از تجار خراسان شمالی برای سرمایه گذاری در کشاورزی و مصالح ساختمانی استقبال می کنیم

ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784770

در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان اعلام شد؛

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: در سفر هیئت بازرگانی استان به شهر آلماتی و بازار آن شهر از سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی استقبال کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتراک، سعید پورآبادی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی خراسان شمالی و محسن فگانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان به تشریح موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی پرداخت. استان خراسان شمالی متنوع است.ایجاد کشاورزی و دامپروری.

وی افزود: صنایع دیگری مانند مجتمع پتروشیمی، کارخانه سیمان و کارخانه پلاستیک در بوینورد، مجتمع فولاد اسفراین، کارخانه آلومینیوم جاجرم، نیروگاه، کارخانه قند و کارخانه الیاف شیروان، کارخانه‌های مختلف پنبه‌شویی، کشاورزی مواد غذایی، ساختمانی وجود دارد. و غیره «که تاثیر زیادی در زندگی مردم این استان دارد.

پورآبادی هیئت تجاری این استان را متشکل از بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت، ساختمان، معدن و گردشگری اعلام کرد و افزود: تاکنون در سفر هیئت بازرگانی استان به شهر آلماتی و بازار آن، استقبال بیشتری صورت گرفته است. در زمینه مصالح ساختمانی و کشاورزی.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی به اختصار به وجود اقوام مختلف در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: وجود اقوام مختلف با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف باعث شده این استان به عنوان گنجینه فرهنگ ها شناخته شود.

حسین حاجی بیگلو آب و هوای استان خراسان شمالی را بسیار نزدیک به شهر آلماتی قزاقستان توصیف می کند که می تواند برای هر دو کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: هیئت تجاری استان خراسان شمالی عمدتاً در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی برای سرمایه گذاری وارد شد.

حاجی بیگلو از صادرات 100 میلیون دلاری به استان خراسان شمالی در سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر این صادرات در پتروشیمی و صنایع بزرگ آلومینا و فولاد بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید