ارتباط مستقیم گرمی هوا و مقابله با بی حجابی! / اصولگرایان در پارک ها دیوار می کشند؟

ارتباط مستقیم گرمی هوا و مقابله با بی حجابی!  / اصولگرایان در پارک ها دیوار می کشند؟

روز جدید : با گرم شدن هوا و نیاز به پوشش رایگان بیشتر، درگیری با بی حجابی زیاد شد و در همان بیست روز از فروردین 1401 خبر مبارزه با بی حجابی منتشر شد. در شهرهای مختلف منتشر شده است. با گرم شدن هوا، احتمال دارد تعداد برخوردها در مناطق مدیریتی مانند پل ها و پارک ها افزایش یابد.

این هفته هفته تفکیک جنسیتی و مقابله با بی حجابی در سراسر کشور بود. حسن روحانی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خود با کنایه به رقبای خود گفت: شما آنها را نمی شناسید، من آنها را می شناسم. یک روز در جلسه ای تصمیم گرفتند در تهران دیوار پیاده رو بسازند. آنها می خواستند پیاده روهای مردانه و زنانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کار خود تفکیک جنسیتی ایجاد کردند.»

با روی کار آمدن اصولگرایان در اقصی نقاط کشور اعم از دولت، مجلس، شهرداری ها، شورای شهر و نهادهای دیگر، اما آن چیزی که همه انتظار داشتند محقق نشد و گزارشی از گشت ها منتشر نشد و حتی در ابتدای دولت هم همینطور شد. به طعنه گفت این همان حکومتی است که می گویند در پیاده روها دیوار می کشد، بالاخره نبوت روحانی به حقیقت نزدیک شد. علاوه بر این، عدم رسیدگی به زنان به دلیل آزاد اندیشی آنها نیست، بلکه به دلیل فصل سرد است. البته در یکی دو ماه اول دولت هنوز جا نیفتاده بودند و بعد از آن به دلیل فصل سرما، معمولاً زنان لباس بیشتری داشتند، اما با گرم شدن زمان و نیاز به لباس های گشاد، این درگیری ها بیشتر شد. همان بیست روز از آوریل 1401، خبر کار با زنان آنقدر در شهرها پخش شد که حساب آنها گم شد. با گرم شدن هوا، احتمال افزایش تعداد برخوردها وجود دارد.

تحرکات و اعتراضات اصولگرایان تندرو برای مقابله با بی حجابی با حمایت قاطع رسانه های فعلی برای برخورد با زنان به نام «مطالبات مردمی» ادامه دارد. سایت فارس من متعلق به خبرگزاری فارس کمپین های متعددی را برای مبارزه با بی حجابی راه اندازی کرده است. در مهم ترین کمپین آنها آمده است: «با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی بیگانگان به افکار و اندیشه های مردم ایران و ترویج ابتذال فرهنگی از سوی آنان، از نهادهای ذیربط درخواست خواهیم کرد تا با هرگونه حجاب افشا شده و حجاب نامتعارف برخورد کنند.»

در این هفته موضوع برخورد با بی حجابی در ارتباط با گردشگران بیش از پیش مطرح شده است. اعتراضات مردمی در استان هرمزگان به انعکاس مسافران در نوروز برگزار شد. مجتبی قهرمانی رئیس قاضی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تصاویر وی در فضای مجازی و رصد آنها توسط پلیس فتای استان، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و جزیره کشم وارد موضوع شده و از جرایم این دو مجموعه خبر داده است.

این درگیری ظاهرا پس از انتشار عکس هایی از رقص و رقص در یکی از اقامتگاه های جزیره کشم در فضای مجازی رخ داد. همزمان شنیده ها حاکی از آن است که در یکی از استان های جنوبی کشور صاحبان کشتی که مسافران آن هنگام تحویل سال به رقص و پایکوبی می پرداختند به دستگاه های امنیتی فراخوانده شدند.

این اتفاقات در استان های دیگر به شکل های دیگر تکرار می شود. مهمترین مورد در روزهای اخیر رقص سه دختر نیشابوری بود که منجر به صدور ده ها بیانیه از سوی نهادهای مختلف محلی شد و در نهایت با صدور قرار بازداشت برای رقصندگان، اعتراضات فروکش کرد!

سید محمد حسینی، دادستان عمومی و انقلاب نیشابور، «حساسیت موضوع و احساسات جریحه‌دار، افکار عمومی مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران را بیان کرد.» با عذرخواهی، این پرونده با پیگیری و رسیدگی قرار کیفری مناسب.»

این احضارها و بازداشت‌ها در حالی صورت گرفت که با پایان یافتن محدودیت‌های کرونا، نماز جمعه برپا شد و به ائمه جمعه فرصت داده شد تا منویات خود را تبلیغ کنند. خطیب نماز جمعه تبریز جمعه گذشته گفت: برخی از گردشگران نوروزی تبریز هیچ توجهی به حجاب نداشتند. باید به این افراد یادآوری کرد که مردم تبریز از این وضعیت ناراضی هستند.»

آل هاشم همچنین نسبت به فروش لباس های نامناسب هشدار داد. اتفاقا یا هماهنگ این صحبت ها درست در محور سخنرانی روز جمعه عید حسینی همدانی امام جمعه کرج بود که او هم نسبت به بی حجابی در کرج هشدار داد و از فروش لباس های نامناسب انتقاد کرد.

روجولا نجابت، مدیرکل شیراز از وضعیت حجاب برای گردشگران شیراز گلایه کرد و گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که یک فرد متعرض به بهانه گردشگری در جامعه تبلیغ و منتشر شود.

حرف نجابت در حالی مطرح شده که طبق تحقیقات برخی نهادها شیراز یکی از سکولارترین شهرهای ایران است. از نظر سیاسی، مردم شیراز نگرش مثبتی نسبت به نیروهای اصلی شهر نداشتند. اما نجابت دیگران را مقصر این مشکل می داند و می گوید: «اگر قرار است به نام گردشگری آزاد منتشر شود، من که همیشه از گردشگری حمایت کرده ام، می گویم که ما چنین گردشگری را نمی خواهیم و در هیچ کدام از این گردشگری حمایت نمی کنیم. مسیر.”

از جمله خبرهای مقابله با بی حجابی، خبر تفکیک جنسیتی در پارک های تهران بود. این خبر روز شنبه بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. دوره قبلی شورای شهر تهران آخوندی نداشت و حالا نماینده آنها به مدیریت شهری بازگشته است. احمد آقامیری روحانی، عضو شورای شهر تهران گفت: تهران بیش از 2200 بوستان دارد و باید 352 بوستان برای مادران و کودکان فنس کشی شود که این تعداد در سطح جهانی است. من نمی دانم این داستان دیوارنگاری چقدر باید تکرار شود تا زمانی که اصلاح طلبان بخواهند آن را بگویند؟ اصلاح طلبان برای رسانه های معاند غذا درست می کنند. آنها خجالت نمی کشند! پارک زن و مرد نداریم. «تفکیک جنسیتی باید مورد ضرب و شتم و باج گیری قرار گیرد».

اصولگرایان در حوزه مدیریت فرهنگی، صاحب سبک به حساب می آیند و طبیعتا رغبتی به آنچه در حال حاضر در جامعه می گذرد ندارند. اگرچه آنها معتقدند برنامه ای برای تفکیک جنسیتی وجود ندارد، اما واقعیت داستان متفاوتی است. فصل گرما در راه است و مدیریت فعلی واقعی از این پس آشکارتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید