تحول اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی. مهمترین دستاورد دولت سیزدهم


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816216

سید مصطفی موسوی نژاد گفت: در دولت سیزدهم شاهد تحول بزرگی در عرصه های مختلف بوده ایم که مهمترین آنها تحول اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس سیاسی با اشاره به اتفاقات دولت سیزدهم به هاورستان گفت: سال گذشته شاهد تورم شدید در دولت دوازدهم بودیم به طوری که تورم به 50 درصد رسید و به 49.5 رسید تا اینکه در مردادماه دولت سیزدهم روی کار آمد. «یک ماه است که هر ماه شاهد کاهش تورم هستیم.

به گفته سید مصطفی موسوی نژاد در آن زمان کمبود شدید مواد غذایی را احساس می کردیم. مردم برای مرغ صف کشیدند. کمبود جدی در سایر کالاها وجود داشت و در واقع با بحران های مختلفی از جمله کمبود کالا و گرانی مواجه بودیم. خدا رو شکر امسال خبری نیست

وی گفت: از نظر رشد اقتصادی سال گذشته شاهد بیماری عروق کرونر و افرادی بودیم که هنوز واکسینه نشده اند و رئیس جمهور وقت می گفت واکسن سوهان قم این نیست که به فروشگاه بروم و بگویم می خواهم واکسن بزنم. و در مقابل آقای محبر قول دادند گفتند یک روز در ایران واکسن مثل سوپرمارکت در ایران می شود ما چندین نوع واکسن خواهیم داشت و مردم می توانند بروند و واکسن را انتخاب کنند و واکسن بزنند از بیماری عروق کرونر قلب که در حال حاضر شاهد آن هستیم مصون باشید. با اوج سنگین تاج به 700 و 800 کشته برنگشتیم که یکی از دستاوردهای دولت فعلی بود که توانست امنیت انسان ها را بازگرداند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حالی که در میانه مذاکرات هستیم و اخبار بدی از این مذاکرات منتشر می شود، اما بازار به این اخبار وابسته نیست و مردم زندگی می کنند و طبق توافق گذشته، اقتصاد مشروط نیست. نمی توان گفت ناکارآمد نیست، مسلم است، اما دولت تلاشی برای شرطی کردن اقتصاد نکرده است و زندگی گروگان ها با ATF یکی نیست، هرچند هنوز مصاحبه می کنند که زمانی تاج بوده است. و اکنون خیر، در حالی که جهان و ایران در حال حاضر در تاج هستند، اما هیچکس بهانه نکرده است که ما در تاج و تخت هستیم و تحریم شده ایم یا نمی توانیم رشد اقتصادی ایجاد کنیم.

این کارشناس تاکید کرد: در دولت قبل شاهد کنترل نقدینگی بودیم، یکی از دلایل اصلی تورم در کشور ما میانگین دوره ریاست آقای همتی در بانک مرکزی در حوزه رشد نقدینگی 2.4 درصد بوده است، اما در دی ماه سال جاری 2.4 درصد بوده است. این رقم 1.7 بوده که کمترین میزان نقدینگی در 4 ماه گذشته است که نشان دهنده تغییر مسیر دولت است.

موسوی نژاد گفت: ما موفق شدیم بدون عضویت در ATF فروش نفت را به یک میلیون بشکه در روز برسانیم در حالی که فروش 500 بشکه در روز برای دولت قبل یک رویا بود اما امروز با وجود تحریم ها و عدم الحاق به ATF، نفت ما. فروش اگر قیمت نفت را به بالای یک میلیون برسانیم، درآمد دولت هم افزایش می یابد که نشان می دهد اگر دولت همه مشکلات را به عوامل بیرونی مرتبط نکند و در داخل تلاش نکند، قطعا به گشایش می رسد. .

وی ادامه داد: این یک بخش است. صادرات غیرنفتی نیز افزایش یافته است. در همین مدت، صادرات غیرنفتی 39 درصد افزایش یافته است. همه اینها نشان از عزم جدی دولت برای صادرات و افزایش درآمد و درآمد عمومی کشور دارد.»

به گفته وی، میزان اعتبارات پرداختی دولت در توزیع منابع عمرانی از منابع عمومی دولتی بی سابقه بوده و توزیع منابع عمرانی به طرز عجیبی افزایش یافته است و این نشان می دهد که تغییراتی صورت گرفته است و واقعا مهم است که رئیس کیست. . .

وی افزود: اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، این مطلبی است که یکی از رسانه ها منتشر کرده و در آن آمده است که بین دوره ریاست جمهوری آقای روحانی و رئیسی تفاوت های چشمگیری وجود دارد. آقای رئیسی به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی است. تحقق آن بر خلاف روحانی که به دنبال وابستگی اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی و در نتیجه متفاوت است، اقتصاد کشور و پایه های اقتصاد کشور را در شرایط تنش های تحریمی آینده تقویت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید