اربعین نقطه عطفی در تاریخ سیدالشهدا (ع) و اسلام ناب


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897618

حجت الاسلام رضایی گفت: اربعین نقطه عطفی در تاریخ سیدالشهدا علیه السلام و اسلام ناب و دارای آثار و برکات فراوان از گذشته است و امروز به جایی رسیده است که بسیاری از مردم عاشق آن هستند. امام حسین (ع).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد رضایی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شرقدر خصوص پیاده روی اربعین و زیارت عتبات عالیات با پای پیاده اظهار داشت: کاروان امام حسین (ع) از روزی که از مدینه به مکه و سپس به کوفه حرکت کردند، به دنبال ترویج اسلام ناب و اصیل بودند.

وی افزود: امروز شاهد استقرار کاروان امام حسین در کربلا و حضور کاروان در کربلا بودیم که مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

حجت الاسلام رضایی بیان می کند: پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش، کاروان به رهبری امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (س) زینب (س) و امام سجاد (علیه السلام) به پیروی و تعقیب شد. به حقیقت پیوست

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: از همان ابتدا روشنگری بین مردم شام و کوفه و رهایی مردم کوفه و شام از جاهلیت آغاز شد.

وی گفت: به قول معروف می گویند اهل بیت علیهم السلام در اولین اربعین به کربلا بازگشتند یا جابر بن عبدالله انصاری اولین اربعین امام حسین علیه السلام بود و اهل بیت علیهم السلام. حضرت بيت (عليه السلام) وارد كربلا شد.

حجت الاسلام رضایی گفت: امروز که شاهد این شور، هوشیاری و ابراز ارادت مردم هستیم، مرهون زحمات امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز شاهد جبهه کفر و کسانی هستیم که در مقابل امام حسین (ع) و اندیشه ناب اسلام بودند، اما می بینیم که تعداد اندک کاروان امام حسین(ع) (ع) 72 شهید کربلا و اسرا اکثر آنها زن و کودک بودند.

ایشان فرمودند: در روایت داریم که در شهادت امام حسین(ع) حرارتی در دلهای مؤمنان ایجاد می شود که هرگز سرد نمی شود و معتقدم این گرمی و شور حسینی جهانی می شود.

حجت الاسلام رضایی گفت: امروز فقط بحث شیعه نیست، بلکه عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) اعم از شیعه و مسلمان و غیر مسلمان، جاذبه ای ایجاد کرده اند و این جاذبه مغناطیسی امام حسین(ع) (ع) همه آزادگان جهان را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جذب کرده است، کربلا به درازا می کشد و هرکس پیاده روی اربعین را ترک کرده دیگر نمی خواهد آن را ترک کند و سال ها ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: همه کسانی که به کربلا می آیند به جز شیعیان، سفیران اندیشه، پیام و اهداف ناب امام حسین (ع) هستند و این تفکر در حال گسترش در سراسر جهان است.

وی افزود: اربعین نقطه عطفی در تاریخ قیام سیدالشهدا(ع) و اسلام ناب محمدی است و اعمال و برکات زیادی از گذشته دارد و امروز به جایی رسیده است که بسیاری از مردم عاشق امام هستند. حسین (ع).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید