از شهر خدا غافل نشویم/ لزوم استفاده از نهادهای فرهنگی در مناسبت ماه مبارک رمضان


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822531

ماه مبارک رمضان به خودی خود ظرفیت عظیمی در عرصه خودسازی، تحول و جامعه سازی است که باید دستگاه های فرهنگی به آن توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اسناد موجود، بر اساس اسناد موجود، در ماه رمضان همواره از میزان جنایات و خشونت ها کاسته می شود.

به راستی که خود فضای ماه مبارک رمضان می‌تواند بستری برای پرورش همه خوبی‌ها و زدودن همه رذایل اخلاقی ایجاد کند که سال‌ها برای رسیدن به آن در روزهای عادی نیاز داریم، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید از این ماه مبارک به ترویج ارزش‌های اخلاقی بپردازند.


4e697c40 a3ee 4de8 b8a5 0622500855aa خبر خاکستری


نهادهای فرهنگی باید از ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده کنند

گلمرضا منتظری در گفت و گو با مرصادنیوز با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ظرفیت فوق العاده ای است، گفت: در بین تمام ماه های سال، خداوند ماه رمضان را در اختیار مردم قرار داده است تا از این فرصت برای تزکیه و تحول استفاده کنند. “

وی افزود: ماه رمضان فرصتی است تا سوابق و اعمال معنوی خود را مرور کنیم و ببینیم در یک سال گذشته چه کرده‌ایم و با توجه به اینکه چند شب قدر در راه است، ببینیم چقدر وعده داده‌ایم و عمل کرده‌ایم. .

منتظری گفت: در بررسی اعمالمان اگر دفترمان زیباست باید خدا را شکر کنیم و اگر اشتباه کردیم و غبار گناه بر چهره و عملمان نشست باید توبه کنیم و استغفار کنیم.

وی گفت: تحقیقات نشان می دهد که در ماه مبارک رمضان تعداد اشتباهات، خطاها و جرایم کاهش می یابد و این فرصت خوبی است تا دستگاه های فرهنگی از این ظرفیت بیشتر استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده های عزیز نیز از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای ساخت و ساز فرزندان خود بیشتر استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر این رسانه ها و مطبوعات باید از این فرصت ویژه ای که خداوند عنایت کرده نهایت استفاده را ببرند.

منتظری با تاکید بر اینکه باید بر امکانات مختلف ماه مبارک رمضان تمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، نهادهای فرهنگی علاوه بر قرائت و تلاوت قرآن باید به مفاهیم و پیام های قرآن نیز توجه بیشتری داشته باشند. .

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به اهل بیت(ع) در ماه مبارک رمضان، گفت: احساس مسئولیت در قبال نیازمندان و یادآوری گرسنگان از اهداف برگزاری این مراسم است. این ماه شریف.»


رمضان ماه مسئولیت و رسیدگی به ایتام و نیازمندان است

منتظری تصریح کرد: نباید خودخواه بود، نوع دوست بود و نگاهمان فقط معطوف به منافع خود نباشد چرا که ماه رمضان ماه همدلی و احساس مسئولیت و رسیدگی به ایتام و نیازمندان است.

وی افزود: برای پرهیز از اسراف در مصرف و رعایت اعتدال و صرفه جویی لازم است فرهنگ سازی کنیم و علاوه بر شادی، ثروت خود را با دیگران نیز تقسیم کنیم.

منتظری گفت: بیایید فکر کنیم برخی برای برآوردن حداقل نیازهای صبحگاهی و افطاری خود مشکل دارند، بنابراین اگر نوع نگاه ایثارگرانه مومنان رشد کند روزنه های فقر پوشیده می شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از زندانیان هستند که چشمشان به افرادی معطوف است که راحت زندگی می کنند.

منتظری با بیان اینکه این موارد قابلیت جلب توجه بیشتر نهادهای فرهنگی را دارد، گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) درهای رحمت از ابتدای این ماه باز و تا پایان این ماه باز خواهد بود. کسی که ماه رمضان را تمام کند ولی آمرزیده نشود.

وی با بیان اینکه در این ماه مبارک اگر گناه کردیم توبه می کنیم، اگر به دیگری بدی کرده ایم عذرخواهی می کنیم و رضایت آنها را جلب می کنیم، افزود: امیدواریم در شب های آینده خداوند مشمول رحمت و مغفرت خود قرار گیرد. در ما بیشتر از قبل.»

منتظری خاطرنشان کرد: در ماه رمضان باید برای همه اعم از بیماران و نیازمندان دعا کنیم چرا که دعای ماه رمضان فردی نیست و البته این نشان دهنده فرهنگ زیبای ماه رمضان است که آن نیز به درستی پایان یافت.


19c944ae 149d 4454 9dc5 eb770f52dbfb خبر خاکستری


ماه رمضان یکی از توانمندی های تبیین جهاد برای بیان دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های فرهنگی است، گفت: حضور مردم در مساجد به دلیل روزه داری بیشتر است بنابراین باید به مردم فکر کرد. ” .

وی افزود: خطبه ها و اهل منبر باید مردم را با بصیرت، انقلابی، تقوا، مددکاری و دلسوزی نصیحت کنند تا چون مساجد در دوران انقلاب سنگر و کانون تردد بودند، اکنون در این شرایط سخت معیشتی و تاج گذاری به سر می برند. مرکز کمک و دلسوزی برای مردم باشید.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: علاوه بر این همه باید یک یا دو نفر از نوجوانان و جوانان را با خود به مسجد ببرند تا حضور جوانان و نوجوانان در مساجد در این مکان مقدس زینت بیشتری پیدا کند.

وی گفت: در مساجد با برگزاری مسابقات بلکه با برپایی منبر توسط مبلغان می توان بصیرت و جهاد تبیین مقام معظم رهبری را افزایش داد.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: ماه مبارک رمضان یکی از توانمندی های جهاد در تبیین دستاوردهای انقلابی است که حاصل خون شهدا و مجاهدت عظیم مجاهدین است. “

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین باید مسائل مربوط به انقلاب به نسل جدید منتقل شود تا جایگاه جلاد، شهید، ظالم و مظلوم تغییر نکند.

وی افزود: نهادهای فرهنگی، مردم و شوراهای امنا باید با هم متحد شوند تا در امر خیریه و کمک های خیریه و همچنین در بحث جهاد، حرکت خوبی برای مجاهدان انجام شود و شاهد حضور بیشتر مردم به ویژه باشیم. جوانان و نوجوانان در مسجد باشیم که همه از برکات ماه مبارک رمضان است.

به گزارش مرصاد، باید همه فرصت های کشور بسیج شود تا از ظرفیت ماه مبارک رمضان استفاده شود تا شاهد اجرای مطلوب برنامه های دستگاه های فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید