وقتی اصولگرایان برای تهدید شهردار زحمت می کشند/ از تخریب منتقدان تا نقل نامه بی اعتبار!

وقتی اصولگرایان برای تهدید شهردار زحمت می کشند/ از تخریب منتقدان تا نقل نامه بی اعتبار!

روز جدید : مشخص نیست نامه مربوطه از سازمان استخدامی کشور فاقد اعتبار بوده است، پس سند نامناسب قوانین و منع قانونی آن در این خصوص چه می شود؟!

حدود ۷ ماه از انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران می گذرد. (گرامر را بخوانید). مردی که به گفته منتقدانش نه تنها صلاحیت حضور آکادمیک در این مقام را ندارد; (بدون مدرک) و همچنین بدون سابقه اجرایی در این زمینه.

در همین راستا زمانی که زاکانی به عنوان یکی از گزینه های احتمالی شهرداری تهران مطرح شد، منتقدان وی با استناد به برخی مفاد و اشاره به یک مانع مهم یعنی عدم انطباق حقوقی مدرک تحصیلی وی با شهرداری، وی را برای شهردار شدن به چالش کشیدند. .

موافقان زاکانی که در تدارک تصاحب شهرداری تهران بودند، نامه ای از سازمان امور اداری و استخدامی وقت آوردند و با تبلیغات گسترده آن را نقل کردند و انتصاب زاکانی را بدون ایراد قانونی جلوه دادند.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر دیوان عدالت اداری به عنوان عالی‌ترین مرجع حقوقی و قضایی کشور، قوانین موجود را بررسی و به ابطال این نامه رأی داد که منجر به رد سند اصلی حقوقی قوانین برای شهردار شدن شد. .

با این حال، به نظر نمی رسد تغییری در وضعیت حکم شهردار تهران وجود داشته باشد، زیرا موافقان زنیکی در تلاشند تا بگویند لغو این نامه ربطی به لغو حکم شهردار تهران در پی پاسخ دادگستری روابط عمومی ندارد. .

در این میان معلوم نیست نامه مربوطه از سوی سازمان استخدامی کشور باطل شده است، پس تکلیف سند نامناسب زاکانی و ممنوعیت قانونی آن در این خصوص چه می شود؟! آیا قرار است قوانین و مقررات قربانی قدرت گرفتن در حرفه اصولگرایان شود؟

در حالی که ممکن است گفته شود که تفاوت‌های ساده سیاسی بین اصلاح‌طلبان و افرادی مانند قوانین بر لزوم سازگاری حقوقی مدرک تحصیلی وی با موقعیت او تأکید می‌کند، اما اینطور نیست. زیرا مدیریت شهری یک جایگاه تخصصی است و نباید قربانی مشارکت افراد و جریان های سیاسی شود.

متاسفانه حاکمیت اصولی و جناحی شهرداری تهران در دهه 80 و 90 صدمات جبران ناپذیری به شهرسازی وارد کرد. شهردار تهران به یک معنا یک چهره سیاسی را می دید که به جای اینکه یک مدیر شهری به حساب بیاید، باید هر دوره کاندیدای ریاست جمهوری شود. نتیجه این نگاه، حجم زیاد بدهی ها و پروژه های نیمه شهری است که حتی در دوره های بعدی نیز هیچکس نمی تواند آن را جبران کند و از عهده آن برآید.

از سوی دیگر، اکنون که زاکانی به اصرار جمعی از اصولگرایان وارد ساختمان بهشت ​​شده است، این سوال پیش می آید که آیا اصلاح طلبان با وجود ممنوعیت قانونی، شهرداری را منصوب می کنند که تخصص دیگری جز اخلاق سیاسی نداشته باشد؟ آیا اصولگرایان همین دوز تساهل را نشان می دهند یا از تمام ظرفیت خود برای زیر سوال بردن مبانی دیدگاه ها و منش اصلاح طلبان استفاده کرده اند؟

دیدگاهتان را بنویسید