اجرای طرح کتابخوانی شهید مدرس در کاشمر / برنامه ریزی درسی آقای شهید برای پایه های مختلف


ساعت: 16:01
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895346

فیض عارفی از اجرای طرح کتابخوانی شهید مدرس در کاشمر خبر داد و گفت: کتاب های مختلفی درباره شهید مدرس و برای سنین مختلف از کودک تا بزرگسال، از دانش آموزان مهدکودک گرفته تا دانش آموزان و پژوهشگران وجود دارد که امیدواریم بتوانیم این شهید مدرس را اجرا کنیم. طرح تحقیق در بین لایه های مختلف اجرا شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ وی گفت: مزار شهید آیت الله سید حسن مدرس در کاشمر واقع شده و این شهید از صاحب نظران جهان اسلام در زمینه های مختلف سیاسی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با عقاید و اندیشه های شهید مدرس می تواند به رشد و توسعه هر جامعه کمک کند، خاطرنشان کرد: برای این منظور طرح کتابخوانی با محوریت شخصیت و اندیشه های شهید مدرس در نظر گرفته شده است. شهید مدرس در سطح شهرستان کاشمر برنامه ریزی و کار می کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر با تاکید بر اینکه کتاب های متعدد و متنوعی درباره شهید مدرس برای سنین مختلف از کودک تا بزرگسال و از دانش آموزان مهدکودک گرفته تا دانش آموزان و پژوهشگران وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به در دسترس بودن این فرصت برای ما فراهم شده است. از منابع یادگیری تا بتوانیم برنامه درسی این شهید را در بین طبقات مختلف اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای مهر تا 19 آذرماه سالروز شهادت مدرس اجرا می شود، اذعان داشت: در قالب طرح کتابخوانی، گروه های مطالعه در سنین مختلف و کتاب های مرتبط با شخصیت شهید مدرس. تشکیل خواهد شد مورد بررسی و بحث قرار خواهد گرفت.

فیض عارفی معرفی کتاب های مرتبط به فضای مجازی، برگزاری نشست های کتاب خوان و مسابقات کتابخوانی با محوریت این کتاب ها را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که در طرح تربیتی شهید مدرس اجرا می شود و اظهار داشت: در قالب این طرح مهدهای کودک و دبستان ها نیز با استفاده از کتاب های داستانی نوشته شده درباره شهید مدرس، برای کودکان و خردسالان قصه می گویند..

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح کتابخوانی شهید مدرس مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر است، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه کارگروهی متشکل از معاونت کتابخانه، مجتمع فرهنگی حرم شهید مدرس، ادارات آموزش و پرورش، فرهنگی و رهنمودهاي اسلامي، تبليغات اسلامي و نيز فعالان كتاب مردمي در كاشمر تشكيل مي شود و اين كارگروه به اجراي موثر طرح مي پردازد و تصميمات اجرايي طرح را تدوين و ابلاغ مي كند.

مدیر اداره کتابخانه های عمومی کاشمر همچنین بیان کرد: امیدواریم اجرای این طرح پژوهشی که از خردسال تا بزرگسال را در بر می گیرد، علاوه بر آشنایی با سبک زندگی، افکار و عقاید شهید مدرس، زمینه های بیشتری را در پی داشته باشد. – ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان کاشمر..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید