از رزمندگانی که با دست خالی می‌جنگند تا منافقان را به چنگ می‌آورند


ساعت: 17:47
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885975

عملیات مرصاد به روایت فرمانده تیپ مسلم ابن عقیل;

رضا شاه ویسی فرمانده سابق تیپ مسلم بن عقیل در سالگرد این عملیات غرور آفرین داستان عملیات مرصاد را روایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار رضا شاه ویسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با بیان اینکه عملیات مرصاد در تاریخ 12 مرداد 67 انجام شد، اظهار داشت: منافقین قبل از انجام این عملیات به حمایت نظامی عراق نیاز داشتند به همین دلیل عراق از محورهای جنوب و غرب او. به شدت به ایران حمله کرد.

وی افزود: دشمن در 10 مرداد 67 در محور گیلانغرب به کشور حمله کرد و آن منطقه را زیر آتش شدید گرفت و در واقع ارتش عراق با استفاده از خودروهای زرهی، توپخانه و پیاده به مرزهای ما حمله کرد و سعی کرد از مرزهای ما عبور کند. .

فرمانده سابق تیپ مسلم بن عقیل گفت: ارتش عراق می خواست نیروهای نظامی ما در مقابل منافقین قرار نگیرند تا به راحتی از مرز خسروی وارد ایران شده و سپس از طریق قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند غرب، اسلام آباد غرب به تهران بروند. ، کرمانشاه، همدان، قزوین.

سردار شاه ویسی خاطرنشان کرد: اولین حمله دشمن در اول مرداد ماه در حمایت از منافقین در منطقه گیلانحرب انجام شد و من در آن زمان فرمانده تیپ مسلم بن عقیل بودم و شاهد مقاومت دلاوران بودم. رزمندگان کشور در برابر دشمن

وی افزود: سربازان ما با وجود نداشتن تجهیزات، تا بن دندان مسلح با دشمن جنگیدند تا جایی که توان مقاومت را از دست دادند و دشمن با تانک از جاده قصرشیرین به سمت گیلانگرب در حرکت بود. ” “

فرمانده سابق تیپ مسلم بن عقیل با بیان اینکه ستاد پشتیبانی ما در چم امام حسن(ع) گیلانغرب مستقر است، گفت: افسر پشتیبانی خبر حرکت ارتش عراق را از جاده قصرشیرین به گیلانغرب آورد. و تسخیر قرارگاه پشتیبانی که در جنگیدیم ما در خط بودیم و می گفتیم که دشمن نیروهای مخالف را پاکسازی کرده و قصد دارد گیلانگرب را تصرف کند.

سردار شاه وایسی تصریح کرد: در این وضعیت 60 کیلومتر در مقابل گیلانگرب قرار داشتیم و چون هیچ دستور عقب نشینی یا اقدام دیگری از مافوق دریافت نکردیم، به فرماندهی سردار شهید شوشتری فرمانده قرارگاه نجف در نجف ماندیم. خط و با دشمن می جنگیدیم در حال جنگ بودیم که خبر سقوط گیلانگرب رسید.

وی افزود: در آنجا مجروح شدم و مسئولیت کار به سردار ناصح جانشین ستاد سپاه 4 سپرده شد و تصمیمات توسط ایشان گرفته شد.


فرمانده سابق تیپ مسلم بن عقیل اظهار داشت: به دلیل جراحت به عقب منتقل شدم و از اوضاع اطلاعی نداشتم تا اینکه در تهران متوجه شدم منافقین 12 مرداد از خسروی به سمت اسلام آباد غرب حمله کرده و بی گناه و مظلوم را به شهادت رسانده اند. مردم شهادت دادند.

سردار شاه وایسی خاطرنشان کرد: پس از دریافت این خبر نیروهای وفادار به انقلاب و رزمندگان اسلام از سراسر ایران به اسلام آباد غرب رفتند و با شکست دادن دشمنان منافقین تعداد زیادی را به هلاکت رساندند که البته تعدادی از آنها موفق به فرار شدند. نبرد را ترک کرد و به عراق عقب نشینی کرد.

وی از پاکسازی کامل منطقه از لوث ناپاک منافقین از 14 مرداد تا 13 زبر خبر داد و اظهار داشت: در این منطقه رزمندگان، بسیجیان، دلیرمردان به ویژه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی ارتش حضور دارند. نقش بسیار قابل قبولی داشت

سردار شاه ویسی با آرزوی دور هم جمع شدن شهدای این عملیات اعم از بسیجیان، سربازان ارتش، هوانیروز و نیروی هوایی ارتش گفت: خداوند بازماندگان این عملیات را که جانباز و یا مجروح شدند حفظ کند و در اردیبهشت ماه به آنها آرامش عطا فرماید. شهدای زیادی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید