برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور معرفی شدند/ بیش از 3000 نفر از سراسر کشور شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; محسن حق شناس ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور که در سالن اجتماعات بنیاد بین المللی غدیر قزوین برگزار شد؛ وی گفت: شورای شهر قزوین امسال مبنای بودجه خود را به ویژه در مباحث معرفتی و فرهنگی به سال 1401 ارتقا داده است و امیدواریم اقدامات خوبی در این زمینه ها انجام شود.

وی همچنین به برنامه های کریسمس که از 10 تا 13 رجب برگزار شد اشاره کرد. وی افزود: جشنواره شعر ادبی، جشنواره شعر کمی و جشنواره خوشنویسی به همت شورای شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از جمله برنامه های اجرا شده به همین مناسبت است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر قزوین گفت: اجرای برنامه های کریسمس در 63 مسجد، آذین بندی معابر شهر با همت سازمان زیباسازی شهرداری، توزیع بیش از 10 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان با کمک هیئات مذهبی و همچنین واگذاری این روزها بیش از 1600 بسته معیشتی ساخته شد.

وی گفت: از دیگر فعالیت ها می توان به جذب آثار مکتوب و شعر با محوریت خطبه های نهج البلاغه با همکاری شاعران قزوینی و همچنین تالیف آثار در منطقه گدیر اشاره کرد که به آثار برجسته جوایزی اهدا خواهد شد.

حکشناس گفت: مسابقات کتابخوانی در سال های اخیر با موضوعات مختلف از جمله مهدویت در نهج البلاغه و نهج البلاغه با 70 شرکت کننده آغاز شده و هم اکنون به بیش از 3000 ذی نفع رسیده است.

وی افزود: امسال کتاب حسنیه در بارگاه هارون به مسابقه کتابخوانی راه یافت. خوشبختانه نزدیک به 3000 نفر در رده های سنی مختلف از 7 تا 65 سال در کل کشور شرکت کردند. یک مسابقه رکوردشکنی.»

6d6c3312 6251 42d7 8184 6df8f6c8fd24 خبر خاکستری

این مقام مسئول گفت: امروز با حضور اصحاب رسانه و مسئولان مربوطه قرعه کشی معرفی منتخبین و با برنامه ریزی افرادی که به 100 درصد سوالات پاسخ صحیح داده اند از نفر اول تا سوم برگزار می شود. جوایز یک میلیون تنی، 800 هزار تنی و 600 هزار تنی اهدا خواهد شد.

وی افزود: هیئت داوران همچنین برای شرکت کنندگانی که در مسابقه کتابخوانی موفق به پاسخ صحیح به 80 درصد سوالات شده اند جوایزی در نظر گرفت که طبق قرعه کشی به آنها اهدا خواهد شد.

حق شناس گفت: علاوه بر معرفی برگزیدگان در سطح کشور، به قید قرعه به شرکت کنندگانی از استان قزوین که تعداد تقریبی 700 نفر هستند جوایز ویژه اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموع جوایز اهدا شده در مسابقه کتابخوانی میلاد نور متناسب با سن پیامبر گرامی اسلام یعنی . 40 نفر و مجموع جوایز ریالی حدود 250 میلیون ریال است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر قزوین با اشاره به ارتباط مبعث و غدیر گفت: ولایت امیرالمومنین در واقع روح انقلاب نبی مکرم اسلام است و امیدواریم این امر محقق شود. . همگی از انبیا و علویان و مهاداوها و ولایتی ها و سپاهیان ولایت باشید.

وی در پایان گفت: بودجه رسمی دولتی برای برگزاری این مسابقات و اهدای جوایز نداشتیم و خیرین و مداحان امیرالمومنین را یاری کردند ضمن اینکه نهادهای فرهنگی، ورزشی و … نیز همواره کمک و همکاری می کردند. “


ضرورت تبیین و ترویج سنت علوی برای نسل جوان

کاسم اللهیاری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر قزوین در این نشست گفت: سراسر کشور در این برنامه فرهنگی مشارکت دارند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر قزوین افزود: در سال های اخیر با تلاش بنیاد بین المللی گدیر، موضوع گدیر به خوبی مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شده است زیرا یکی از موضوعاتی است که دشمن روی آن سرمایه گذاری می کند. “

وی گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی توجه ویژه ای به مسائل دینی دارند و سعی در ایجاد شبهه و انحراف در این گونه مسائل دارند.

اللهیاری در پایان بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ علویان و غدیر به ویژه نسل جوان تاکید کرد و گفت: امیدواریم این گونه برنامه های فرهنگی تداوم داشته باشد تا غدیر محدود به روزهای خاصی از سال نشود. “

فاطمه محمدبیگی ادامه داد: خوشبختانه این مسابقه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و کتاب منتخب اثری سلیس بود و امیدواریم بتوانیم در بررسی و شناخت موضوع غدیر و مهدویت و آشنایی بیشتر ائمه اطهار موثر باشیم. “

45acc028 2006 44ad 9284 a405942df875 خبر خاکستری

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: محتوای نهج البلاغه بسیار ارزشمند است و باید تلاش کنیم تا با اقدامات موثر، کل جامعه را به درک این مفاهیم ترغیب و تشویق کنیم.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می کنم جلسات در قالب جلسات روخوانی و ارائه برگزار شود تا همگان بتوانند از منبع عظیم معارف نهج البلاغه و سخنان امیرالمومنین در ابعاد مختلف بهره مند شوند. از زندگی آنها

در ادامه برنامه حجت الاسلام محمد محمودی گفت: برای اینکه نهج البلاغه فضای صرف کتابخوانی را رها کند و در تمام سطوح زندگی ما نفوذ کند نیاز به آثار هنری قابل توجهی دارد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: تداوم دولت و تبدیل آن به تمدن باید از سرچشمه اصلی آن یعنی کلام نورانی امیرالمومنین (ع) باشد که همچنان در فردی و فردی راهگشاست. مناطق دولتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید