ادعای پولیتیکو: ایران اتحادیه اروپا را تهدید به قطع روابط کرد

ادعای پولیتیکو: ایران اتحادیه اروپا را تهدید به قطع روابط کرد

بر اساس گزارشی که در این هفته وب سایت «پولیتیکو» منتشر شد، ایران به طور خصوصی دیپلمات های اتحادیه اروپا را برای لغو تحریم های جدید علیه تهران به دلیل حوادث اخیر در این کشور «فشار» کرده است. بر اساس این گزارش، ایران به دیپلمات های اروپایی هشدار داده است که این اقدام می تواند روابط دوجانبه تهران و کشورهای اروپایی را قطع کند.

به گزارش یورونیوز، پولیتیکو می‌گوید در نامه‌ای که توسط این رسانه دیده شده و به جمعی از سفرای اتحادیه اروپا ارسال شده، ایران هشدار داده است: «اگر اروپا ظرافت‌های موجود را در نظر نگیرد، پیامدهای آن جدی و روابط دوجانبه خواهد بود. ممکن است.” قطع شود.”

این رسانه مدعی شد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نامه مشابهی از حسین امیرعبدالخیان، وزیر امور خارجه ایران دریافت کرده است.

انتظار می رود اتحادیه اروپا دوشنبه آینده تحریم هایی را علیه ایران اعلام کند و اعلام کند که ایران از حقوق بشر حمایت می کند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو مدعی شده است که در نامه ارسالی به سفرای اتحادیه اروپا آمده است که مجازات ایران «بر روابط ایران و اروپا که در حال حاضر در شکننده‌ترین وضعیت به سر می‌برند، تأثیر مضری خواهد گذاشت».

بر اساس این گزارش، چند دیپلمات اروپایی دریافت این پیام را از سوی سفیر ایران در اتحادیه اروپا تایید کردند اما جوزپ بورل از اظهار نظر رسمی خودداری کرد.

ایالات متحده به سرکوب اعتراضات ایران با تحریم های جدید پاسخ داده است. به نظر می رسد اتحادیه اروپا نیز این روند را دنبال می کند.

یک دیپلمات ارشد اروپایی به پولیتیکو گفت که تلاش های ایران “شکست خورده است”. وی علت این مشکل را اتحاد بسیار قوی بین شرکای اروپایی دانست.

پولیتیکو می گوید غلامحسین دهقانی سفیر ایران در اتحادیه اروپا در نامه خود به گزارش نهایی پزشکی قانونی اشاره کرده است که مرگ مهسا امینی به دلیل «تصادف مغزی یا آسیب جسمی دیگر به بدن» نبوده است. وی نوشت: ما از اروپا انتظار داریم که روابط دوجانبه را با همان حساسیتی که ما انجام می دهیم ارزیابی کند. در این راستا توجه به گزارش های رسمی دولت ایران نقش اساسی دارد».

بر اساس آن گزارش، دقانی گفته است که پلیس ایران «وظیفه دارد از هرگونه بی نظمی در خیابان های شهرهای مختلف ایران جلوگیری کرده و عاملان آن را دستگیر کند».

او استدلال می کند که اغراق در مورد خشونت پلیس قضاوت را مخدوش می کند و سیاستمداران غربی را گمراه می کند.

دگانی اقدامات اخیر اتحادیه اروپا را به مذاکرات با هدف احیای برجام مرتبط دانست.

به گزارش پولیتیکو، نامه ارسالی امیرعبدلاخیان به بورل شباهت زیادی به نامه ارسالی به سفرای اروپایی داشت که در آن مجددا تاکید شده بود که مقامات ایرانی مسئول قتل مهسا امینی نبوده و مدعی شده‌اند که معترضان «نمونه خشونت و ترور» هستند. . ” خودشان را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید