از بین بردن ویروس کریمه کنگو با انجماد/تب بعد از گزش کنه یک علامت هشدار دهنده است


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881357

سحابی گفت: گوشتی که در کشتارگاه کشتار می شود به مدت 24 ساعت در سردخانه باقی می ماند و سپس وارد شبکه توزیع می شود و این فرآیند انجماد باعث از بین رفتن ویروس می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید سحابی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص شیوع بیماری تب کریمه گونکو گفت: برخلاف سال گذشته در استان کرمان افزایش موارد ابتلا به تب کریمه گونکو را داریم. و امسال نیز در سراسر کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار منتشر شده 34 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور به ثبت رسیده که دو مورد آن منجر به فوت شده است که از این تعداد 6 مورد شناسایی شده مربوط به استان کرمان بوده و خوشبختانه هیچ موردی وجود ندارد. منجر به مرگ شده اند.

سحابی تصریح کرد: اما موضوعی که شهروندان و سایر استان ها باید به آن توجه کنند و جدی بگیرند رعایت بهداشت گوشت و فرآورده های گوشتی است، باید از مراکز معتبر خرید کنند و از ذبح دام در منزل و مکان هایی غیر از کشتارگاه خودداری کنند.

نابودی ویروس کریمه کنگو با انجماد

وی با بیان اینکه گوشتی که در کشتارگاه کشتار می شود به مدت 24 ساعت در سردخانه باقی می ماند و سپس وارد شبکه توزیع می شود، دما را به گونه ای حفظ کنید که پدیده یخ زدگی در گوشت رخ دهد و در صورت وجود تب کریمه کنگو در گوشت گوشت، شما باید ناپدید شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دام های آلوده به کنه زیاد است و این امر منجر به انتقال بیماری به انسان می شود. شهروندان در هنگام گزش کنه مراقب باشند و مراقب علائم باشند و اگر در عرض یک تا دو هفته پس از گزش دچار تب شدند به پزشک مراجعه کرده و به گزیده شدن کنه گوش فرا دهند. .

تب بعد از نیش کنه یک علامت هشدار دهنده است

وی با اشاره به اینکه اگر کنه روی پوست شما قرار دارد از له کردن کنه و خارج کردن آن به زور خودداری کنید و نگذارید گزش کنه در بدن باقی بماند و باعث انتقال ویروس شود، گفت: افرادی که گوشت کار می کنند افرادی که کار به نوعی به دامداری مربوط می شود، باید دستکش بپوشید و سپس گوشت را برش دهید. به عنوان مثال، قصابان، چوپانان و پرورش دهندگان باید مراقب نیش کنه باشند و مسائل بهداشتی را در نظر بگیرند.

سحابی گفت: تشخیص زودهنگام از تشدید بیماری جلوگیری می کند و از مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه ماهیت بیماری های عفونی به گونه ای است که دارای نوسانات فصلی و حتی سالیانه است، ادامه داد: بیماری هایی مانند تب مالت، تب کریمه کنگو مختص بهار و تابستان است و این موارد در فصل پاییز و زمستان به ندرت دیده می شود.

سحابی تصریح کرد: موارد حیوان گزیدگی که منجر به هاری می شود بیشتر در فصل تابستان است و بیماری های گوارشی و روده ای در تابستان بیشتر است، گاهی اوقات نوسانات فصلی باعث بروز بیماری ها می شود.

وی با بیان اینکه مشکلی که با آن مواجه هستیم مهاجرت اتباع خارجی به ویژه از مرزهای شرقی به داخل کشور است که باعث شیوع بسیاری از بیماری ها شده است، تصریح کرد: در کشورهای شرقی نیز شاهد بیماری هایی مانند وبا، تب کریمه کنگو و … بوده ایم. بیماری سل. همچنین ممکن است افراد به صورت نهفته این مشکل را با خود داشته باشند و ناخواسته این بیماری را گسترش دهند.

سحابی با اشاره به اینکه زمستان سال گذشته با بیماری سرخک در استان مواجه بودیم، گفت: این تغییرات به دلیل شرایط جوی و بحث آوارگی و مهاجرت اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید