از شنیدن تا واقعیت کارت یارانه نان / اصلاحات مهم اقتصادی برای عدالت


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836817

تصویری به نام کارت یارانه نان در فضای مجازی در حال انتشار است که صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دولت سیزدهم اقدامی را در دستور کار قرار داده است که دولت روحانی سال ها پیش برای حذف ارز 4200 تومانی باید انجام می داد.

دولت قصد دارد اصلاحات کلیدی اقتصادی را در راستای عدالت و حذف سود عده ای خاص انجام دهد و همانطور که مقامات دولتی گفته اند حاضرند آبروی خود را در این راه قربانی کنند. یکی از موضوعات مهم در این زمینه آزادسازی قیمت ها و پرداخت مستقیم یارانه نان مردم است.

در همین راستا عده ای مغرض عکس های فتوشاپی را با عنوان کارت یارانه نان منتشر کردند که صحت ندارد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: زیرساخت ها به گونه ای طراحی شده است که مردم می توانند همزمان با خرید کالاهای اساسی، با گرفتن کارت یارانه دریافت کنند. بدین ترتیب مبلغی از قیمت خرید و مبلغی از حساب بانکی وی از یارانه فردی کسر می شود. در این روش یارانه فقط به آردی که به دست مردم رسیده تعلق می گیرد و نه به تمام آرد نانوایی ها. نیازی به کارت یا حساب بانکی جدید نیست و خرید با کارت بانکی فعلی افراد انجام می شود. قیمت و شکل خرید نان تغییر نمی کند.

همچنین مخبر معاون اول رئیس جمهور شب گذشته با تاکید بر اینکه یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی شود، گفت: یارانه نان سنتی در حال بررسی است که طبق مصوبه مجلس باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود. “

برای سایر کالاهای اساسی ماهانه مبلغی برای جبران افزایش قیمت در نظر گرفته شده است. اقشار پردرآمد بخشی از هزینه تهیه این کالاها را می پردازند اما اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه از این یارانه ها نهایت استفاده را می برند و پولی که به آنها داده می شود آرامش خاطر آنها را فراهم می کند.

مخبر تاکید کرد: این یارانه ها و هزینه ها قبل از آزادسازی قیمت ها به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. در کنار این تمهیدات، پرتفوی سهام دهک های پایین جامعه نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید