ارائه گزارش معاون وزیر امور خارجه از روابط ایران و عربستان

ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784322

ابازاده مشکینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی؛

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: معاونان وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیته شرکت کردند و گزارش هایی از روابط با عربستان ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود ابازاده مشکینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه و سایر مقامات مربوطه.»

وی گفت: با توجه به مواضع و احوالپرسی مقامات سعودی در برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران، اقدامات بعدی برای رفع موانع در حال انجام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات و انتظارات همسایگان جمهوری اسلامی ایران از کشورهای همسایه، افزود: عربستان یکی از کشورهای مهم منطقه است و طبیعتا منافع تعریف شده در برخی کشورها.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه، راهبردها و راهبردهایی از جهات مختلف دارد که بسیار مهم و گسترده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بین منافع، مطالبات و خواسته های همسایگان همپوشانی وجود داشته باشد تا در توسعه روابط به منافع متقابل لطمه وارد نشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا معاونان وزیر امور خارجه و سایر مسئولان ذیربط گزارش هایی از برقراری ارتباط با عربستان را به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه کردند. .

ابازاده مشکینی گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با همسایگان راسخ است و هیچ مانع جدی از سوی ما وجود ندارد. البته اختلاف نظر از برخی جهات طبیعی است و هنر دیپلماسی این است که با وجود اختلاف نظر، روابط را به شکل هماهنگ برقرار کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان می توانند بر اساس منافع مشترک همکاری کنند. دیپلماسی خارجی نیز حوزه عقلانیت و احتیاط است و وزارت امور خارجه ایران به عنوان مجری سیاست ها و راهبردهای روابط خارجی، مذاکرات مقدماتی را انجام داده است، اما این مذاکرات باید شکل رسمی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران منعی برای مذاکره رسمی نمی بیند، البته مذاکرات رسمی مستلزم آمادگی کارشناسی برای رسیدن به توافق در مذاکرات رسمی است.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: با توجه به مذاکرات اولیه، امیدواریم روابط ایران و عربستان به صورت همه جانبه و هم افزایی برقرار شود. جمهوری اسلامی ایران قطعا به دنبال گفتگوهای رسمی و گسترش روابط با همسایگان خود است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید