آمریکا با اعزام یک کشتی جنگی به بهانه کمک به اوکراین، تنش ها را در دریای سیاه تشدید کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک کشتی آمریکایی با دو قایق گارد ساحلی که برای تقویت نیروی دریایی اوکراین فرستاده شده بود، پس از اعلام نگرانی اوکراین از حمله برنامه ریزی شده روسیه، از داردانل عبور کرد.

به گزارش رویترز، کشتی حامل دو قایق گشتی کلاس جزیره در 8 نوامبر بالتیمور را به مقصد بندر اودسا اوکراین ترک کرد.

سفارت ایالات متحده در کیف می گوید که دو کشتی جنگی جدید بخشی از یک بسته امنیتی به ارزش بیش از 2.5 میلیارد دلار برای اوکراین از سال 2014 هستند.

ایالات متحده، اوکراین و ناتو روسیه را به تهدید کی یف در هفته های اخیر متهم کرده اند و مدعی شده اند که نیروهای خود را به شیوه ای غیرعادی در نزدیکی اوکراین مستقر کرده است.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا گفته بود که همچنان شاهد فعالیت نظامی غیرعادی و تجمع نیروهای روسی در نزدیکی مرز با اوکراین است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری با ابراز نگرانی از افزایش نیروها در مرز اوکراین گفت: ما شاهد تحرکات نظامی غیرعادی روسیه در مرز اوکراین هستیم.

ایالات متحده و ناتو در بهار امسال اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کرده اند. در آن زمان، غرب مدعی شد که روسیه حدود 100000 نیرو و تجهیزات نظامی مانند تانک و هواپیماهای جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه روز جمعه با اشاره به رهگیری شش هواپیمای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه اعلام کرد که اقدام نظامی آمریکا ثبات منطقه را تهدید می کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید