نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820042

رئیس جمهور با بیان تأثیر حادثه دلخراش دیروز حرم رضوی در مشهد، گفت: بستگان شهید و مجروح از دانشجویان جهادگر، تأثیرگذار، مخلص و شناخته شده در مشهد و حومه بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به حادثه دیروز مشهد گفت: بین مسلمانان و مردم کشورمان نزاع و نزاع با همسایگان؛ زیرا مخالفت یکی از روش های قدیمی استعمارگران است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از سرمازدگی برای کشاورزان خاطرنشان کرد: کمک به کشاورزان با تاخیر در پرداخت تجهیزات، اولویت دادن به تامین تجهیزات و جبران خسارت به کشاورزان گران قیمت دچار مشکل نشوند.

رئیس جمهور همچنین به وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستور داد تا با اقدامات مردم بر اساس دانش و پیش بینی و پیشگیری از یخ زدگی محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

رئیس توزیع عادلانه وام در استان های کشور نیز آن را مهم می داند و می گوید: در بازپرداخت وام ها باید انصاف در نظر گرفته شود نه برابری; و وام ها باید بر اساس آمایش سرزمین و عدالت محلی پرداخت شود.

رئیس جمهور همچنین تهیه پیوست های فرهنگی و قضایی را در تصمیم گیری ها مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم اعمال فرهنگی و قضایی تاکید کرده اند و همه تصمیمات و اقدامات مهم دولت باید فرهنگی و قضایی باشد. برنامه های کاربردی’.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت اداری در دستگاه های اجرایی، «خودکنترلی» را مؤثرترین سیستم نظارتی خواند و گفت: این شیوه نظارت با تربیت دینی در خانواده و نظام آموزشی و با بندگی خدا در کنار یکدیگر شکل می گیرد. با نظارت «برنامه و میدان نقش مهمی در دستیابی به سلامت در مطب دارد.

رئیس جمهور افزایش معنویت و افزایش اخلاق در بین کارکنان دستگاه ها و سازمان ها را ضامن بخش بزرگی از سلامت اداری می داند که باعث کاهش تقاضای رانت و رشوه می شود.

رهبر ماه مبارک رمضان ماه «تزکیه» و «نوع دوستی» را در سایه محوریت خدا برشمرد و توجه به دیگران و تلاش برای رفع مشکلات مردم را از جمله آموزه های این ماه پر نور دانست و تاکید کرد: مردم به خاطر انجام کارهای توصیه شده آسیب می بینند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید