ترکش های جنگی اوکراین بر روابط آمریکا و اروپا / تنش ها بالا گرفته است


ساعت: 04:15
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903559

نشریه آمریکایی واشنگتن پست از افزایش تنش در روابط ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل ادامه جنگ در اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فروپاشی اقتصاد اوکراین و درخواست های بی نتیجه وزیر خزانه داری آمریکا از همتایان اروپایی خود برای تسریع این روند و افزایش کمک های مالی به اوکراین از دلایل اصلی تنش در روابط دو طرف اقیانوس اطلس است.

جانت ال یلن در هفته گذشته از همکاران خود خواسته است تا روند کمک های مالی به اوکراین را تسریع کنند و در جلسات مختلف با مقامات مالی اتحادیه اروپا میزان این کمک ها را چندین برابر افزایش دهند.

در آخرین مورد، یلن به همراه رئیس جمهور و نخست وزیر اوکراین این خواسته ها را در جلسه بانک مرکزی تکرار کردند.

این نشریه آمریکایی به نقل از منابع آگاه افزود که وزیر خزانه داری آمریکا حتی در دیدارهای شخصی خود با نمایندگان صندوق بین المللی پول و معاون کمیسیون اروپا نیز خواسته های واشنگتن را تکرار کرده است.

سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن رد ادعای یلن، گفت که کل تعهد مالی اتحادیه اروپا از جمله کشورهای عضو و سازمان های مالی مانند بانک سرمایه گذاری اروپا برای کمک به اوکراین حدود 19 میلیارد یورو است.

آخرین گزارش های آماری بانک جهانی که هفته گذشته منتشر شد نشان می دهد که اقتصاد اوکراین در سال جاری با کاهش بی سابقه 35 درصدی مواجه خواهد شد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، تورم در اوکراین ظرف چند ماه به 40 درصد خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید