ارزشیابی معلم عسلی است که جاری می شود

ارزشیابی معلم عسلی است که جاری می شود

وقتی از او در مورد نتایج رتبه بندی پرسیدیم، با کمال تعجب گفت که نه تنها استاد استاد نبودم، بلکه ممکن است حتی چهارم هم نباشم. وی از بدحجابی و پنهان کاری در مراحل سخت رتبه بندی گلایه کرد که چرا پس از بارگذاری مدارک تغییرات اساسی در محاسبه امتیاز ایجاد شد!
وقتی نگرانی این جانباز عزیز را که دغدغه بدنسازان انبوه این کره خاکی است دیدیم، از سوء مدیریت، اقدامات غیرقانونی و خودسرانه متولیان رتبه بندی واقعا متعجب شدیم که با اعمال سلایق شخصی باعث نارضایتی فراوان بدنسازان شد. . وقتی عاشقان این سرزمین که از وجودشان عامل همه ما بوده اند، از هر تبعیض و نادرستی و قانون شکنی به شهرت رسیده اند. مشخص است که موج تقابل، اعتراض و نارضایتی فرهنگیان نسبت به تأثیرگذاران و تصمیم گیران مرتبط با رتبه چقدر بزرگ است.
در واقع متولیان رتبه بندی که پس از بارگذاری مدارک به خود این حق را می دهند که رتبه بندی برخی اسناد یا شاخص ها را تغییر دهند، چه حق و جایگاهی دارند؟ 15 نکته خوداظهاری در قسمت مشارکت در کارگروه ها و شوراها و 10 تبصره در قسمت همکاران معلم به چه حقی حذف شده است؟
برخی اسناد به چه حقی زیر 10 امتیاز شامل دستاوردهای علمی، خلاقیت و نوآوری می شود و برخی اسناد مشارکت در کارگروه ها و شوراها را از 6 امتیاز به 3 امتیاز کاهش می دهد؟ چرا پس از ارزیابی ها، ارزشیابی برخی افراد تغییر اساسی کرد و رتبه آنها بدون پاسخ قانع کننده کاهش یافت؟
صادقانه باید گفت که تاخیر در اجرای رتبه بندی، تغییرات مکرر در چارچوب نظارتی، اعمال ترجیحات شخصی در هنگام تغییر رتبه بندی مدارک بارگذاری شده و … باعث سوختن امید معلمان شد. ; با هر دلیل و دلیلی؛ غیرقابل قبول است این برخورد نامناسب متولیان غیرمسئول وزارت آموزش و پرورش موجی از اعتراضات گسترده را در آموزش و پرورش ایجاد می کند که آغازگر آن برخی از حاکمان این وزارتخانه هستند.
انتظار می رفت رتبه بندی معلمان با انجام به موقع خود، علاوه بر ارتقای جایگاه معلمان و کیفیت تدریس، باعث ایجاد اعتماد در بین معلمان شود. اما متأسفانه پس از وعده های رنگارنگ فراوان، اکنون این شهد روی کام چروکیده شده است.
لازم است وزیر آموزش و پرورش و نهادهای نظارتی با حساسیت این پیگرد قضایی را علیه فرهنگیان پیگیری کنند، زیرا زیبنده نیست مجموعه عظیم آموزشی که 4000 معلم و 36000 دانش آموز در اختیار اموال و کشور خود قرار داده اند شود. به یک بی تفاوتی بزرگ در این راه.

دیدگاهتان را بنویسید