اروپا پای ایران را به تنش‌های دریای سرخ باز کرد

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه درباره حوادث دریای سرخ و حملات ارتش ملی یمن به کشتی‌های اسرائیلی با وزیر امور خارجه ایران در تماس بوده است.

به گزارش خبرگزاری موج


پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری از بروکسل افزود: ایران یکی از شرکای ما (از نظر توسعه) است. دریای سرخ ) تعامل داشتن.

با تکرار ادعاهای بی اساس ارتباط ایران با کار گروه ها مقاومت وی در منطقه گفت: نماینده عالی (جوزف بورل) از زمان آغاز درگیری های اخیر چندین بار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس بوده است تا پیام ها و انتظارات اتحادیه اروپا از تهران را برای استفاده از نفوذ خود بر گروه های نیابتی منتقل کند. موسسات تحت حمایت این کشور. انتقال

این مقام اروپایی بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش در منطقه تاکید کرد و گفت: جنگ غزه باید به طور مسالمت آمیز پایان یابد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه کشورهای غربی اقدام به کشتار جمعی علیه مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری کرده و تاکنون نزدیک به 19 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

ارتش یمن در هفته های اخیر در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه، چندین کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود تا زمانی که تجاوزات به غزه و جنایات علیه ملت فلسطین متوقف نشود، به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیل ادامه خواهد داد.

ساعاتی پیش وزیر دفاع آمریکا از تشکیل ائتلاف چند ملیتی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد. به گفته لوید آستین، علاوه بر ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل اعضای این ائتلاف هستند و گشت‌زنی‌های مشترکی را در بخش جنوبی دریای سرخ انجام می‌دهند. خلیج فارس. عدن.

وزیر دفاع آمریکا گفت: تشدید تنش ها از سوی حوثی های یمن جریان آزاد تجارت را تهدید می کند و قوانین بین المللی را نقض می کند.

در همین حال حزام اسد از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن در شبکه اجتماعی ایکس رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را تهدید کرد و به زبان عبری نوشت: به یاری خداوند متعال قدرت زمین قادر به نابودی نیست. از کمک به مردم غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دست بردارید.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن نیز در این سایت اعلام کرد که آبراه‌های دریای سرخ و خلیج عدن برای عبور و مرور همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های هدایت‌شونده امن است. به بنادر سرزمین های اشغالی این یک تبلیغات مغرضانه و غیر واقعی است که به دنبال ایجاد دیوار بین المللی در حمایت از رژیم صهیونیستی در دریا پس از سقوط دیوار بتنی قبل از طوفان الاقصی است.



آیا این خبر مفید بود؟