از قله عزت تا ورطه ذلت


ساعت: 20:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805310

جمهوری اسلامی پس از چهار دهه انقلاب، اکنون در اوج شکوه و عظمت خود قرار دارد و آمریکا روزهای ذلت را تجربه می کند و به سرعت به زوال خود نزدیک می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، در اوایل چهل و سومین بهار انقلاب، آنچه را که در جمهوری اسلامی ایران و بزرگترین و البته متواضع ترین دشمن آن، آمریکای جنایتکار گذشته، اتفاق افتاد، با هم مقایسه کنیم.

43 سال پیش ملت بیدار ایران با وداع با پیر جماران بزرگترین واقعه قرن را رقم زد و با سرنگونی رژیم ستمشاهی جوانه های جوان انقلاب را در خاک پاک میهن کاشت.

نهال آن روزهای بیش از چهار دهه پیش، اکنون درختی مقاوم و توانمند است که نه تنها تحت الشعاع برکت ایران قرار گرفته است، بلکه تمامی ملت های آزاده و آزادیخواه منطقه و جهان از آن بهره مند شده اند.
بسیاری از ما به یاد داریم که آمریکایی ها با تاکید بر شعار خود که «انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی بیند» به کردهای گمشده ای که آزادی را در اسارت آمریکا دیدند و سال ها در کنار این خیال پردازی زمخت زندگی کردند، وعده هایی دادند.

اکنون اما جمهوری اسلامی در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و… بُعد به درستی به نماد و الگوی الگوی سایر کشورها تبدیل شده و علاوه بر دستاوردهای داخلی فراوان، روابط خود را در عرصه خارجی و دیپلماسی با کشورهای منطقه و جهان در تمامی این عرصه ها گسترش می دهد.

از سوی دیگر، وضعیت آمریکا در بسیاری از زمینه ها شکننده و بحرانی است، از ناتوانی رئیس جمهور 80 ساله در اداره کشور تا اوج رنج فرهنگی و اخلاقی و البته ایجاد شکاف های عمیق در این کشور. ساختار اقتصادی کشور

به همه اینها شکست سیاست های آن را در سطح بین المللی و بین المللی اضافه کنید تا بتوانیم آن را مجموع شکست ها و ناکارآمدی ها بنامیم.

آری همان کشوری که روزی مدعی ابرقدرت جهانی بود و بر قاره های جهان تسلط داشت، اکنون بیش از هر زمان دیگری در حل بسیاری از مشکلات خود درمانده و در عین حال از تماشای شتاب تحقق آرمان های انقلابی عاجز است.

به همین منظور در گفتگو با احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم نیشابور در خانه ملت مولفه های مشابهی از دستاوردهای انقلاب و مشکلات و مصائب آمریکایی ها در عرصه های مختلف را بیان کرده ایم که در ادامه می خوانید.

دانا: به طور کلی استقلال سیاسی ایران را قبل و بعد از پیروزی انقلاب در نظر بگیرید.

ستون ها: قبل از پیروزی انقلاب، ایران به عنوان یک کشور استعماری تحت کنترل آمریکا تلقی می شد که البته همین طور هم بود. ظلم در کشور ما هم همینطور.

حتی مخالفان جمهوری اسلامی نیز اذعان دارند که ایران در دوران حکومت سرکوبگر دقیقاً در نقطه مقابل طیف استقلال سیاسی قرار داشت.

اکنون پس از گذشت 43 سال، به برکت انقلاب امروز جمهوری اسلامی ایران به محور اصلی مقاومت و جنبش ضد آمریکایی در منطقه و جهان تبدیل شده است.

بنابراین آنچه که نفرت و کینه آمریکایی ها را نسبت به جمهوری اسلامی برانگیخت، رهبری کشورمان و نمونه آن از سوی کشورها و ملت های با ثبات و آزادیخواه در سراسر جهان علیه رهبر جبهه کفر است.

بنابراین در جریان مذاکرات برجام در سال های اخیر، یکی از خواسته های اصلی آمریکایی ها برای رفع تحریم ها علیه کشورمان، عدم حمایت ایران از جنبش های مقاومت منطقه ای و کشورهای مقاومت محور است.

دانا: وضعیت مقایسه مشکلات فرهنگی ایران و آمریکا را چگونه می بینید؟

ستون ها: در حوزه مسائل فرهنگی نیز انقلاب اسلامی با الگوبرداری از حاکمیت نظام دینی و اسلامی و به کارگیری آموزه های ناب اسلام در جامعه، بر بضاعت فرهنگی مردم افزود و اهداف والای دینی و اخلاقی را به دنبال داشت. موقعیت ها

در مقابل، امروز آمریکا با یک بحران بزرگ فرهنگی در ابعاد مختلف مواجه است، به طوری که ناآگاهی فرهنگی و مشکلات غیرطبیعی در آن کشور، آن را در ورطه ضد فرهنگی فرو برده است، به طوری که امروز آمریکا با پدیده ای به نام فروپاشی اخلاقی مواجه است.

امروزه آمارها حاکی از شروع جنایات انسانی، از بین رفتن ارزش های اخلاقی، مشکلات لجام گسیخته و انبوه فرهنگی و مغایر با اصول طبیعی و اخلاقی در آمریکاست که همگی موید افول ارزش های فرهنگی در این کشور است.

دانا: چگونه می توان ایران و آمریکا را از نظر نظامی مقایسه کرد؟

ستون ها: در زمینه نظامی نیز باید گفت که اگرچه قبل از انقلاب تجهیزات نظامی زیادی از سوی آمریکا به ایران داده شد، اما کشورمان بدون دستور آمریکایی ها اجازه هیچ اقدام نظامی را نداشت.

بنابراین در آن زمان اصطلاح ژاندارم آمریکایی به شاه ایران اطلاق می شد، اگرچه شاه ملعون ژاندارم منطقه به حساب می آمد، اما در واقع ژاندارم آمریکایی منطقه بود.

اکنون با گذشت انقلاب اسلامی در دهه 40 و اوایل دهه 40، موشک‌های دوربرد، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های بالستیک و سایر تجهیزات نظامی ایران، کشورها و محور مقاومت را هدایت می‌کنند و دانش نظامی ما هموارسازی کرده است. راهی برای آنها

در حوزه نیروی نظامی، با گذشت چهل سال اول انقلاب، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متشکل از نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، نظامی و انتظامی در قالب یکپارچه و کامل نهادهای توانمند برای هرگونه تجاوز از نیروهای خارجی و دشمنان مجوز گرفته اند.

اما در دوران ظلم و ستم و در زمان جنگ جهانی دوم تمامی لباس های نظامی فروریخت و سربازان نتوانستند در کمترین زمان ممکن از کشور در برابر نیروهای بیگانه دفاع کنند.

دانا: به طور کلی وضعیت کشور ما در حوزه اقتصادی چگونه است؟

ستون ها: ایران در این سال ها فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. در برخی سال‌ها وضعیت اقتصادی بسیار خوبی را تجربه کرده‌ایم و البته در سال‌های اخیر شرایط کشور متاثر از تحریم‌ها و فشارهای دشمن، تجربه متفاوتی داشته است.

در سال های اخیر در عرصه جنگ اقتصادی، آمریکا و غرب به دنبال بستن راه های هوایی کشورمان و به زانو درآوردن مردم و کشور ایران با اعمال تحریم های یکجانبه بوده اند و در این امر از هیچ کوششی دریغ نکرده اند. توجه.

اگرچه باید اذعان کرد که فشار تحریم های اقتصادی بر دشمن برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است، اما پس از گذشت 10 سال از جنگ اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران همچنان در حال مقاومت است.

و شاید اگر در چند سال خوش‌بینی برخی از مسئولان حاکم نمی‌شد و به جای تکیه بر سراب‌های آمریکا و اروپا، دفاع از جمهوری اسلامی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی خودمان، اکنون اوضاع فرق می‌کرد.

متأسفانه فکر چشم بستن به روی آمریکایی ها و اروپایی ها و نادیده گرفتن توانمندی ها و پتانسیل های داخلی آنها به وجود آمده و چند سالی است که ترمزی برای پیشرفت کشور بوده وگرنه الان وضعیت خیلی بهتر بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید