بریکس; این فرصتی است برای حذف استعمارگران اقتصادی/ حذف دلار مهمترین دستاورد خواهد بود


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878330

جعفر قندباشی گفت: اجلاس بریکس فرصتی برای اقتصادهای نوظهور جهانی و توسعه و گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با سایر کشورهای جهان است که ممکن است مخالف استعمار غرب باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر کنادباشی کارشناس و تحلیلگر خاورمیانه در گفت و گو با مرآت با اشاره به حضور ایران به عنوان تنها نماینده خاورمیانه در اجلاس بریکس گفت: حضور ایران در این اجلاس به معنای پذیرش توانمندی های اقتصادی ما به سایرین است. این امر به این دلیل است که ایران دارای پتانسیل ها و توانمندی های ارزشمندی در ابعاد مختلف است.

این کارشناس و تحلیلگر خاورمیانه افزود: این اجلاس فرصتی برای اقتصادهای نوظهور جهانی و توسعه و گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با سایر کشورهای جهان است.

بنی گفت: بریکس نماینده نیمی از جمعیت جهان است و سهم قابل توجهی از قدرت اقتصادی جهان بدون استعمار غرب را در اختیار دارد.

وی گفت: اقتصاد ایالات متحده در حال فروپاشی است. آمریکا بود.

قندباشی نکته مهم این دیدار را توافق بر سر حذف دلار از معاملات این کشورها دانست و گفت: این لحظه مهمی است که می تواند به پاشنه آشیل نابودی قدرت های استعماری جهان کمک کند.

وی گفت: در گذشته تنها چین اقتصاد آمریکا را به چالش می کشید، اما برجام فرصتی برای گرد هم آوردن قوی ترین اقتصادهای جهان برای حذف استعمار از اقتصاد جهانی است.

لازم به ذکر است که بریکس نام گروهی است به رهبری قدرت های اقتصادی نوظهور متشکل از حروف اول نام انگلیسی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید