ایران در توسعه سامانه های دفاع موشکی از همسایگان خود پیشی گرفته است

ساعت: 21:10
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789809

یک وب سایت تحلیلی درباره موفقیت ایران در ساخت سامانه های دفاع موشکی گفت: در کمتر از دو سال و در بحبوحه تحریم های اقتصادی، ایران چهار سامانه دفاع موشکی متحرک را راه اندازی کرده است و این یک دستاورد باورنکردنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس یک وب سایت تحلیلی نظامی، ایران در توسعه سامانه های دفاع موشکی از همسایگان خود پیشی گرفته است.

وب سایت ریس مانیتورینگ که تحولات نظامی در منطقه و اوراسیا را پوشش می دهد، روز یکشنبه نوشت: در مقایسه با بخش نظامی، صنعتی (رژیم) قدرتمند اسرائیل، سازندگان ایرانی سیستم های دفاع موشکی بیشتری نسبت به ارتش معمولی دارند. منطقی نگه دارید، تولید کنید. این موضوع از رزمایش «مدافعان آسمانی ولایت 1400» که اواسط مهرماه برگزار شد مشخص شد. این رویداد سه یا چهار روزه برای آزمایش قابلیت همکاری شاخه های مختلف پدافند هوایی ارتش بود.

* درخشش نظام های بومی ایران در آموزه های مدافعان آسمانی 1400 استان

به نوشته این وب سایت، پوشش درخشان رسانه های ایران از رزمایش مدافعان آسمان استان 1400، سامانه های پدافند هوایی به ویژه رادارهای برد کوتاه و دوربرد را برجسته می کند تا جایی که حداقل از هشت مدل سامانه موشکی متحرک استفاده شده و همگی بومی بوده اند. در رزمایش 1400 سامانه دفاع موشکی دوربرد باواریا 373 و موشک‌های میان‌برد یوشان، 15 چورداد، 3 چورداد، 3 چورداد، طبس و مرصاد 16 مشاهده شد.

* شکست پهپادهای دشمن اجتناب ناپذیر است

به گزارش این سایت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران دارای ذخایر بزرگی از سامانه های موشکی به ویژه موشک های کوتاه برد هستند و این ایده که رزمایش پدافند هوایی استان 1400 با هدف متحد کردن شاخه های پدافند هوایی در زمان جنگ برگزار شد، اضافه شد. . پیروزی کوتاه مجید ارزش و اعتبار کافی پیدا کرد. زمانی که این سامانه با آتش توپخانه ضدهوایی، سامانه های پدافندی دزفول، مرصاد-1 و سوم خرداد مورد استفاده قرار می گیرد، به نظر می رسد شکست پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند جدی است.

در پایان این مقاله آمده است که در کمتر از دو سال و در بحبوحه تحریم‌های ناپایدار اقتصادی و مالی، بخش نظامی و صنعتی ایران چهار سامانه متحرک دفاع موشکی را به فضا پرتاب کرده است و این یک دستاورد باورنکردنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید