ارتش ایران در حال نمایش پهپادهای جدید «انتحاری» است


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823258

یک روزنامه آمریکایی از رژه نیروهای مسلح ایران، نمایش انواع پهپادها و سامانه های پدافندی و سخنرانی رئیس جمهور ایران یاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک روزنامه آمریکایی به رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روز دوشنبه به مناسبت روز ارتش و نمایش انواع سلاح ها و تجهیزات جنگی از جمله پهپادهای مختلف اشاره کرد.

واشنگتن تایمز روز سه شنبه گزارش داد که ارتش ایران از تعدادی سلاح جدید از جمله نسل جدید «پهپادهای انتحاری» در جریان رژه بزرگ روز دوشنبه در تهران رونمایی کرده است.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به برگزاری رژه مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران در وین و سخنرانی «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در این مراسم نوشت و نسبت به هرگونه حماقت از سوی رهبران صهیونیست هشدار داد. ابابیل-5 بود که می توانست موشک هایی با کارایی آیرودینامیکی بهبود یافته و کاهش سطح مقطع راداری حمل کند.

به نوشته این روزنامه، مقامات آمریکا و تل آویو می گویند که طرح های پیچیده تر و پیشرفته تر برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و تمایل تهران برای به اشتراک گذاشتن فناوری خود با دشمنان آمریکا در سراسر منطقه منبع اصلی تنش در خاورمیانه است.

ایران روز دوشنبه همچنین از نسخه جدید سامانه پدافند هوایی دزفول که نمونه ایرانی سامانه پدافند هوایی ام-1 روسیه است، رونمایی کرد. این سامانه سیار هم مورد استفاده ارتش ایران و هم سپاه پاسداران است.

نفربرهای زرهی، پهپادها و زیردریایی های کوچک نیز در این رژه شرکت داشتند.

گفتنی است در مراسم رژه روز ارتش برای اولین بار یک فروند پهپاد چند منظوره دوردست و استراتژیک «بو» نیروی هوایی ۲۲ به نمایش عمومی درآمد. «بو 22» اولین پهپاد نظامی است که توانایی حمل انواع محموله با مدت پرواز بیش از 24 ساعت را دارد. این پهپاد پهن پیکر از نظر برد و ارتفاع در سطح بالاتری نسبت به پهپاد عملیاتی و چند منظوره 129 و مهاجر 6 قرار دارد. اما در زمینه حمل سلاح نسبت به کنترل 129 توانایی حمل سلاح های سبک کمتری را دارد.

کمان-22 از نظر تداوم پرواز، حمل سلاح و وجود سیستم جنگلی (جنگ الکترونیک) نسبت به مدل قبلی خود مدرن تر و پرکاربردتر است. Bow 22 شباهت زیادی به پهپاد آمریکایی MQ-9 دارد.

اخیراً یک وب سایت تحلیلی صهیونیستی نوشته است که با توسعه زرادخانه عظیم پهپادها، ایران پتانسیل تغییر بازی در خاورمیانه را دارد.

وب سایت صهیونیستی GNS گزارش داد که این سلاح مرگبار جدید نه تنها تهدیدی برای اسرائیل، متحد استراتژیک واشنگتن در منطقه است، بلکه تهدیدی قابل توجه برای منافع منطقه ای آمریکا است. در حالی که ایالات متحده و سایر قدرت های جهانی متعهد به ایران در وین برای بازسازی توافق هسته ای هستند، آنها باید سلاح ها را در مرکز مذاکرات قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید