نخبگان نعمت الهی است/ استعمارگران می خواهند ملت ما را از استعداد خود غافل کنند.

ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785079

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: نخبگی یک نعمت الهی است، یک موهبت الهی است. باید قدر نعمت های الهی را دانست. اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که شکرگزار این نعمت باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از نخبگان و استعدادهای علمی کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

– نخبگان یک نعمت الهی است، یک موهبت الهی. باید قدر نعمت های الهی را دانست. اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که شکرگزار این نعمت باشیم.

– آنچه یک نخبه را نخبه می کند تنها استعداد و ظرفیت ذهنی نیست. آنها بسیار با استعداد هستند، توانایی های ذهنی هم دارند و این هدر می رود. اصلا ظاهر نمی شود یا به درستی استفاده نمی شود و نخبه نمی شود.

– آنچه نخبگان را نخبه می کند، علاوه بر استعداد و ظرفیت ذهنی، قدردانی از این حقیقت و این نعمت است. این باید ارزیابی شود و بر این اساس تلاش شود.

– کشور ما در استعداد ذهنی بالاتر از میانگین جهانی است، این حرفی نیست، ثابت شده و مسلم است که کشور ما بالقوه نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است.

بخش مهمی از جنگ نرم استعمارگران، مانند امروز، مانند گذشته، این است که ملت – حالا ملت ما یا هر ملتی که استعداد دارد – به استعداد خودش پی نبرد. او را به خاطر آن استعداد یا حتی در موقعیتی قرار دهد که خودش آن استعداد را انکار کند.

– وقتی غفلت از توانایی ها بر ملتی حاکم شود، غارت آن ملت آسان می شود. غفلت مقدمه دزدی است، دزدی غفلت را زیاد می کند. غفلت و دزدی دست به دست هم می دهند

این خبر کامل شد…

دیدگاهتان را بنویسید