ارزش داده های پرداخت سود سهام/حقوق در مرحله دوم چقدر است؟

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922580

سخنگوی انجمن سهامداران عدالت گفت: سود شرکت ها برای پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت تجمیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگرچه طبق آمار حدود 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، اما هنوز تکلیف بازماندگان مشخص نشده است و زمان واگذاری سهام این افراد روزانه تغییر می کند.

دولت دوازدهم در حالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت سهام عدالت بسته شده و امکان پذیرش مشمولان جدید وجود ندارد اما دولت سیزدهم به دنبال تامین این سهام در اختیار بازماندگان بود. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت دریافت این سهام هستند.

تعداد نهایی بازماندگان قطعی نیست

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در این زمینه می گوید: در بودجه سال 1401 مشهود و ضمنی بود که هرکس تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشد، قطعاً ده ها نفر به حساب می آمد.

وی ادامه داد: رقم 3.5 میلیون نفری اعلام شده از سوی کمیسیون مددکاری و مددکاری اجتماعی باید با اطلاعات نهایی سهامداران اصلاح شود چرا که می توان بر اساس اطلاعات موجود تعداد افراد اعلام شده توسط نهادهای حمایتی را مشخص کرد. سهام دریافت کرد اما نمی دانست. بنابراین، تعداد نهایی هنوز مشخص نیست.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت تاکید کرد: هر کدام از این سهامداران حدود 10 میلیون تومان سهام خواهند داشت که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده توزیع می شود و این افراد امکان خرید ندارند. سهام خود را به مدت 10 سال به فروش رساندند، زیرا سهامداران فعلی که از سال 1985 سهامدار بودند نیز با تایم اوت مواجه بودند.

ما مشکلی به نام ثبت سهم نداریم

حیدری تصریح کرد: تاکید کردیم چیزی به نام ثبت سهام نداریم و اصلا سامانه ای برای این کار وجود ندارد، بنابراین در حال حاضر اطلاعات افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته حمایت هستند در حال بررسی است و همچنان در دست بررسی است. مرحله اول و برای مرحله دوم بازماندگان چیزی گزارش نشده است این افراد نگران نباشند.

سهم بازماندگان قانون بودجه 1402

حیدری در خصوص اینکه فاز دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود و چقدر؟ وی بیان کرد: منابع شناسایی سود وجود دارد که تقریبا معادل مبلغی است که در حال حاضر به عنوان اولین قسط سود سهام عدالت در سال 1400 پرداخت می شود. فرآیند جمع‌بندی و جمع‌بندی در حال انجام است. به گفته مسئولان این مبلغ در پایان سال جاری یا حداکثر در ابتدای سال آینده تعیین و پرداخت خواهد شد.

ارزش سهام چقدر است؟

سبد سهام شامل تعدادی سهام ارزشی و عمده بازار سرمایه است که در هفته های اخیر با نوسانات ارزش همراه بوده اند. این سهم در فوریه 1400 با کاهش ارزش مواجه شد و در مارس 1400 روندی نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین 1401 برخلاف رشد شاخص ها برای عملکرد بازار سرمایه کاهش یافت، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام کاهش یافت. نیز به میزان قابل توجهی سقوط کرد و افزایش یافت. البته ارزش این سهام طی هفته سوم فروردین کاهش یافت. ارزش این سهم در هفته چهارم فروردین با رشد 4 درصدی افزایش چشمگیری داشت.

ارزش سهام عدالت در تمام هفته های اردیبهشت ماه امسال افزایش یافت، سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ۰.۸۵ درصد افزایش یافت. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ۰.۴۲ درصد کاهش یافت. ارزش این پرتفوی از دارایی ها در هفته سوم اردیبهشت 0.68 درصد افزایش یافت. این سهام در هفته آخر ماه می 1.7 درصد افزایش یافت.

ارزش سهام در هفته اول خردادماه امسال 1.29 درصد کاهش یافت. این روند نزولی در هفته دوم خرداد ادامه یافت و سهام در هفته گذشته 2.13 درصد کاهش یافت.

این سهام در هفته سوم خرداد بار دیگر با کاهش ارزش 1.55 درصدی به دلیل افت عملکرد بازار سهام مواجه شدند. در هفته چهارم خرداد پرتفوی سهام عدالت 2 درصد رشد کرد. ارزش این سهم در هفته پایانی خرداد نیز 2.15 درصد کاهش یافت.

البته پرتفوی سهام به دلیل اینکه متشکل از سهام شرکت های بزرگ است، به شدت تحت تاثیر شاخص کل بورس است. در هفته اول تیرماه، سهام عدالت 2.86 درصد کاهش یافت. این سهم دومین هفته تیرماه را با 1.39 درصد کاهش ارزش پشت سر گذاشت. در هفته سوم تیرماه ارزش این سهم 1.37 درصد کاهش یافت. ارزش این سهام در هفته چهارم و پایانی تیرماه 2 درصد کاهش یافت.

در هفته اول آگوست، سهام سهام 2.65 درصد کاهش یافت. در هفته دوم مردادماه ارزش سهام 46 درصد کاهش یافت، در هفته سوم مرداد برخلاف شاخص های بورسی، ارزش سهام 7.62 درصد کاهش یافت. در هفته چهارم مرداد ماه برخلاف هفته های گذشته ارزش سهام عدالت 72 درصد افزایش یافت. در هفته پایانی مرداد ماه ارزش سهام 1.64 درصد کاهش یافت.

بازار سهام در ماه های اخیر روندی نزولی داشته که تاثیر زیادی بر ارزش سهام داشته است.

افت ارزش سهام در هفته اول و دوم شهریور ماه سال جاری ادامه یافت و ارزش این سهام به ترتیب 1.81 و 2.89 درصد کاهش یافت. ارزش سهم در هفته سوم شهریور ماه امسال نیز 1.32 درصد کاهش یافت.

سهام عدالت در هفته چهارم شهریور ماه امسال بیشترین افت خود را در 6 ماه گذشته تجربه کرد. در هفته چهارم شهریور ماه، قیمت سهام عدالت 3.36 درصد کاهش یافت.

نوسانات ارزش سهام در پاییز 1401

در هفته اول مهرماه امسال پس از هفته ها افت، سهام عدالت 82 درصد افزایش یافت اما در هفته دوم مهرماه ارزش سهام عدالت 3.73 درصد کاهش یافت. این کاهش در هفته سوم مهرماه نیز ادامه یافت و قیمت سهام عدالت در هفته گذشته 4 دهم درصد کاهش یافت. ارزش این سهام در هفته چهارم مهرماه 58 درصد کاهش یافت.

ارزش سهام در هفته اول آبان 1401 نیز منفی بود و 6.6 درصد کاهش یافت. اما در هفته دوم آبان ماه روند نزولی سهام عدالت متوقف شد و ارزش این سهام 5.16 درصد رشد کرد. هفته سوم آبان ماه نیز شاهد رشد سهام بود و ارزش این پرتفوی 2.46 درصد افزایش یافت. با این حال، در هفته چهارم نوامبر، سهام عدالت 42 درصد سقوط کرد که بخشی از سود این سبد در هفته های اخیر را کاهش داد. میزان تغییر ارزش سهام در هفته پایانی آبان ماه منهای 1.62 درصد است.

اما روند کاهش ارزش این سهام در هفته اول آذر متوقف شد و طی این هفته ارزش سهام عدالت 0.65 درصد افزایش یافت. در هفته دوم آذرماه ارزش این سهم نیز به دلیل کاهش عملکرد بورس با کاهش 1.49 درصدی مواجه شد. اما از اواسط آذرماه روند بورس با تغییراتی همراه شد.

به همین دلیل ارزش سهام در هفته سوم آذرماه 3.93 درصد و در هفته چهارم آذرماه 5.93 درصد افزایش یافت تا افت ارزش این سهام جبران شود.

رشد ارزش سهام در هفته سوم آذرماه

در هفته اول ژانویه، ارزش سهام شاهد افزایش خیره کننده 9.46 درصدی بود. اما این رشد دوام نیاورد و ارزش این سهام در هفته دوم دی ماه 4.82 درصد کاهش یافت. ارزش این سهم نیز در هفته سوم دی ماه با افزایش 5.21 درصدی نسبت به هفته قبل مواجه شد. این موضوع در حالی رخ داد که شاخص کل بورس 4.6 درصد و شاخص کل بورس نیز 6.55 درصد رشد داشت.

سهام عدالت به قیمت اسمی 409 هزار تومان، 492 هزار تومان، 532 هزار تومان و یک میلیون تومان در هفته سوم دی ماه با 309 هزار تومان افزایش نسبت به هفته گذشته 371 هزار تومان، 402 هزار تومان و 756 هزار تومان مواجه شد. .تبدیل شده اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند نمادهای موجود در سبد سهام جزو با ارزش ترین سهام بازار سرمایه هستند. اما ارزش سهام در اشکال مختلف معادل 6 میلیون و 246 هزار تومان، 7 میلیون و 514 هزار تومان، 8 میلیون و 125 هزار تومان و 15 میلیون و 272 هزار تومان است.

ارزش فعلی سهام نسبت به دوره اوج بازار در مرداد 99 با افت 60 درصدی روبه‌رو است. یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت سهام، ضعف مدیریتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و عدم هلدینگ است. جلسات این شرکت ها و همچنین نبود مدیران بازار حرفه ای برای این شرکت ها.

بنابراین گزارش، ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به اول مردادماه 1398 برای چهار نوع سهام عدالت به ترتیب با 9 میلیون و 333 هزار تومان کاهش قیمت، 11 میلیون و 227 هزار تومان، 12 میلیون و 139 هزار تومان کاهش قیمت داشت. و 22 میلیون و 819 هزار تومان تومانی ایستاد.

دیدگاهتان را بنویسید