حضور در آب های جهان با بهره مندی از تجربه دفاع مقدس / سامانه های جدید موشکی به زودی معرفی می شود.


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896824

امیر دریادار حبیب الله سیاری گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، دفاع مقدس یک گنج محسوب می شود و امروز با استفاده از ذخایر دفاع مقدس در آب های دنیا حضور داریم و این مظهر اقتدار نظام است. نیروی دریایی در دریاها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح امروز در همایش ملی وضعیت دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس در دانشگاه دریانوردی نوشهر با بیان اینکه همایش اصلی وضعیت دانش و فناوری 24 آذرماه سال جاری در دانشگاه دریانوردی نوشهر برگزار می شود. تهران افزود: در تمامی دانشگاه های ارتش چنین همایشی برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش دانش، فناوری و خلاقیت نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس مقوله اقتصاد را مهم دانست و گفت: اگر اقتصاد قوی وجود داشته باشد، کشوری می تواند جنگ را دوام بیاورد و در آن حضور داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات مروارید و اهداف آن را برشمرد و امنیت دریایی کشور، انهدام سکوی نفتی عراق، انهدام نیروی دریایی عراق را از جمله اهداف آن برشمرد و گفت: محاصره دریایی. ضربه زدن به اقتصاد عراق یکی از اهداف دیگر است.

دریادار سیاری با بیان اینکه عراق محصول جنگ بود و کشور خود را با صادرات نفت اداره کرد، افزود: جانبازان و جانبازان در عملیات مروارید در زمان جنگ آگاهانه به دانش و اقتصاد توجه داشتند و عملیات مروارید را برای نابودی اقتصاد عراق طراحی کردند.

وی با اشاره به برنامه ریزی عملیات مروارید تصریح کرد: هدف از این عملیات تخریب اقتصاد عراق بود و در این عملیات سکوی نفت عراق را منهدم کردیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با یادآوری حمایت کشورهای همسایه و خارجی از عراق در زمان جنگ خاطرنشان کرد: اگر حمایت نمی کردند قطعا عراق بیش از شش ماه نمی توانست از جنگ جان سالم به در ببرد و بعد از آن عراق به کشورهای حامی از جمله کویت حمله خواهد کرد.

وی با اشاره به اتکای عملیات مروارید به علم، دانش و خلاقیت، تصریح کرد: اقدامات شجاعانه، بدیع و خلاقانه شهدا و ایثارگران در این عملیات محسوس بود.

سیاری یادآور شد: عراق سعی کرد از ورود و خروج نفتکش های ما از خلیج فارس و دریای عمان جلوگیری کند و ما را از نظر اقتصادی فلج کند و بیش از 1200 موشک به کشتی های تجاری و نفتی ما اصابت کرد اما درصد بالایی به ما اصابت نکرد. کشتی ها و این به دلیل آگاهی نیروهای ما بود.

وی با اشاره به اسکورت 10 هزار نفتکش و کشتی تجاری توسط نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس افزود: 150 عملیات اسکورت در این مدت انجام شد و 10 هزار فروند شناور مبادله نفت انجام دادند و با کمک خلاقیت، علم و دانش ما موفق شد موشک های دشمن را خنثی کند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به نقش علم و فناوری در دوران دفاع مقدس افزود: با علم و دانش توانستیم خطوط عملیاتی و واردات و صادرات را حفظ کرده و از آن بهره مند شویم.

رئیس ستاد آجا علم بر جایگاه دانش، ابتکار و خلاقیت در دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، دفاع مقدس یک گنج محسوب می شود و امروز با بهره گیری در آب های دنیا حضور داریم. از ذخایر دفاع مقدس و مظهر اقتدار در دریاها هستند.


* رونمایی از سامانه های جدید موشکی در هفته دفاع مقدس



فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دستاوردهای دوران دفاع مقدس را بر اساس وظیفه جهاد مهم دانست و تصریح کرد: در این دوران توانسته ایم با علم و دانش بر دشمنان پیروز شویم. دانش “

امیر دریادار شهرام ایران جهاد تبیین را یک وظیفه واجب و ضروری دانست و گفت: این همایش در همین راستا در حال برگزاری است.

شهرام ایرانی با بیان اینکه چگونه توانستیم در طول هشت سال دفاع مقدس بر بیش از 50 کشور دنیا فائق آییم و از آزمون سخت با سربلندی بیرون بیاییم، گفت: با استفاده از علم و دانش توانستیم بر تمام تکنولوژی دنیا فائق آییم و با انجام آنچه یاد گرفتیم، دشمن زمین گیر شد و هر چه در تصورش بود از دست رفت.

وی ادامه داد: امروز باید به زحمات شهدای دفاع مقدس توجه ویژه ای داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم گوشه کوچکی از وظیفه بزرگی که بر عهده همه ما سربازان، سربازان و نیروهای مسلح است را انجام دهیم.

دریادار ایرانی با ادای احترام به شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس، گفت: امروز جوانان در راهی که مردان بزرگ در سخت ترین شرایط پیمودند و موفق شدند پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورند و قطعا آینده درخشانی خواهد داشت. در انتظار آنهاست.”

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به رونمایی از تجهیزات ناوگان در دوران دفاع مقدس، اضافه شدن تجهیزات خاصی از جمله سامانه ها و شناورهای سطحی وزیر کشور از برنامه های این نیرو در هفته دفاع مقدس و نیروی دریایی ارتش گفت: در حوزه شناورهای سطحی و سطح فرعی تجهیزات ارائه خواهد شد.

وی گفت: همچنین از سامانه های جدید موشکی در هفته دفاع مقدس و هفتم. دندان آماده است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید