از بین بردن خطر توقف دوچرخه سواری با انتخابات جدید – پایان دوره ریاست جمهوری 120 روزه

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در کشورمان پس از چند ماه رهبری در 25 خرداد امسال برگزار شد در حالی که محمود رشیدی با 27 رای به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. ریاست جمهوری ، همراه با بسیاری از مناطق از روزهای اول.

دوچرخه سواری کشورمان دارای چهار ماه سابقه ریاست جمهوری رشیدی است که در چند سال گذشته با مشکلات مالی ، بدون اعزام سوارکاران به مسابقات و تورهای جهانی ، بستن تیم های باشگاهی ، مشکلات مربوط به دوپینگ و بدهی در این زمینه ، بدهی یورو به محلی تورهای جوایز بازنشستگی سوارکاران برجسته ، فروش ساختمان اداری فدراسیون در خیابان ورزنده و استقرار رئیس فدراسیون در اتاق غذاخوری مسیر دوچرخه سواری آزادی و عدم وجود حتی پیست چوبی مناسب و دوچرخه های مدرن در تلاش و امید هستند که با ورود رئیس جمهور جدید مشکلات به پایان می رسد.

اما رشیدی که چند سال پیش پس از مدتی مجبور به بازنشستگی از فدراسیون ورزش های رزمی شد ، چند روز پس از نشستن بر صندلی فدراسیون دوچرخه سواری این بار با چالش جدی تری روبرو شد ، چالشی که به تصویب نخواهد رسید. او کرسی فدراسیون را دریافت نکرده است. دوچرخه سواری ایران متوقف شده است و مطمئناً نه فدراسیون و نه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چنین حادثه تلخی را برای این ورزش نمی خواهند.

UCI انتخابات دوچرخه سواری را تأیید نکرد

پس از انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ، برخی از اهالی محل با ارسال نامه ای به WUA ادعا کردند که وزارت ورزش و دولت در انتخابات شرکت کرده اند و با گذاشتن عکس معاون وزیر ورزش و رای گیری ، انتخابات را به حاشیه بردند.

بر اساس اساسنامه اصلاح شده فدراسیون دوچرخه سواری ، وزارت ورزش نباید نماینده ای در انتخابات داشته باشد و طبق قوانین ، دخالت شخص ثالث در انتخابات فدراسیون قابل قبول نیست.

از بین بردن خطر توقف دوچرخه سواری با انتخابات جدید / پایان دوره ریاست جمهوری 120 روزه

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری 10 سوال در مورد انتخابات مطرح کرده بود که توسط کمیته ملی المپیک به آنها پاسخ داده شد ، اما ظاهرا این گروه از پاسخ ها راضی نبود. در پی این حوادث ، که درست قبل از بازی های المپیک توکیو رخ داد ، صالحی امیری گفت که با رئیس فدراسیون جهانی در مورد مشکلاتی که در حاشیه بازی ها بوجود آمد صحبت خواهد کرد. نمایندگان کمیته ملی المپیک در مورد دیدار با رسانه ها اظهار نظری نکردند.

چهار ماه پس از انتخابات ، نام محمود رشیدی به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در وب سایت فدراسیون جهانی ثبت نشده است و این موضوع باعث عدم تایید انتخابات در این زمینه ، خاتمه فدراسیون یا حتی تکرار انتخابات

حاشیه های رئیس خارج از خانه

لبه های فدراسیون دوچرخه سواری به همین جا ختم نمی شود. به تعویق انداختن اردوهای تیم ملی و تاخیر در صدور روادید و بدون اعزام سوارکاران به مسابقات جهانی بلژیک منجر به کاهش امتیازات رقبا در همه رویدادهای سال آینده و حتی تعداد کل ورزشکاران ما در مسابقات بین المللی شد. رتبه بندی را محاسبه می کند …

از سوی دیگر ، شکایت فدراسیون دوچرخه سواری از صفرزاده ، ورزشکار المپیکی ایران نیز در نوع خود جالب بود. در گذشته فدراسیون دوچرخه های خریداری شده در المپیک را به سوارکاران المپیکی اهدا می کرد ، اما این بار فدراسیون نه تنها نتوانست در این زمینه با صفرزاده صلح کند ، بلکه شکایت خود را به کمیته انضباطی برای پس گرفتن دوچرخه ارائه داد!

از بین بردن خطر توقف دوچرخه سواری با انتخابات جدید / پایان دوره ریاست جمهوری 120 روزه

رشیدی هنگام حضور در اولین مجمع عمومی فدراسیون قبل از المپیک ، در سخنرانی خود اتاق را مسئول همه شکست ها و بدهی های میلیاردها تن و هزاران یورو و مشکلات این حوزه دانست. وی اظهار داشت که قصد دارد ساختمان ساختمان فدراسیون را تکمیل کند ، اما در این مدت کوتاه این ساختمان نیمه پر است. بیا دیگه او با تصمیم اشتباه رئیس سابق فدراسیون گماری به ارث رسیده است ، او هنوز آزاد است و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی به نظر نمی رسد در یکی دو سال آینده تکمیل شود.

غیبت رشیدی در دیدار با وزیر

اولین دیدار روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر جدید ورزش سجاجی روز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد اما این دیدار تا حد زیادی غایب بود. محمود رشیدی به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری نه تنها در جلسه شرکت نکرد بلکه دبیر یا نایب رئیس آن فدراسیون نیز در جلسه شرکت نکرد و جالب ترین نکته این است که روابط عمومی فدراسیون در این جلسه حضور داشت ! از سوی دیگر ، رشیدی یک روز قبل به سجادی سفر کرده بود و به نظر می رسد بیشتر این گفتگو در مورد وقایع و حواشی فدراسیون بود که منجر به کناره گیری رشیدی شد.

مهلت اتحادیه جهانی با استعفا جایز بود

کنگره جهانی در حاشیه مسابقات جهانی دوچرخه سواری در بلژیک در روزهای اخیر برگزار شد و گفته شد که مشکلات چندین فدراسیون از جمله ایران و مکزیک باید در مجمع اتحادیه جهانی مورد بحث قرار گیرد. سوارکاری ایران متوقف می شود این تاریخ نوعی مهلت برای ورزش ایران در نظر گرفته شد.

در دیدار صالحی امیری و رئیس اتحادیه جهانی در توکیو ، به رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان قول داده شد که دوچرخه سواری ایران متوقف نخواهد شد مگر اینکه انتخابات جدیدی با وضعیت جدید و تنها با حضور نمایندگان فدراسیون برگزار شود. و کمیته ملی المپیک

قطعا برگزاری انتخابات جدید مستلزم اقدامات جدید بود و عدم حضور رشیدی در دیدار روسای فدراسیون ها با وزیر ورزش و دیدار جداگانه با وی نشان دهنده تصمیمات جدید قبل از مهلت مقرر بود که سرانجام در شامگاه اولین پنجشنبه مهرماه پس از رشیدی به پایان رسید. به ریاست فدراسیون به مدت 120 روز به دلیل عدم توقف دوچرخه سواری از وزارت ورزش کناره گیری کرد. استعفا ، که به صراحت در متن ذکر شده است ، به درخواست UCI انجام می شود. در پی استعفای رشیدی امشب ، دکتر سید حمید سجادی ، وزیر ورزش و جوانان ، رسول هاشم کندی اسدی ، مربی سابق تیم ملی و نایب رئیس فدراسیون را به عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری منصوب کرد.

چالش پشت چالش و ضربه داخلی ؛

بدیهی است مشکلات فدراسیون دوچرخه سواری همچنان ادامه دارد. کمتر از یک ساعت پس از انتصاب ، شایعاتی در بین مردم محلی پخش شد که طبق اساسنامه فدراسیون ها مانند فوتبال و دوچرخه سواری ، وزیر ورزش نمی تواند رهبر فدراسیون را انتخاب کند و رئیس قبلی که مورد تأیید UCI است باید منتظر بماند. مجمع باید مسئول این فدراسیون باشد یا رئیس مجمع باید رئیس مجمع فوق العاده را انتخاب کند!

در اساسنامه فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان که بر اساس تأیید اتحادیه جهانی دوچرخه سواری مورد بازنگری قرار گرفته است ، آمده است:

ماده 10-2 – پس از تأیید استعفای رئیس فدراسیون ، رئیس مجمع در یک جلسه فوق العاده شخصی را به عنوان سرپرست موقت مجمع معرفی می کند و پس از تصویب مجمع ، این شخص به عنوان سرپرست به مدت شش ماه. “

اگرچه این بند در اساسنامه فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان ذکر شده است ، اما قبلاً با استناد به اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی و یادداشتی در پایان اساسنامه مبنی بر اینکه وزیر ورزش و جوانان رئیس شورای فدراسیون است ، وزیر ورزش رهبر فدراسیون ها را انتخاب کرد. در پایان ریاست هر فدراسیون ، رهبر در راس گروه قرار داشت و فدراسیون دوچرخه سواری در این بحث تقسیم بندی نشد و چند ماه بعد پرونده ها به نظارت واگذار شد.

در این مورد ، دو س questionsال که باید توسط کارکنان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به آنها پاسخ داده شود مناسب است:

“اگر این موضوع در اساسنامه ذکر شده است ، پس چرا قبلاً حضور رهبر مانعی نداشت ، اما اکنون مورد انتقاد است و چرا وقتی رشیدی از فدراسیون جهانی برای نجات خطر کناره گیری کرد ، خانواده این رشته این موضوع را مطرح کردند. این استدلال که برخی از منافع عزت متعهد شده و قصد احیای رهبری قبلی را دارد تقویت می شود و اگر انتخاب سرپرست برخلاف قانون است ، چرا این قانون توسط وزارت ورزش به درستی معرفی نشده است تا مشکلات این امر را شاهد باشیم. فدراسیون آیا باید در دوچرخه سواری برای کشورمان جهانی باشیم؟ “

پوست موز که امروز زیر پای دوچرخه سواری است ، اگر در اسرع وقت برداشته نشود ، نه تنها دوچرخه سواری ایرانی را دوباره متوقف می کند ، بلکه می تواند آینده همه ورزشکاران این رشته را نابود کند. فدراسیونی که زمانی بر آسیا “تسلط” داشت ، اکنون آزاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید