جدایی مردم از ریشه و فرهنگ اهداف مهم استعمارگران جهانی/ بیش از 16 هزار نفر در زنجان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.


ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822957

در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان؛

در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان موضوعات مختلف از جمله بیش از 16 هزار نفر از مردم زنجان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه این گونه جشنواره ها بهانه خوبی برای ارتقای دانش، آگاهی و فرهنگ عمومی در بحث کتابخوانی است، اظهار داشت: اما باز هم آن طور که باید و شاید نمی کند. احساس خوبی نسبت به کتاب در کشور ما داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه اساتید و معلمان از فرهنگ کتابخوانی و ابراز درد گلایه دارند، افزود: اما هیچکس راه های عملی برای درمان این درد ارائه نکرده است که می تواند یکی از روش ها، روش های انسانی باشد. یک مثال خوب.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه به فرموده خداوند و ائمه علم و دانش کامل است، افزود:

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بسیاری از سایت ها مبنای علمی ندارند، افزود: برخی از سایت ها دارای تبلیغات گسترده و جذابیت های فراوان برای جوانان هستند که علاوه بر تأثیرگذاری بر ذهن و فکر، به طور غیرمستقیم بر ساختار آموزشی جوانان نیز تأثیر می گذارد.

وی با اشاره به اصل دستاورد فرهنگی به عنوان یک گفتمان قابل قبول در بین همه مردم، گفت: یکی از موضوعاتی که انسجام خانوادگی، خانوادگی و دوستانه در اجتماعی بودن انسان ها دارد، دوران هایی است که فضای مجازی بین نسل ها ایجاد می کند. بسیار آسیب پذیر است

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه فضای مجازی علاوه بر تاثیرگذاری بر اعصاب، ناخودآگاه جوان را از فرهنگ جامعه جدا می کند، افزود: جوانان سرمایه های آینده و آینده ساز جامعه ما هستند و باید به آن توجه ویژه شود. به این گروه پرداخت می شود.»

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه فرهنگ جامعه با دانش و تجربه دیگران ارتقا می یابد، افزود: اکتشافات اخلاقی، تربیتی و برتر در فرهنگ جامعه تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه 260 سایت به زبان فارسی محصولات را به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار می دهند، خاطرنشان کرد: در حالی که در کشورهای خارجی هزینه چنین سایت هایی پرداخت می شود و غربی ها باید ما را به این فکر کنند که چقدر دلسوز هستیم.

نماینده ولی فقیه استان زنجان خطاب به جوانان گفت: فرهنگ کشور ما ریشه دار و دارای تمدن هشت هزار ساله است، اما اروپا با تمام آن نتوانست تاریخ فرهنگ و تمدن دو هزار ساله داشته باشد. تلاش ها “.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: یکی از راه هایی که استعمار می تواند بر کشورهای جهان سوم مسلط شود، فاصله گرفتن آنها از ریشه و فرهنگ است.

وی گفت: وقفه نسل ها توسط بمب اتمی برای جهان سوم و کشور ما خطرناک است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ غنی و اصیل شرق ایران با ورود فرزندان اهل بیت وزن معنوی بیشتری پیدا کرد، افزود: اسلام ناب محمدی مکتب اهل بیت است چرا که آنان فرهنگ و آگاهی بالایی نسبت به اهل بیت داشتند. آل بیت. -باته.»

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به تربیت کودکان به عنوان دانشمند گفت: دنیای آینده، دنیای علم است و علم پشتوانه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، قدرت نظامی ایجاد می کند.

وی یکی از القاب امام رضا را عالم آل محمد دانست و گفت: با کتاب زندگی کنید و اقتدار، علم و نام ایران را در سایه علم و دانش بلند کنید.


بیش از 16 هزار نفر از مردم زنجان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

رئیس کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 16 هزار نفر در استان زنجان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، افزود: از این تعداد 403 نفر به عنوان استانی و 2 نفر به عنوان کشوری انتخاب شدند.

ایرج صادقی ظهر دوشنبه در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه 6 دوره از مسابقات کتابخوانی رضوی در سراسر کشور و استان با موفقیت به پایان رسیده است، اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی رضوی دغدغه ویژه امام رضا (ع) است که در آن 6 دوره از مسابقات کتابخوانی در سراسر کشور و استان با موفقیت به پایان رسیده است. شامل نهادی است که کتابخانه های کشور تبدیل شده اند و باید از این فرصت ویژه برای ترویج سیره نبوی ائمه و معصومین بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه برخی از اهداف مهم این جشنواره ترویج سنت نبوی و ائمه اطهار است، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا سنت معصومین را در بین مردم که اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه به ویژه فرهنگ رضوی است معرفی کنیم. “

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی از برنامه های این نهاد است، افزود: با اجرای این گونه برنامه ها می توان فرهنگ مطالعه و توسعه یادگیری و افزایش سرانه مطالعه را افزایش داد. کل کشور و حومه شهر.”

صادقی گفت: خوشبختانه سال گذشته آغاز و پایان سال مصادف با ولادت حضرت ولیعصر(عج) بود که در این راستا بحث مهدی خوانی نیز به مبحث روضه خوانی اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره 6 عنوان کتاب به منظور ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ سیره به معصومین در نظر گرفته شد، افزود: در رده های سنی کودک، نوجوان و جوان در موضوعات نقاشی، قصه گویی، شعر، داستان مروجان فرهنگی، استفاده تولید آثار فرهنگی و هنری و آثار انتشارات جدید کتابهای سیره ائمه از جمله برنامه های این جشنواره بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 16 هزار نفر در استان زنجان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، افزود: از این تعداد 403 نفر به عنوان برگزیدگان استانی و 2 نفر از استان زنجان به عنوان برگزیدگان کشوری در بخش مجموعه شعر خردسالان و بزرگسالان انتخاب شدند. و چهار گزینه برای جوانان و بزرگسالان انتخاب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید