از تصویب وام 4800 میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور تا کنترل قیمت گوشت قرمز در بازار زنجان.

ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794509

با حضور استاندار زنجان در برنامه این درخواست مطرح شد؛

استاندار زنجان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات مربوط به تصویب سفر رئیس جمهور به این استان در سال های 1400 تا 1402 خواهد بود، گفت: 4 میلیارد و 800 میلیارد تن وام برای پروژه های جاری و 5 هزار و 500 میلیارد وام مصوب شد. تن امکانات این بانکی است که در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی پنجشنبه شب با حضور در برنامه زنده سیمای مرکز زنجان (اشراق) با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان زنجان، اظهار داشت: مصوبات سفر حدود 2 هفته پیش است که رئیس جمهور با وزرا و معاونان خود دیدار کرد. در جلسات تهران مورد بحث قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که قدمت برخی از آنها به دهه 90 و حتی دهه 80 برمی گردد، اما اولویت با پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا است.

افشارچی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یکم آذرماه ابلاغ شد، افزود: برخی مصوبات نیز در راستای تعاملات بانکی است که ما نیز پیگیر آن هستیم.

* اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور بین سال های 1400 تا 1402 توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه اعطای وام های مربوط به این مصوبات در سال های 1400 تا 1402 خواهد بود، ادامه داد: حدود 4 میلیارد و 800 میلیارد تن وام برای طرح های جاری مصوب شده و 5 هزار و 500 میلیارد تن نیز تسهیلات بانکی است. صلاحدید سرمایه گذاران خصوصی

استاندار زنجان با بیان اینکه اتفاقات 40 سال گذشته به گونه ای بود که رهبری کل استان مسئولیت برخی پروژه ها را برعهده داشتند که چشم بسته بود، گفت: پروژه هایی در این مدت اجرا شد اما مردم از اقتصاد کلان ناراضی هستند. و متأسفانه گاهی پروژه هایی اجرا شده اما به دلیل کمبود اعتبار ناتمام مانده است.

این مقام مسئول در خصوص نامه های انفرادی مربوط به سفر رئیس جمهور گفت: هر کدام از این نامه ها بررسی شده و بسیاری از این نامه ها درخواست وام، اشتغال و کمک بلاعوض است که مربوط به نهادهایی است که باید تحت مسئولیت نگهداری شوند. “

* پرواز در فرودگاه زنجان توسط یک هواپیمای کوچک تثبیت می شود

وی با اشاره به وضعیت فرودگاه زنجان گفت: این سیاست جمهوری اسلامی است که هواپیماهای سایز متوسط ​​و بزرگتر را خریداری کند و وقتی بخش خصوصی این هواپیماها را خریداری می کند و به فرودگاه می آورد باید ظرفیت مسافر آن تکمیل شود. . “

افشارچی گفت: زمانی برخی از ادارات کل استان اطمینان حاصل کردند که هواپیما پر می شود و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت برای هر صندلی هزینه پرداخت می کنند. و به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای بخش خصوصی، پروازها متوقف و سپس متوقف شده است.

یک مقام ارشد دولتی در استان زنجان موقعیت فرودگاه و نزدیکی زنجان به تهران را از دیگر دلایل عدم استقبال مردمی دانست و در نتیجه قطعی پروازهای فرودگاه زنجان گفت: اکنون سیاست سازمان هواپیمایی کشوری بر این اساس است. تغییر کرد. آنها در مقیاس کوچک قرار گرفتند و ما قول دادیم یکی از این هواپیماهای برنامه ریزی شده را برای پرواز به فرودگاه زنجان مستقر کنیم.

وی بیان کرد: فعال سازی فرودگاه موضوع مهمی است زیرا زمانی که سرمایه گذاران و حتی مسئولان دولتی به زنجان می آیند می توانند به صورت هوایی و در کمترین زمان ممکن به زنجان سفر کنند و از این رو مسیرهای مواصلاتی مختلف از جمله فرودگاه، ریلی و جاده ای هستند. عوامل اصلی و مبنای توسعه است.» بنابراین هدف این است که پروازها را پایدار نگه داریم.

* بیشتر وام های مصوب سفر رئیس جمهور مربوط به آب است

استاندار زنجان با بیان اینکه روی برخی پروژه های زیرساختی از جمله آب حساس بوده و در حال انجام است، گفت: ابتدا امیدواریم با عنایت خداوند بر میزان بارندگی ها افزوده شود و علاوه بر آن تدابیری اندیشیده شده است که باید اعتبار سنجی شود.

وی گفت: توانسته ایم موافقت نامه ماده 56 سد مرعش و بلوبین را بگیریم که امیدواریم بانک های ذیربط اعتبار لازم را برای این موضوع و سایر سدهای معیشتی که در داندی، هدبنده و ابهر وجود دارد تامین کنند. . امیدواریم خطوط انتقال را اجرا کنیم.»

افشارچی با اشاره به تامین آب کشاورزی طارم در سال جاری از سد آیدوغموش آذربایجان شرقی افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم از طارم آب بگیریم و مشکل آب این شهرستان حل شود.

وی با بیان اینکه دولت برای سال آینده وام تنش آبی از 9 هزار میلیارد تن به 22.55 میلیارد تن تنش آبی داده است، گفت: آب ریسک اصلی برای استان زنجان است، بنابراین 100 میلیارد تن اعتبار برای تکمیل سیستم های آبیاری نوین تصویب شده است. که 75 میلیارد تن در سال آینده توزیع می شود و مابقی در سال 1402، 100 میلیارد تن برای اجرای طرح های مدیریت آبخیزها و سفره های زیرزمینی، 150 میلیارد تن برای تکمیل روزانه 10 سد و 15 میلیارد تن برای انتقال. آب کشاورزی سد کینهرس تصویب شده و بیشتر وام های مصوب مربوط به آب است.

افشارچی با اشاره به تصویب استفاده از پساب های تصفیه شده برای مصارف صنعتی، تصریح کرد: اگر بتوان پساب ها را تصفیه و در صنعت استفاده کرد، حتی در شهرستان ابهر که صنایع پر آب در آن مستقر هستند، در سال آینده همه ما این کار را انجام خواهیم داد. سعی کنید به بخش آب توجه ویژه ای داشته باشید.

* مشکل اشتغال با تغییر شاخص های اقتصادی حل می شود

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برای حل مشکل اشتغال باید شاخص های کلان اقتصادی تغییر کند گفت: سوال اصلی این است که چگونه می توانیم رشد اقتصادی استان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به هدف گذاری 8.7 درصدی رشد اقتصادی استان زنجان در لایحه بودجه 1401 گفت: تحقق این مهم به عوامل مختلفی بستگی دارد و نشان می دهد که عوامل حاکمیتی کشور نگران رشد اقتصادی استان ها هستند.

افشارچی با بیان اینکه اگر کارمندی به رشد اقتصادی فکر کند برای رسیدن به آن تلاش می کند، خاطرنشان کرد: از محل وام های دولتی این امکان وجود ندارد، هرچند صندوق توسعه ایجاد کرده اند و بخشی از این رشد از محل تامین می شود اما باید به سمت سرمایه گذاران بخش خصوصی رفته و 35000 میلیارد تن سرمایه گذاری در استان جذب می شود.

وی با بیان اینکه هر استانی مسئول رشد بخشی از کشور است، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر تحولات مثبتی در زمینه جذب سرمایه گذاری در استان رخ داده است و در صنایع فولاد، شوینده، نساجی و خمیر نیز وضعیت خوبی داریم. “

افشارچی با بیان اینکه باید به سمت افزایش بهره وری نیز حرکت کنیم، گفت: بیشترین افزایش بهره وری می تواند در حوزه کشاورزی باشد.

* باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقتصاد دانش بنیان گفت: در اقتصاد دانش بنیان می توان از صنایع کوچک دانش بنیان حرکت کرد و برای انجام کارهای مثبت تلاش کرد.

وی گفت: برای رفع مشکل زمین پارک علم و فناوری، تعدادی از واحدهای پارک در دانشگاه زنجان و تعدادی در شهر و بخشی دیگر در اختیار پارک علم و فناوری عالی قرار می گیرد. دانشگاه علوم پایه. واحدهای یک کشور را در نظر بگیرید و همانطور که کشورهای توسعه یافته به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می کنند، ما نیز باید این کار را انجام دهیم.

افشارچی در خصوص دولت الکترونیک گفت: ما می خواهیم نسخه جدیدی از دولت الکترونیک را اجرا کنیم و می خواهیم استان زنجان پایلوت کشور در این زمینه باشد، زیرا معتقدیم دولت الکترونیک به این معناست که دولت در دستان دولت است. مردم و آنچه که اکنون توسط دولت الکترونیک اجرا می شود. «این را می توان به اتوماسیون اداری محدود کرد.

وی با اشاره به پنجره واحد سرمایه گذاری که اولین بار در استان زنجان معرفی شد، افزود: حرکت جدیدی از پنجره واحد سرمایه گذاری مبتنی بر GIS آغاز می شود که سرعت صدور مجوزهای سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

افشارچی گفت: حکمرانی دیجیتال بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند حتی قیمت بازار را کنترل می کند.

* کنترل قیمت بازار

استاندار زنجان در خصوص تورم بالای استان زنجان نسبت به سایر استان ها گفت: متوسط ​​تورم استان زنجان در حوزه مسکن و پوشاک بالاتر از میانگین کشوری است، اما از نظر مواد غذایی کم است، در حالی که کل کشور یک تورم را به خود اختصاص داده است. انرژی زیادی از دولت برای کنترل بازار دریافت می کند.

وی گفت: دولت در تلاش است زنجیره تامین مواد اولیه و تولید تا تامین را کنترل کند. قیمت کالا مشخص می شود تا مردم متوجه شوند.»

افشارچی با بیان اینکه دولت امکانات لازم برای ورود به بازار و کنترل قیمت ها را دارد، خاطرنشان کرد: 2 هفته است که برای تنظیم قیمت گوشت قرمز در استان زنجان بوده ایم و اکنون قیمت گوشت قرمز نسبت به مغازه ها کمتر است. . به سراغ کالاهای دیگر خواهیم رفت.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، استان زنجان نسبت به سایر استان ها در اجرای نهضت ملی مسکن پیشروتر است، گفت: استان زنجان باید تا 4 سال آینده 71 هزار واحد مسکونی تولید کند.

افشارچی با بیان اینکه 21 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها ساخته می شود و 3 هزار واحد به شرط تملک اجاره داده می شود، افزود: 12 هزار واحد توسط بخش خصوصی و 36 هزار واحد توسط دولت ساخته می شود. در حال حاضر در حال ساخت هستند و زمین مورد نیاز به مبلغ 21000 تامین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید