تاج نرفت، تهدید ویروس کریمه کنگو آغاز شد.

تاج نرفت، تهدید ویروس شروع شد

روز جدید : معاون دامپزشکی هرمزگان گفت: شهروندان گوشت قرمز را از مراکز مجاز تهیه کنند.

کامبیز امجدی گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان، احتمال شیوع کریمه کنگو در حال افزایش است.

معاون دامپزشکی هرمزگان گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که از طریق کنه به انسان منتقل می شود و علائمی مانند تهوع، سردرد، دل درد و خونریزی زیر جلدی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری به جز تب کوتاه و گذرا معمولاً در دام زنده هیچ علامتی ندارد و کنه، له کردن فرنی با دست، تماس با خون و ترشحات خون و گوشت آلوده به انسان منتقل می شود.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: پرورش دهندگان، دامداران، کشتارگاه ها و کشتارگاه ها، کارگران کشتارگاه، بازرسان بهداشتی دامپزشکی و کادر پزشکی شاغل در بیمارستان ها از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند.

امجدی سمپاشی دام و سایت های دام، تجهیز کشتارگاه ها به سردخانه برای نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی در تماس با دام، گوشت و فرآورده های دامی را از مهم ترین راهکارهای مقابله و پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.

وی بیان کرد: یکی از بهترین راه های پیشگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان، نگهداری لاشه دام حداقل 24 ساعت پس از ذبح در دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد است که در کشتارگاه ها مشاهده می شود.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی و لزوم استفاده از دستکش هنگام قطع گوشت در منزل توسط شهروندان، گفت: انتقال بیماری ها به انسان را افزایش می دهد.

کامبیز امجدی گفت: شهروندان برای پیشگیری از بیماری خطرناک تب کریمه کنگو گوشت قرمز لازم را از مراکز کنترل شده و مورد تایید دامپزشکی خریداری و به مهر و برچسب دامپزشکی اجساد توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید