حضور بیش از 1600 نفر از کاشمر و کوهسره در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842029

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر گفت؛

فیض عارفی از شرکت بیش از 1600 نفر از شهرستان های کاشمر و کوهسره در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فیض عارفی رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در گفتگو با صبح توس گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یک جشنواره سراسری است که هر ساله توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور آشنایی مردم با فرهنگ و اخلاق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود. با تأکید بر شخصیت و سیره امام هشتم (ع) انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های این جشنواره این است که به گونه ای برنامه ریزی شده است که تمامی اقشار و تمامی رده های سنی بتوانند در این جشنواره شرکت کنند و از این رو از پیش دبستانی گرفته تا سالمندان و بزرگسالان فرصت حضور در جشنواره رضوی را فراهم می کند. کتاب دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: علاوه بر این، تنوع روش‌های شرکت در مسابقه مانند بخش‌های فردی یا خانوادگی و همچنین امکان شرکت در قالب مسابقه نقاشی، تهیه فیلم، اسکن و چهار گزینه به این جشنواره جذابیت خاصی بخشید.»

وی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، شرکت کنندگان را با سیره و سیره ائمه به ویژه امام رضا (ع) آشنا کرد و اذعان داشت: به خانواده ها توصیه می کنیم فرزندان خود را به شرکت در این جشنواره و شرکت تشویق کنند. در این جشنواره ملی با آنها به عنوان یک خانواده.

فیض عارفی به آمار شرکت کنندگان در شهرستان های کاشمر و کوهسره در یازدهمین دوره این جشنواره اشاره کرد و افزود: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که در سال 1400 برگزار شد، 1606 نفر از اقشار مختلف جامعه حضور داشتند. از مردم کاشمر و کوهسره در بخش های مختلف آن و به صورت خانوادگی و انفرادی شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره 36 شرکت کننده از کاشمر انتخاب شدند که از این تعداد 31 نفر به صورت انفرادی و 5 نفر دیگر در قالب خانواده در دو خانواده 2 و 3 نفره شرکت کردند. شرکت کنندگان از شهرستان کوچسره در این جشنواره 11 نفر به عنوان شخصیت برگزیده شدند و هدایای این برگزیدگان به همراه لوح سپاس با امضای مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی اهدا شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر تاکید کرد: مراسم اهدای جوایز برگزیدگان این جشنواره در کتابخانه عمومی شهید مدرس کاشمر برگزار شد. دوستت دارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید