آغاز فصل دیدارها در هرمزگان / ساحل نشینان در تلاش هستند تا تلاش های یک ساله خود را به دست آورند.


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843309

بازار داغ محصولات تازه از میوه های خرما در جنوب کشور؛

این روزها مردم خون گرم و ساحلی هرمزگان یک سال است در نخلستان های خود در صدد برداشت محصول هستند و مردم میناب واقع در شرق هرمزگان به عنوان اولین شهرستان کشور در حال برداشت محصول تازه هستند. آلماتی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; استان هرمزگان را به سرزمین خرما و آفتاب می شناسند و همه آن را با دریا و نخل های سر به فلک کشیده اش می شناسند، بنابراین اگر زمینی به هرمزگان سفر کنید، نخل های حاجی آباد با صلابت و بلندی به استقبال مسافران می روند. و توریست هستند.

نخل یکی از ارکان اصلی اقتصادی مردم در جنوبی ترین نقطه کشور است، از این رو تعدادی از بهترین نمونه های خرما مانند پیارم و خصوی و … در هرمزگان به ثمر می نشیند. علاوه بر بازار خوب در کشور، مشتریان زیادی در منطقه و جهان وجود دارد.


5788332d edef 41bd 8d09 c053515e45a0 خبر خاکستری


آغاز فصل خرما در هرمزگان

از اواخر بهار در هرمزگان، آب و هوای هرمزگان به گونه ای تغییر کرد که تحمل افراد غیر بومی بسیار سخت شده است. .

از اواخر بهار تا اوایل پاییز در هرمزگان به فصل خرما معروف است، به همین دلیل مردم محلی هرمزگان معتقدند گرمای شدید باعث جوشیدن خرما می شود.


d48a00d6 e77b 4db9 b2b9 bdcfa6fc3478 خبر خاکستری


اهالی ساحل هرمزگانی تلاش می کنند زحمات یک ساله خود را درو کنند

میوه های درخت خرما را می توان در سه مرحله چید و خورد. زمانی که رسیده و رنگ پریده بود که کمتر کسی آن را دوست دارد، زمانی که زرد یا قرمز می شود که در گویش محلی به آن «کونگ» می گویند، یا زمانی که خرما رسیده و آبدار و شیرین است.

این روزها مردم خون گرم و ساحلی هرمزگان یک سال است در نخلستان های خود در صدد برداشت محصول هستند و مردم میناب واقع در شرق هرمزگان به عنوان اولین شهرستان کشور در حال برداشت محصول تازه هستند. اب.

کشاورزان هر ساله با تلفیق سنت و علم سعی در تولید بهترین خرما دارند و به گفته کارشناسان هر سال بر میزان برداشت خرما در هرمزگان افزوده می شود.


3e1906e0 5d9f 4e79 8e51 b76f27d7e968 خبر خاکستری


صادرات هرمزگان به ارزش 40 میلیون دلار

گرگیج گفت: برداشت المهتری، تالاب مدرن هرمزگان از نخلستان های میناب آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت رطب در هرمزگان از اوایل خرداد ماه با رقم المهتری آغاز و در آذرماه با رقم پروم در حاجی آباد به استرالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه شهرستان 12 هزار هکتاری میناب بیشترین سطح زیر کشت خرما را در هرمزگان دارد، گفت: میناب اولین منطقه کشور است که برداشت رطب نوبر برهی را آغاز کرد. و پیارم خرمای مرغوب در هرمزگان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید