از سرگیری حاشیه سازی اکثریت اقلیت در شورای شهر یاسوج + عکس


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893818

جلسه شورای شهر یاسوج با حضور نمایندگان این مجلس برگزار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; کیوان آشنا در ابتدای این جلسه با تبریک هفته دولت از رسانه ها خواست در بیان واقعیت ها کمک کنند و اخبار را بر اساس برداشت های شخصی منتشر نکنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در انتشار اخبار دقت کنند، گفت: اعضای شورا برای خدمت به مردم انتخاب می شوند و ما باید به مردم خدمت کنیم.


بعضی ها حاشیه ایجاد می کنند

رئیس شورای شهر اضافه کرد: برخی از اصحاب رسانه مطالبی را عنوان می کنند که نه تنها کمکی به توسعه نمی کند، بلکه منجر به حاشیه نشینی می شود.

آشنا با اشاره به اینکه تا چند ماه آینده مشکل آسفالت برخی از خیابان ها و جدول گذاری معابر تکمیل می شود، تصریح کرد: در زمینه آسفالت بیش از 600 میلیارد ریال و در زمینه جداول بیش از 70 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.


fed183e6 955a 485e b6d9 4d5b28e5dc6b خبر خاکستری


به حاشیه راندن خدمات خیانت است

وی گفت: این دفاتر متعلق به شهردار و اعضای شورای شهر نیست، بلکه دفاتر ارتش است و اگر کسی بخواهد این دفاتر را نادیده بگیرد و به حاشیه ببرد مرتکب خیانت شده است.


اعضا نگویند کار به ما محول نمی شود

رئیس شورای شهر با بیان اینکه همه اعضا می توانند برنامه های قابل اجرا ارائه دهند، گفت: اعضا نگویند کار به ما داده نمی شود زیرا این کار شانه خالی از مسئولیت است.


کارخانه بازیافت یاسوج راه اندازی شد

هدایت اکبری در این جلسه با تبریک هفته دولت و تشکر از مسؤولان برای راه اندازی کارخانه بازیافت یاسوج گفت: با راه اندازی این کارخانه انگیزه زیست محیطی دوپشته دوباره جاری شد.


ما سعی کردیم جریان اقلیت یا اکثریت نداشته باشیم

وی گفت: در سال گذشته تلاش کردیم تا جریان اقلیت و اکثریت وجود نداشته باشد و سعی کردیم بین شهروندان تعامل و حسن نیت داشته باشیم.


122fe993 081e 494e ac53 172647c3311b خبر خاکستری

اکبری گفت: در سال اول دایره ششم بالغ بر 60 هزار متر مربع آسفالت جاده داشتیم.

رئیس سابق شورای شهر همچنین با بیان اینکه تکمیل پل چهارم یکی از مهم ترین برنامه ها است و به زودی افتتاح می شود، گفت: تمدیداتی تا تصویب این طرح در شورای عالی شهرسازی انجام شده است.


ما به خرد جمعی اعتقاد داریم

وی با بیان اینکه هرکس به صلاحدید خود کار شورا را ارزیابی می کند، بیان کرد: برخی از اعضا می گویند ما به خرد جمعی معتقدیم اما در عمل با شرکت نکردن در جلسات به این امر عمل نمی کنند.


مردم باید قدر ما را بدانند

اکبری در پایان گفت: مردم به ما نمره بدهند و امیدواریم در این آزمون شاگردان ممتاز باشیم.


هیچ کس نباید خدمات را به نام خود مصادره کند

عطا ظهری با بیان اینکه مردم اجراها را تماشا می کنند و به اعضا امتیاز می دهند، گفت: هیچکس نباید از طرف خود خدمات را مصادره کند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانه بازیافت کاری بزرگ و ضروری برای مرکز استان است، گفت: باید هر ساله طرح های توسعه ای جدید و خدمات بیشتری ارائه شود.


790c8e0e d2e9 44c6 bcfc 3319c11d9c90 خبر خاکستری

این عضو شورای شهر با اشاره به عدم تکمیل 45 متری آیت الله ملک حسینی گفت: گرهی در طرح تفصیلی و طرح جامع شهر یاسوج وجود دارد که بدون شک توسعه را به دنبال خواهد داشت.


ما به دنبال این نیستیم که درختی را در چرخ توسعه قرار دهیم

وی به معضل حقوق کارکنان شهرداری پرداخت و گفت: نمی خواهیم چرخ دنده ای را در چرخ خدمات و توسعه قرار دهیم.

دانشی گفت: در جلسه قبل به سبک تلاوت قرآن در جلسه اشاره کردم و همچنان به این موضوع اعتقاد دارم و باید در جلسات به قرآن احترام گذاشت.


ساماندهی غرفه های شهری ضروری است

این عضو شورای شهر تصریح کرد: ساماندهی کیوسک های شهر یاسوج ضروری است و نباید به صورت جداگانه در اختیار آنها قرار گیرد چرا که به گفته پلیس برخی کیوسک ها و جانمایی اشتباه باعث ترافیک می شود.


برای خدمت به مردم با تعامل و خرد جمعی

هدایت امیری در این نشست با بیان اینکه قول داده ایم با تعامل و خرد جمعی به مردم خدمت کنیم، گفت: در یک سال گذشته تلاش کرده ایم حاشیه نداشته باشیم اما آنچه مهم است بحث حقایق است و نمی شود. نادیده گرفته شده است.


مردم از وضعیت شهر ناراضی هستند

وی بیان کرد: عموم مردم از وضعیت شهر یاسوج ناراضی هستند و این موضوع را می توان به رای گیری گذاشت.


نباید از انتقاد پرهیز کرد

این نماینده مردم یاسوج در مجلس گفت: انتقاد از عملکرد خدمت سربازی را زیر سوال نمی برد و نباید با طرح این موضوع مانع از ابراز انتقاد شود.

رئیس کمیته حقوقی شورای شهر یاسوج در این جلسه با تاکید بر اینکه طرح جامع و تفصیلی برای شهر مهم است و ایرادات و نواقص زیادی به شورای عالی شهرسازی ارائه شده است، گفت: مشاور طرح تفصیلی هنوز مشخص نشده و 3 میلیارد اعتبار لازم است.


788b7377 1b34 42a1 a524 71dbcaf7e104 خبر خاکستری

وی گفت: الحاق حاشیه شهر به یاسوج اگر با برنامه ریزی دقیق و جامع همراه نباشد برای آینده مرکز استان بحرانی محسوب نمی شود.

امیری گفت: ساخت و ساز در شهر یاسوج در حال انجام است و بدون اجرای طرح تفصیلی در آینده با چالش مواجه خواهیم شد و پس از آن امکان تخریب و اجرای سرانه ها وجود نخواهد داشت.


نقد باید توسط مردم انجام شود

در این جلسه عباس نژاد با تأخیر در جلسه حاضر شد و گفت: نقدها باید از سوی مردم انجام شود و انتظار می رود اعضا جزو منتقدان شورا نباشند و برای خدمت بیشتر و بهتر راهکار ارائه دهند.

این مشاور شهرداری گفت: ما جزو مردم هستیم و می دانیم مردم در مورد کار شورا و شهرداری چه فکری می کنند.


a01a25f9 e24c 4e4b aef2 12615c8965e0 خبر خاکستری


6b6fb539 f5b8 405d 8b02 1582dda66b53 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم به خودمان امتیاز بدهیم اما مردم امتیاز می دهند و فضا نباید به سمتی برود که مردم آسیب ببینند.


واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت

در این جلسه بر اساس توافق اعضا، حقوق مشاور حسابرسی شهرداری یاسوج تصمیم گیری شد و همه اعضا بر پرداخت حقوق بر اساس نرخ سازمان حسابرسی تاکید کردند، البته با تلاش خبرنگار ما مشخص نشد که این میزان چقدر است. حقوق بود.

لازم به ذکر است این رایزنی مربوط به حسابرسی مالی شهرداری و تامین اجتماعی بود.


7a227e50 d1a6 4d63 9d49 26db10aed375 خبر خاکستری


85862912 6d31 4773 a07e ce7dcfd84b8f خبر خاکستری

واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت موضوعی بود که در این جلسه مطرح شد و اکبری اذعان داشت: واگذاری پارک به شرکت نفت در دور چهارم مطرح شد که پیش از این سه بار به عنوان شرط مطرح شد. .

وی گفت: تصمیم گرفتیم که هم منافع شهروندان و هم سرمایه گذاری انجام شود و مصوباتی صورت گرفت که شرط اصلی آن ورود آزادانه مردم به این مجموعه بود، وزارت نفت پارکی در جنگل را به پارکی در تاریخ تبدیل کند. ساحل بشار یاسوج با همین قیمت و شرط سوم این بود که دو بخش خصوصی در پارک جنگلی برای مردم و اداره نفت ایجاد شود تا مردم به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

قرار شد با توجه به حساسیت موضوع در جلسه بعدی شورا نیز با دقت بیشتری تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید