از جدی بودن مشکلات درمانی تا مشکلات اشتغال فرزندان شهدا / توجه بیشتر به جانبازان زیر 25 درصد است.


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813978

جانبازان و جانبازان پس از جنگ همچنان با مشکلات مختلفی به ویژه در حوزه درمان و خدمات اجتماعی مواجه هستند. اگرچه قانون خدمات جامع ایثارگران سال ها پیش با اکثریت نمایندگان مجلس تصویب شد، اما این قانون در عمل نتوانست به طور کامل گره ای از مشکلات این قشر باز کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، هر ساله میلاد با سعادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز عذرخواهی برای بازخوانی مشکلات و مشکلات شهداست اما تاکنون به درستی پیگیری نشده است، هرچند قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است. این جهت

در حال حاضر جامعه ایثارگران در کنار دیدگاه های حق طلبانه عده ای معدود از مشکلاتی همچون هزینه های بالای درمانی، بیکاری کودکان، نبود خدمات ویژه رنج می برند و در این میان کمتر از 25 درصد شهدا مظلوم واقع شده اند و شرایط بیشتر است. دشوار است. آنها

با توجه به مشکلات متعدد جانبازان و خانواده های آنان، در نظر گرفتن خدمات ویژه ای در زمینه درمان، اشتغال و اسکان برای این بستگان ضروری است و همت دست اندرکاران را می طلبد.


6aa0e861 bc3f 4fc7 9a50 81c335521fff خبر خاکستری


جانبازان مشکلات زیادی دارند

حجت الاسلام سید جواد حسینی قیدار در گفتگو با مرصادنیوز گفت: شهدا مشکلات زیادی دارند و فراکسیون ایثارگری مجلس در این زمینه مشکلات را رصد می کند.

وی افزود: خودروسازان موظف به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهدا و جانبازان بالای 25 درصد و جانبازان دارای معلولیت حرکتی و حرکتی با اقساط پنج ساله و کارمزد 4 درصد هستند که گامی کوچک در جهت ارائه خدمات به این افراد است. عزیزان .

حجت الاسلام حسینی کیا از افزایش دیه سربازان معلول از 2 میلیون و 200 هزار تن به 3 میلیون تن خبر داد و گفت: البته این میزان کفاف زندگی شهدا را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای انتقال پرونده تعدادی از شهدا از نیروهای مسلح به بنیاد شهید انجام شده است، افزود: همچنین در تلاش هستیم تا حکم تغییر وضعیت فرزندان شهدا را تمدید کنیم.

یکی از اعضای هیأت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال آینده درصدد هستیم تا تغییر وضعیت فرزندان ایثارگرانی که در مرحله گزینش هستند و یا وضعیت آنها باقی است، نهایی شود. “

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: در عرصه شهدا هر چقدر بتوانیم از آنها تجلیل کنیم.

وی افزود: در سال های آینده و قوانین از جمله برنامه هفتم توسعه در نظر داریم بخشی از مشکلات جامعه ایثارگران زیر 25 درصد را برطرف کنیم.


029dd1dd 6e84 425e a325 5cac98e04809 خبر خاکستری


ضرورت ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدای کرمانشاه

حجت الاسلام هادی عسگری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار کرد: جانبازان راه حضرت عباس را در همه فضایل اعم از ایثار، شجاعت، علم و ولایت مداری الگو قرار دادند.

وی افزود: نقش جانبازان در استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور و عزت، عزت و عزت میهن اسلامی مان قابل تحسین است.

حجت الاسلام عسگری گفت: اگر جانبازان نبودند امروز امنیت، استقلال، آسایش و تمامیت ارضی نداشتیم.

وی با بیان اینکه جانبازان مصداق استقامت، وفاداری و ولایتمداری هستند، گفت: نقش جانبازان امری بی بدیل است و همان نقشی که عباس در کربلا در کنار امام حسین (ع) ایفا کرد، در همراهی با ولایت، ایثارگر نیز همین نقش را ایفا می کنند. روشی که دین اسلام و قرآن را بازی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت: نقش ایثارگران ماندگار است و در طول تاریخ پررنگتر خواهد شد.

حجت الاسلام عسگری گفت: همه آحاد جامعه اسلامی اعم از مردم و دولتمردان وظیفه دارند این شخصیت بزرگ را عبادت و تکریم کنند و حماسه ها، افتخارات، صبر و جانفشانی های جانبازان را یاد و قدردانی کنند.

وی افزود: ملت ایران ملتی قدرشناس است و همه جانبازان را می شناسند و هرگز آنها را فراموش نمی کنند و البته تاریخ جانبازان را فراموش نمی کند.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه امیدواریم پاسدار خون شهدا و ایثارگری جانبازان باشیم، گفت: قطعا همه ما وظیفه داریم از ایثار و شهادت به عنوان دستاورد جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم. می توانیم آن را برای تحویل به امام زمان (عج) به عنوان صاحب اصلی آنها بدهیم.

وی افزود: میانگین سنی جانبازان افزایش یافته است به طوری که نیازهای درمانی آنها بیشتر نمایان می شود، اگرچه بیمه پایه و تکمیلی برای آنها وجود دارد، اما دامنه نیاز آنها بیشتر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: امیدواریم بتوانیم در سال آینده یک مرکز درمانی یا بیمارستان روانپزشکی در کرمانشاه راه اندازی کنیم و در مرکز پروتزهای ارتوپدی با محوریت غرب به کرمانشاه و استان های همجوار خدمات ارائه کنیم. “

حجت الاسلام عسگری گفت: با توجه به مشکلات اشتغال و کارآفرینی فرزندان این بستگان باید بتوانیم در بخش خصوصی و دولتی ظرفیت ایجاد کنیم تا ماده 21 قانون جامع اجرایی شود و بخشی از دغدغه های ایثارگران باشد. کاهش یافته است.”

وی افزود: همه دستگاه های دولتی و کارآفرینان بخش خصوصی باید توجه ویژه ای به ایثارگران داشته باشند تا بتوانیم برای فرزندان ایثارگران که افراد تحصیل کرده و توانمندی هستند و حمایت های ویژه ای در حوزه کسب و کار دارند، شغل ایجاد کنیم، البته سالانه در این زمینه جذب می شود. حدود 50 میلیارد تن وام و راه خوبی در پیش است.

حجت الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: در راستای تامین تجهیزات پزشکی لازم نیز در تلاش هستیم تا اقلامی از منابع سیر سالیانه رهبری تهیه کنیم.

به گزارش مرصاد، شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و شایسته نیست پس از سال ها رشادت و از خودگذشتگی با مشکلات کنونی مقابله کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید