ها به افکار عمومی توجه کنند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید