چه کسی پای ایران را به سیستان و بلوچستان باز کرد؟


ساعت: 15:05
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885641

چند روزی از حضور بدهکار بانکی در سیستان و بلوچستان نگذشته بود که اختلاف بر سر مصادره کمک هایش در استان بالا گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شام ما; هفته گذشته تصاویری که در فضای مجازی از سیستان و بلوچستان منتشر شد از حضور عباس ایروانی در جنوب شرق کشور خبر داد. وی این بار به عنوان خیر وارد استان شد و با استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده زاهدان و مدیرکل ورزش و جوانان استان عکس یادگاری گرفت تا در خروجی پورتال استانداری قرار گیرد.

اما عباس ایروانی کیست؟
عباس ایروانی نفر دوم لیست ۱۱ نفره ابربدهکاران این بانک است که توسط عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی تحویل قوه قضائیه شد. او مدیر هلدینگ قطعات خودرو اعظم متهم به 3 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی و 764 میلیارد دلار فساد است.

اتهامات اولیه ایران فساد در این کشور بود، اما پس از جلسات دادگاه این اتهامات به اخلال در نظام اقتصادی تقلیل یافت، دادستان مدعی شد که گروه قطعه سازی اعظم با رشوه دادن به ماموران گمرک و جعل اسناد اقدام به واردات قطعات از چین کرده است. آنها از برند ایرانی استفاده می کنند، در دادستانی نیز آمده است که این شرکت به صورت غیرقانونی قطعات بنزین را به عنوان گاز برای سوزاندن گاز وارد کشور کرده است.

وی در پاسخ به عباس شاه محمدی نماینده ماجرا در جلسه دادگاه خود که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، با افتخار اعلام کرد که تخصصش رشوه و دزدی است!

ایروانی هم اکنون با این مانع در سیستان و بلوچستان ظاهر شده و با اهدای گوشی هواوی و توزیع انبوه کارت هدیه 5 میلیون ریالی در زاهدان قول ساخت زمین های ورزشی را می دهد و مسئولان استانی نیز از حضور او خوشحال هستند. با او عکس یادگاری گرفت

اما آنچه باید مشخص شود این است که پای ایروانی را چه کسانی به استان باز کردند و این حضور مربوط به کدام ضلع مثلث بازداشت در اداره کل، ورود مجدد به بهارستان و پل وزارت کشور مردمی است؟!

فیلمنامه نویس: محمد عرفانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید