ایران با همسایگان خود مهربان است/ از دیدارها و تماس های ایران و عربستان خرسندیم


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817401

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار امیر عبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود مهربان است، گفت: از دیدارها و تماس های ایران و عربستان خرسندیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گفت و گوهای وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه، راه های گسترش روابط و همکاری های دو کشور، توسعه منطقه ای و اوضاع بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای رایزنی با مقامات ارشد سوریه به دمشق سفر کرده است، بعدازظهر چهارشنبه 23 آوریل با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به تماس های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف، روابط ایران و سوریه را عالی و راهبردی ارزیابی کرد و بر نقش وزارتخانه های خارجه دو کشور در حصول توافق بر سر آنها تاکید کرد. پیاده سازی. در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی باید بستر مادی دو کشور را فعال کنیم تا روابط اقتصادی و حجم روابط تجاری دو کشور به جایگاه مناسب خود برسد. در این راستا علاوه بر اجرای توافقات قبلی، زمینه های همکاری جدید نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط عمومی دو ملت را مهم دانست و گفت: با گسترش تعاملات و تبادلات بین مردم دو کشور، همکاری ها در حوزه گردشگری اعم از گردشگری و زیارتی گسترش می یابد و بازارهای دو کشور از چنین مبادله ای سود خواهند برد.

امیر عبداللهیان با اشاره به گفتگوهای خود با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، گفت: این مذاکرات نیز بشردوستانه است و نمی تواند اعتماد سوریه را در تلاش های بین المللی جلب کند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین از مواضع نزدیک دو کشور در شرایط بحران های منطقه ای ابراز خرسندی کرد و گفت: در جبهه مقاومت همواره مواضع مشابهی داشته ایم.

وی از نتایج روند آستانه در حل مسئله سوریه و به ویژه حضور جمهوری اسلامی ایران در آن قدردانی کرد.

المقداد خواستار احیای و بهبود روابط اعراب با جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود مهربان است و از دیدارها و تماس‌های ایران و عربستان خرسندیم و امیدواریم منطقه‌ای و منطقه‌ای باشد. شرایط بین المللی به بهبود این روابط کمک خواهد کرد.”

فیصل المقداد همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه را در شرایط تحریم‌ها و فشارهای خارجی بر این کشور مهم و ضروری می‌داند.



دیدگاهتان را بنویسید